Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monet naiset valittavat, etteivät miehet siivoa niin paljon kuin naiset haluaisivat

Vierailija
11.01.2026 |

Mutta miksi nainen on se, joka saa päättää siivousstandardit eikä mies? Jos miehelle riittää kerran viikossa imurointi ja nainen haluaa, että imuroidaan kahdesti, niin miksi nainen olisi oikeassa ja mies naisen kotitöistä "hyötyvä" osapuoli parisuhteessa? 

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän siivoaa, jota häiritsee.

Ei. Hän siivoaa, joka sotkee.

Mikä vika tuossa ratkaisussa oikeasti on että jos toista osapuolta ei häiritse se että ne klassiset kalsarit tai sukat siinä sängyllä mutta toista häiritsee, niin se jota enemmän ne sukat/kalsarit häirtsee,  siirtää ne sinne pyykkikoriin? Mitä vääryttä siinä tapahtuu?

Onko todellakin ylitsepääsemättömän vaikeaa viedä kusiset kalsarit suoraan pyykkikoriin? Läski et jaksa paria metriä kävellä vai mistä kiikastaa?

Sama toisinpäin, onko se sitten ylitsepääsemätöntä viedä ne kalsarit sinne pyykkikoriin jos ne kerran häirtsee niin kovin?

Vierailija
82/114 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika tuossa ratkaisussa oikeasti on että jos toista osapuolta ei häiritse se että ne klassiset kalsarit tai sukat siinä sängyllä mutta toista häiritsee, niin se jota enemmän ne sukat/kalsarit häirtsee,  siirtää ne sinne pyykkikoriin? Mitä vääryttä siinä tapahtuu?

Onko todellakin ylitsepääsemättömän vaikeaa viedä kusiset kalsarit suoraan pyykkikoriin? Läski et jaksa paria metriä kävellä vai mistä kiikastaa?

Sama toisinpäin, onko se sitten ylitsepääsemätöntä viedä ne kalsarit sinne pyykkikoriin jos ne kerran häirtsee niin kovin?

Jos ne eivät ole minun, minä en niitä minnekään vie. Kässäätkö, vai käytkö hitaalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ei mies siivoa ikinä. Ei imuroi, pyyhi pölyjä tms. Vaatteensa jättää makkarin tuolille korkeille kasoille, vaikka hänellä on kaappitilaa vaatteille paljon enemmän kuin minulla. Sitten valittaa ja rutisee, kun vaattensa ovat hukassa ja yrittää vierittää tämän minun syyksi.

Ja valittaa, että on sotkuista, muttei koskaan pane tikkua ristiin siisteyden puolesta.

Vierailija
84/114 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet siivoavat juuri sen verran kuin on tarve. Elämän tuhlaaminen tarpeettomaan puunaamiseen on elämän tuhlausta.

Jos ei kelpaa, niin saa siivota itse loput.

Vierailija
85/114 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin naisen siivoamaan jälkensä - kodinhoitohuoke oli täysi läävä jonka hän oli saanut 99% aikaiseksi vuosien mittaan. 

Nyt on siivottu mutta kämpässä on jäinen ilmapiiri koska en osallistunut hänen porsastelujen siivoamiseen vaan sanoin "sotkija siivoaa, saa suorittaa"

Etkö sinä sitten käyttänyt kodinhoitohuonetta kertaakaan?

Siltä osin mitä pesukonetta tarvinnut (pesen ja viikkaan viikoittain 2-4 koneellista) ja alkuosasaa sijaitsevaa siivouskaappia ja harrastusvaatekaappiani. Yksikään tällä viikonlopulla khh-tasoilla olleista vaatekasoista/kappaleista ei ollut minun, khh:n kaapeissa oli tasan kolme minun esinettäni kaiken hänen niihin t1unkemien rojujensa takana, hyvä että löytyi vihdoinkin - muuten kaapeista. jätesäkkeihin "projektirojua" aivan helkutisti.

Kumma juttu, siivousvälinekaappi jonkä sisältöä käytän viikoittain ja minun harraste/villavaatekaappini eivät tarvinneet tässä operaatiossa mitään siivousta/järjestelyä, suorastaan todella maagista.

Kämpässä on pitkin poikin epämääräisiä vaate- ja paperikasoja. Yksikään ei ole minun jäljiltä, eikä edes vielä huushollissa asuvan nuoremman lapsen, joka hänkin on pessyt harrastusvaatteensa vimeiset kolme vuotta. Khh-eteisestä laskin 29 kenkäparia, joista tunnistin omakseni käyttökenkäni ja pihakenkäni, juniorin kenkiä oli viisi paria, loput "jonkun muun" eikä todellakaan kenkätelineissä.

Miksikö en siivoa noita hänen "projektikasojaan"? Yksinkertaista, se joka sotkee, se myös siivoaa. Olen katsellut tätä emakkoporsastelua 28 vuotta ja alkaa pikkuhiljaa  tullla yli tuo hänen luontainen taipumus epäjärjestykseen. Kuten tyttäreni sanoi aikoinaan teiniangtissaan tullessani kahden viikon duunikeikalta "onneksi iskä tuli kotiin, pian on siistiä" - ja meikäisen matkalaukku purkaantuu mystisesti 2-12h  kuluessa  eikä ota sitä kolmatta viikkoa keskellä olohuoneen lattialla.

Turha hänen on mököttää, tietää varsin hyvin kuka on lättiintymiseen syyllinen. 

Vierailija
86/114 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet sotkee. Siksi pitää siivota. 

Vierailija
87/114 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on kulttuuriasia. Miksi niin monet suomalaiset miehet haluavat asua likaisissa asunnoissa? Esimerkiksi useimmat japanilaiset tai korealaiset eivät halua. 

Mihin tutkimukseen/tilastoon tuo sinun väitteesi perustuu? Se ei näet vastaa ollenkaan kuvaa, jonka olen siistijätuttaviltani saanut. Heidän mukaansa miesten asunnot ovat siistimpiä kuin naisten, osin vähemmästä krääsästä johtuen. 

Tää on sitä kaupunkilegendaa, joka ei pidä paikkaansa, mutta joku sitä jaksaa jankuttaa.

Joko sulla ei ole "siistijätuttavaa" tai sitten hän ei ole kummonenkaan siivooja, kun ei erota puhtautta ja sekaista kotia  toisistaan. 

Mieluummin puhdas, mutta sotkuinen, kuin siisti ja likainen.

Esim lapsiperheen koti on helposti sotkuinen, kun lapsi levittää lelujaan, mutta se voi silti olla täysin puhdas. 

Vierailija
88/114 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja :D Onko joku oikeasti noin tyhmä?

Eipä sun ainakaan tarvii ihmetellä, miksi et ole saanut naista. 

Ei helvetti:DDDDDDDDDDDDD

Vierailija
89/114 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö keksi mitään muuta kotityötä kuin imuroinnin?

Keksin kyllä, mutta miten niiden kaikkien luettelu muuttaisi aloituksen pointin sinun mielestäsi? 

Ap

Aina saa valittaa! Ihan varmasti se mieskin nalkuttaa että miksi pitää imuroida. Vali vali.

Vierailija
90/114 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä ei mies siivoa ikinä. Ei imuroi, pyyhi pölyjä tms. Vaatteensa jättää makkarin tuolille korkeille kasoille, vaikka hänellä on kaappitilaa vaatteille paljon enemmän kuin minulla. Sitten valittaa ja rutisee, kun vaattensa ovat hukassa ja yrittää vierittää tämän minun syyksi.

Ja valittaa, että on sotkuista, muttei koskaan pane tikkua ristiin siisteyden puolesta.

Eli yrittävät myös olla se joka päättää säännöistä ja valittavat

Vierailija
91/114 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko tosissasi?

Se on katos äiti ja vaimo vähän kaksi eri asia. 

Silloin, kun olit 2v äidin asia oli viedä ne sun kusiset vaipat ja housut pyykkiin, mutta nyt kun sä olet jo aikamies(?) niin sun kuuluu viedä ne itse.

Eikö sun isä tai äiti ole kertonut sulle, että vauvat/taaperot viettää erilaista elämää tuossa suhteessa, kuin aikuinen, mitä hoitamiseen/passaamiseen tulee.

Vai oletko se kuuluisia miesvauva?

Joku tuolla toisessa ketjussa väittä, että miesvauva on vain keksitty hahmo, mutta tuo kommentti todistaa, että ei ole.

Miesvauva oikeasti luulee, että on jonkun toisen asia kuskata hänen kusiset housut pyykkiin, kuin hänen itsensä.

Ei hyvää päivä, kaikkea sitä saa lukea. 

Vierailija
92/114 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kyllä kiinnostaa, että minkä ikäinen sinä olet?

Onko oikeasti vauva tullut vauvalle kommentoimaan?

Vierailija
93/114 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö keksi mitään muuta kotityötä kuin imuroinnin?

Tuohan oli vain esimerkki, toisia häiritsee tiskikasat ja ympäriinsä jätetyt vaatteet ja astiat yleinen kodin "epäsiisteyes", toisia nämä eivät häiritse ja heidän mielestä koti ei ole epäsiisti.

Yleensä se menee niin (ei siis aina), että nainen haluaa, että on siistimpää ja miehelle riittää vähempi siisteys.

Jos nämä asiat selvitää jo trefffailuvaiheessa, pääsee elämässä helpommalla, mutta ei näitä löydy nytkään Tinderistä, siellä lukee vain jotain harrastuksista ja fyysisistä ominaisuuksista ja töistä ja omaisuudesta jne.

Vierailija
94/114 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuinka moni mies on lannistettu. Tai ei sen tarvitse olla mieskään, kun ei tämäkään asia taida olla sukupuolesta kiinni. Mulla on tosi kriittinen mies. Hän kokee tarvetta ohjeistaa ja neuvoa ihan joka ikisessä asiassa. En osaa tehdä mitään oikein. Eilen tein tunnin lumitöitä, nekin oli lopulta väärin tehty. Vähän on sellainen olo että tehköön sitten itse kaiken kun ei kuitenkaan kelpaa. Joskus toivoisin että mies pysähtyisi edes hetken miettimään että onko oikeasti jonkun henki tai terveys vaarassa jos minä teen jotain eri tavalla kuin hän, ja jos ei ole, voisiko ne ajatukset jättää edes joskus sanomatta. 

Vierailija
95/114 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivosimme lemminkin pois, nyt on paljon mukavampaa.

Vierailija
96/114 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä sitten korvat luimussa ja selkä kyyryssä siivoat, kun porsasmies käskee?

Miksi?

Vierailija
97/114 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kyse siivoustasosta, vaan kuka sen tekee. Jos pyydän miestä imuroimaan, on turhaa, mutta , jos jätän imuroimatta, huomautetaa, että olisi syytä jonkun se tehdä. Joku muu olen minä.

Vierailija
98/114 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jos minun pitää valita että elänkö mieluummin kodissa jossa hygieniastandardit ovat kohdillaan vai jossain sikolätissä, niin ehdottomasti valitsen sen siistimmän kodin. Mikä on jos ihminen kitisee siitä kun kotona on muka liian siistiä? Laiskuus, yleinen sikamaisuus vai molemmat?

Sinä se kitisijä olet. Jos haluat kodissa siivottavan useasti, niin siivoat itse, ilman valituksia.

Vierailija
99/114 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on hankala imuroida, tai siis tulen siitä kipeäksi. En voi imuroida niin usein kun haluaisin, jo kerta viikkoon on hankalaa. Ja meillä on kolme koiraa, okt, tulee karvaa, koirien tassuissa tulee hiekkaa sisälle jne. Lisäksi meillä on puulämmitys, josta tulee moskaa. Mies ei niitä hirveitä roskamääriä, hiekkaa ja karvaa puulattioilla näe ollenkaan.

Siispä ostin itselleni kunnollisen, moppaavan robotti-imurin joululahjaksi. Olen tyytyväinen!

Vierailija
100/114 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei monilla naisilla ne siisteysstandardit nyt mahdottomia kyllä ole. Odotus on se että siivoiasit omat leivänmurut keittiön pöydästä, tms tai jos läikyttät jotain, siivoat sen. Veisit roskat jos näet että roskis täynnä, siivoaisit edes kerran pariin viikkoon kylpyhuonetta tai ainakin siistisit lavuaarin ja pöntön käytön jälkeen. Pistä astiat koneeseen/tai tiskaa astiat tiskialtaasta edes välillä. Jos teet ruokaa, laittaisit astiat koneeseen tai tiskaisit, ja siivoaisit jälkesi. (Moni ei tee edes ruokaa) Siivoat parranajelun hituset jäljiltäsi, tms.

Mutta useat ei tee edes näitä, ja siksi naiset valittaa.  Ja on mysteeri naisille miksi, koska useimmat miehet ovat eläneet omillaan kauankin. Jotenkin sitten kokevat ettei tarvitse enää tehdä asioita, kun nainen tulee. Eri asia jos maksaa molempien elämisen. Sitten raskasta naiselle jos käy täysipäiväisessä työssä ja pitäisi päälle vielä tehdä kaikki kotityöt kahdelle ihmiselle ja ruuat tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan