Monet naiset valittavat, etteivät miehet siivoa niin paljon kuin naiset haluaisivat
Mutta miksi nainen on se, joka saa päättää siivousstandardit eikä mies? Jos miehelle riittää kerran viikossa imurointi ja nainen haluaa, että imuroidaan kahdesti, niin miksi nainen olisi oikeassa ja mies naisen kotitöistä "hyötyvä" osapuoli parisuhteessa?
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Usein vaimolle riittää, että mies siivoaisi omat jälkensä, mutta sekin on usein miehen mielestä liikaa vaadittu. Esim keittiön siistiminen käytön jälkeen on joillekin ihan ylivoimaista ja se, että laittaisit omat vaatteet pyykkiin. Samoin se, että kun syö niin siellä kaupassakin voi käydä myös, kun ne ruoat ei itsestään sinne kaappiin tule.
Tuo imurointi on sellainen työ, että harva tekee sen oikein. Imuroidaan liian nopeasti eikä kaikkia paikkoja. Jos ei ole lemmikkejä niin kerta viikossa imurointi pitää kodin siistinä, jos kunnolla imuroi matot, nurkat, sohvan aluset.
Juuri näin! Tätä omien jälkien siivoamista mietin miehen viimeisimmän parranajon jälkeen, kun kylppärin lavuaari oli karvainen reunuksia myöten. Ällöttävää. Meni kolme viikkoa, ennen kuin mies pesi ne oma-aloitteisesti. Ja miksi ne täytyy huuhtoa viemäriin, kun se menee niistä aina tukkoon. Eikö häntä häiritsisi jos jättäisin sääri- ja kainalokarvat samoin?
Sitten viitsii valittaa, ettei ole puhtaita vaatteita. Minä katson pyykkikoriin, jotta ei ole likaisiakaan, kissako ne söi? Ne lojuu minne milloinkin mies ne riisui. Lojukoot.
Eihän tuollaisen kanssa pysty elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän siivoaa, jota häiritsee.
Ei. Hän siivoaa, joka sotkee.
Mikä vika tuossa ratkaisussa oikeasti on että jos toista osapuolta ei häiritse se että ne klassiset kalsarit tai sukat siinä sängyllä mutta toista häiritsee, niin se jota enemmän ne sukat/kalsarit häirtsee, siirtää ne sinne pyykkikoriin? Mitä vääryttä siinä tapahtuu?
Jos kukaan muu ei nyt sitten siirrä niitä likaisia sukkia ja kalsareita pyykkiin, niin miten pitkään ne saavat siinä olla?
Ja ylipäätään, miksi niitä alunperin ei ole viety pyykkikoriin?
Itse olen laiska siivoaja. Juuri siksi menen helpolla, ja vien kaiken heti suoraan paikoilleen. Näin sitä sotkua ei pääse syntymään.
Vierailija kirjoitti:
Jostain sitä pölyä tulee paljon että pakko imuroida kaksi kertaa viikossa vähintään.
Aika harvoin kyllä imuroit meillä imuroi joka päivä robotti ja aina on täys säiliö. Jos pari kolme päivää väliä niin villakoirat juoksee vastaan, kerran viikossa ois jo aika järkyttävä. Itse taas en ymmärrä vaimoni sotkuisuutta, tavaroita pitkin pöytiä ja ovat siinä vaikka kuukauden jos en siivoa, kun siivoan niin heti alkaa kertyä uusia. Samoin se vikinä kun viikonloppu menee pyykkiä pestessä, mutta ainuttakaan vaatetta ei mene kaappiin vaan huomaan seuraavana perjantaina että meillä on edelleen 5 koneellista pyykkejä Ikean kasseissa ympäri taloa. Minun mielestäni meillä kone pesee pyykit ja rumpu kuivaa, mutta se viikkaus on huomattavasti kovempi homma. Kyllä kait niitä sinne koneeseen tunkee vaikka 20 kertaa päivässä, mutta joku ei tajua että ne ovat vasta pestyjä sitten. M40
Vierailija kirjoitti:
Sitten viitsii valittaa, ettei ole puhtaita vaatteita. Minä katson pyykkikoriin, jotta ei ole likaisiakaan, kissako ne söi? Ne lojuu minne milloinkin mies ne riisui. Lojukoot.
Eikä tuohon voi vaan todeta, että "No mikset ole pessyt?".
En minä ainakaan koe olevani mitenkään vastuussa toisen pyykkihuollosta.
*Sitten viitsii valittaa, ettei ole puhtaita vaatteita. Minä katson pyykkikoriin, jotta ei ole likaisiakaan, kissako ne söi? Ne lojuu minne milloinkin mies ne riisui. Lojukoot."
Sisko keräsi nämä miehen sinne tänne jättämät vaatteet ja viikkasi ne nätisti miehen vaatekaappiin. Sitten kun mies jossain kohtaa tajusi että kaapista otetut kalsarit oli likaiset ja T-paidat hikisiä ja oli asiaa ihmetellyt, oli vaimonsa" pahoitellut" että luuli niiden olevan puhtaita, kun ne ei olleet pyykkikorissa! Tehosi tähän mieheen.
Tästä syystä kait suurin osa eroistakin tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö keksi mitään muuta kotityötä kuin imuroinnin?
Tuohan oli vain esimerkki, toisia häiritsee tiskikasat ja ympäriinsä jätetyt vaatteet ja astiat yleinen kodin "epäsiisteyes", toisia nämä eivät häiritse ja heidän mielestä koti ei ole epäsiisti.
Yleensä se menee niin (ei siis aina), että nainen haluaa, että on siistimpää ja miehelle riittää vähempi siisteys.
Jos nämä asiat selvitää jo trefffailuvaiheessa, pääsee elämässä helpommalla, mutta ei näitä löydy nytkään Tinderistä, siellä lukee vain jotain harrastuksista ja fyysisistä ominaisuuksista ja töistä ja omaisuudesta jne.
Sotku ja lika on kaksi eri asiaa. Se on totta, että treffailuvaiheessa harva selvittää, miten usein toinen pesee saunan ja kylppärin, missä vaiheessa kuurataan vessanpytty, pyyhitäänkö kahviroiskeet heti vai muutaman päivän kuluttua, miten usein pestään sähköuuni ja tiskikone, mikä on petivaatteiden vaihtoväli ja pestäänkö mattoja koskaan.
Mä ratkaisin asian seuraavasti. Kun naiseni alkoi ekan kerran nalkuttamaan siivoamisesta. Joko siivoan omien vaatimusten mukaan tai en siivoa ollenkaan. Naiseni on viisas ihminen ja ymmärsi ekasta kerrasta.
Mä kyllä siivoan, mutta en naisen halujen mukaan vaan silloin kuin on tarvetta siivoukselle. En siis siivoa joka lauantai, jos ei ole siivottavaa. Näkymätöntä pölyä en näe. Jos naiseni mielestä on hänelle liian likaista, niin siivousvälineet kyllä löytyvät omilta paikoiltaan. Mitään nalkutusta en asiasta halua kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Mä ratkaisin asian seuraavasti. Kun naiseni alkoi ekan kerran nalkuttamaan siivoamisesta. Joko siivoan omien vaatimusten mukaan tai en siivoa ollenkaan. Naiseni on viisas ihminen ja ymmärsi ekasta kerrasta.
Mä kyllä siivoan, mutta en naisen halujen mukaan vaan silloin kuin on tarvetta siivoukselle. En siis siivoa joka lauantai, jos ei ole siivottavaa. Näkymätöntä pölyä en näe. Jos naiseni mielestä on hänelle liian likaista, niin siivousvälineet kyllä löytyvät omilta paikoiltaan. Mitään nalkutusta en asiasta halua kuunnella.
Kumpikohan teistä hakee ekana eroa? Kuulostaa niin hyvältä parisuhteelta.
Itse olen ratkaissut asian niin, etten asu miesten kanssa. Myöskin tapailen vain miehiä, jotka osaavat pitää kotinsa siistinä, jotta miehen luona on mukava vierailla.
Minun tielleni on osunut vain miehiä, jotka siivoavat ja kokkaavat ahkerasti, itse en ole siivouksesta kiinnostunut.
Onneksi minulla on aikuinen vastuullinen mies, joka osaa imuroida, tehdä ruokaa, laittaa astiat koneeseen, pestä pyykkiä ja pedata sängyn yms...
Kertaakaan ei ole tarvinnut sanoa mistään. Hän on huolellinen siivooja niinkuin minäkin.
Ja meillä kun on kissoja ja koiria niin imuroidaan kolme kertaa viikossa. Aina vuorotellen. Ei ongelmia.
Siksi, että siitä hyvästä hygieniasta hyötyy myös mies. Lisäksi pintojen pitäminen puhtaana auttaa niitä säilymään kunnossa ja siistinä pidempään. Jos miehen mielestä on ihan ok, että kylppäriä ei siivota kuin kerran kuussa, niin sinne kertyy kalkkia, punahometta ja muuta likaa. Saumat värjäytyy, kalkki pinttyy ja siivoaminen on isompi homma. Samoin vaikkapa vessassa. Lika pinttyy, jos sitä ei poista.
Meillä se siivoaa jota sotku häritsee. En itse häiriinny helpolla, joten siivotaan suunnilleen yhtä paljon.
T. nainen