Miksei työttömät perusta yrityksiä
Odottavat vaan, että joku toinen tekee niin ja menee sinne hyvinpalkattuun ja helpoon työhön.
Yrittäjä.
Kommentit (159)
Olen kaupan kassalla ollut 15 vuoden ajan. Miten tämän paketoi myytäväksi palveluksi? Mistä asiakkaat?
MIstä rahat siihen perustamiseen se vaatii pääomaa. Pitäisihän yrittäjän se tietää.
Miksei yritykset palkkaa työttömiä.
Odottavat vaan, että ne muutamat työntekijät tekevät kaiken työn, jotta omistajat voivat itse kääriä hillot taskuun.
Kaikista nyt vaan ei ole yrittäjäksi. Laita tämä sinne päähäsi ja lopeta kyseleminen.
Olet aika tyhmä jos luulet että se kaikille on mahdollista. Tyssää jo rahan puutteeseen, jos ei muuhun.
Just myin oman yritykseni isommalle toimijalle. Tulevaisuus on turvattu. Nyt olen työtön. Taidan olla työttömänä eläkeikään saakka.
Vierailija kirjoitti:
Olen kaupan kassalla ollut 15 vuoden ajan. Miten tämän paketoi myytäväksi palveluksi? Mistä asiakkaat?
Tarjoat itseäsi kassatyöhön yrittäjänä joka tekee vaikka päivän tuurauksia. Kuten keikkahoitajat hoitoalalla.
Iso osa uusista yrityksistä kaatuu muutamassa vuodessa. Jos nyt on vaan työtön niin sitten olisi veloissa ja työtön.
Velaksihan kaikki yritykset on pistetty pystyyn. Olette vaan saamatonta *askasakkia.
Yrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjoat itseäsi kassatyöhön yrittäjänä joka tekee vaikka päivän tuurauksia. Kuten keikkahoitajat hoitoalalla.
Meinaat että kauppoja kiinnostaa ostaa palvelu uudelta yhden naisen putiikilta, kun vuokratyöläisiä tarjoavia kokeneita firmoja on joka kulmassa?
Monella varmaan luottotiedot menneet. Yrityksen perustaminen usein edellyttää ainakin jotain pääomaa ja rahoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan palkkaat nollatuntisopparilla työntekijöitä ja välität niitä sitten korvausta vastaan sijaisiksi. Profittia voi ottaa 30% tunti, koska on yrittäjä ja verorahoistahan se menee. Kukaan ei häviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan palkkaat nollatuntisopparilla työntekijöitä ja välität niitä sitten korvausta vastaan sijaisiksi. Profittia voi ottaa 30% tunti, koska on yrittäjä ja verorahoistahan se menee. Kukaan ei häviä.
Ja yhteiskunta hyötyy miten siitä että työtön pistää pystyyn firman jo valmiiksi kilpaillulle alalle ilman kokemusta yrittäjyydestä tai mitään tuoretta kulmaa asiaan? Miksi me tarvitaan lisää firmoja hommaan jossa on jo tunkua?
Onko ainoa hyöty se, että uudelle yrittäjälle ei tarvitse maksaa työttömyyskorvausta?
Olette vaan lauma lampaita.
Yrittäjä.
Aloituksesi on varmaan provo, mutta vastaan silti. Suomessa yrittäjän asema on ollut turvaverkostojen suhteen erittäin heikko jo kauemmin kuin mitä minä 64v olen elänyt. Meillä oli vuosikymmeniä tässä maassa ajatus, että palkansaajan osa on kaikista paras ja se yrittäjä on vain sika, joka koittaa riistää muita. Vaikkei sillä yrittäjällä olisi ollut yhtään työntekijääkään. Koska näin on ollut vuosikymmeniä, uskallus yrittäjyyteen on aika heikkoa. Pitäisi olla sekä loistava bisnesidea että myös taloudelliset resurssit aloittaa yritystoiminta sekä elää säästöillään siihen asti, että yritys alkaa tuottamaan edes sen yrittäjän elämisen verran. Yrittäjä ei myöskään ole saanut sairastaa eikä oikein pitää lomaakaan, jos ei ole ensin saanut säästettyä tarpeeksi rahaa tällaisia "ylellisyyksiä" varten, jotka taas palkansaajalle kuuluu ihan automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Perusta vähittäistavaramyymälä? Tai kahvila? Kioski?
Liian raskasta.