Eristäytyminen kotiin
Onko muita jotka ovat traumojen takia eristäytyneet kotiin?
Kommentit (116)
Esität asiasi tosi jyrkästi ja maailmasi vaikuttaa tosi mustavalkoselta sekä julmalta
Nuo asiat olisi voinut muotoilla ihan toisella tavalla
Mitä hyödyt tuosta kirjoitustavasta keskustelussa jossa etsitään vertaistukea?
Tuntuu että kaltaisesi ihmiset ajavat toisia ihmisiä erakoiksi, tuollainen ulosanti ja ymmärtämättömyys on tosi kuormittavaa luettavaa ja sinä olet omasta mielestäsi aina oikeassa koska on vain sinun tapasi olla ja ajatella oikein
Tiedän. Esitän asiat jyrkästi, koska muuten niitä ei kuunneltaisia tai hymisteltäsiin. Kuten kerroin, joskus kannattaa ottaa asiat suoraan ja rehellisesti esille. Vaikka se tuntuukin julmalta. Asiat jäävät silloin alitajuntaan ja niitä käsittelee sitten uudestaan kun aika ja tilanne ovat erilaiset. Tänään haluat kuristaa minut, mutta myöhemmin mietit asiaa eri kantilta. Olinko kuitenkaan täysin väärässä? Et ehkä jaa kaikkia ajatuksiani, mutta otat sieltä jonkun asian jota alat työstämään itsellesi sopivaksi.
Ei mulla mitää traumoja oo mut ei täällä oo mitää nähtävää tai tehtävää, aivan kuollu mesta. Ei siis...olen vain yksinäni, näin saan parhaan mahdollisen potentiaalin ulos täällä olosta. Nääs kun olet yksin ni aukeaa aivan uusi ulottovuus, eheydyt ja tulet viimein ihmiseksi. kokonaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, toivon ja uskon, että edes yksi ihminen ottaa neuvoistani vaarin tai ainakin se jää takaraivoon ja saa ottamaan apua vastaan. Vaikkei sitä pyytäisikään.
Ei ole sinun neuvo. Kaikki jotka on ollut erakkona pitemmän aikaa on kuullut ihan kaiken sen mitä sinä olet sanonut usempaan otteeseen. Itsekin sinä kuulit sen 20v aikana kun olit erakkona. Silti et tehnyt aikaisemmin mitään. Mistähän se johtuu? Vai jätitkö taktisesti muistamatta että jätit välistä neuvot jostain syystä? Vai väitätkö että et kuullut sitä sen 20 vuojen aikana?
Se johtuu siitä etten hyväksynyt itseni osuutta asiaan. Vika oli aina muissa tai yhteiskunnassa. Ei koskaan minussa. Kaduttaa etten hyväksynyt neuvoja aiemmin. Eivät ne kaikki sopineet minulle enkä allekirjoita kaikkia minulle annettuja neuvoja vieläkään, mutta se pieni osa niistä auttoi minua eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Esität asiasi tosi jyrkästi ja maailmasi vaikuttaa tosi mustavalkoselta sekä julmalta
Nuo asiat olisi voinut muotoilla ihan toisella tavalla
Mitä hyödyt tuosta kirjoitustavasta keskustelussa jossa etsitään vertaistukea?
Tuntuu että kaltaisesi ihmiset ajavat toisia ihmisiä erakoiksi, tuollainen ulosanti ja ymmärtämättömyys on tosi kuormittavaa luettavaa ja sinä olet omasta mielestäsi aina oikeassa koska on vain sinun tapasi olla ja ajatella oikein
Tiedän. Esitän asiat jyrkästi, koska muuten niitä ei kuunneltaisia tai hymisteltäsiin. Kuten kerroin, joskus kannattaa ottaa asiat suoraan ja rehellisesti esille. Vaikka se tuntuukin julmalta. Asiat jäävät silloin alitajuntaan ja niitä käsittelee sitten uudestaan kun aika ja tilanne ovat erilaiset. Tänään haluat kuristaa minut, mutta myöhemmin mietit asiaa eri kantilta. Olinko kuitenkaan täysin väärässä? Et ehkä jaa ka
Milloin se menee tommoselle tampiolle perille että se ei ole sinun tehtävä?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko saaneet jostain apua puhelinasioissa, pankkiasioissa, muissa asioissa. Minulla ei ole ketään joka auttaisi.
Myötätuntoni. On vähän sama tilanne,laskut sentään suoramaksussa. Olisko sosiaalityöstä apuja,pystytkö soittamaan ja kysymään asiaa.
Mä en tajua,mikä tätä yhteiskuntaa vaivaa. Hirveä määrä ihmisiä yksin ja pienenkin avun tarpeessa. Silti ketään ei ole,eikä tule.
Minäkin löydyn ehkä talostani muumiona,jos joku sähkölaitoksen ukko tulee vaihtamaan mittaria. Tai jollain kompostitarkastajalla on asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, toivon ja uskon, että edes yksi ihminen ottaa neuvoistani vaarin tai ainakin se jää takaraivoon ja saa ottamaan apua vastaan. Vaikkei sitä pyytäisikään.
Ei ole sinun neuvo. Kaikki jotka on ollut erakkona pitemmän aikaa on kuullut ihan kaiken sen mitä sinä olet sanonut usempaan otteeseen. Itsekin sinä kuulit sen 20v aikana kun olit erakkona. Silti et tehnyt aikaisemmin mitään. Mistähän se johtuu? Vai jätitkö taktisesti muistamatta että jätit välistä neuvot jostain syystä? Vai väitätkö että et kuullut sitä sen 20 vuojen aikana?
Se johtuu siitä etten hyväksynyt itseni osuutta asiaan. Vika oli aina muissa tai yhteiskunnassa. Ei koskaan minussa. Kaduttaa etten hyväksynyt neuvoja aiemmin. Eivät ne kaikki sopineet minulle enkä allekirjoita kaikkia minulle annettuja neuvoja
Ne on sinulle toimivat metodit mitä sinä tiedät. Et mitä muille toimii.
Mieti tuota 10 vuoden tai 20 vuoden päästä. Olisiko kannattanut ottaa vastaan tai edes miettiä neuvoja mitä annettiin pyytämättä. Veikkaan että ajatuksesi ovat sitten erilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Mieti tuota 10 vuoden tai 20 vuoden päästä. Olisiko kannattanut ottaa vastaan tai edes miettiä neuvoja mitä annettiin pyytämättä. Veikkaan että ajatuksesi ovat sitten erilaiset.
En vieläkään ole sanonut että olisin edes erakoitunut. :D kuvittelet omassa päässäsi vieläkin asioita.
Ne on sinulle toimivat metodit mitä sinä tiedät. Et mitä muille toimii.
En ole vielä tavannut ketään jolle ei neuvojen tulvasta olisi ollut hyötyä. Joku niistä on sopiva juuri sinulle. Toinen neuvo jollekin toiselle.
Ota huomioon, että tätä keskustelua lukee muutkin kuin me. Jos yksikin saa neuvoistani apua, niin tämä keskustelu ei ollut turha. Oletko eri mieltä?
Ei ole traumoja mutta ulkoilun lisäksi ei kiinnosta tehdä mitään. Viihdyn kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vieläkään ole sanonut että olisin edes erakoitunut. :D kuvittelet omassa päässäsi vieläkin asioita.
Miksi sitten otat erakoitumisen niin henkilökohtaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla kun sattuu olemaan ystäviä ja elämää oven ulkopuolella. Ja olin erakoitunut jossain vaiheessa. Ja ei tuo potkiminen teki minulle asiat vain vaikeammaksi. Itse sain enempi tukea ymmärtävistä ihmisistä ja oikeasta terapiasta. Tommoiset potkijat taakse jätettyäni omatuntonikin alkoi kohenemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten otat erakoitumisen niin henkilökohtaisesti?
Koska on kokemusta asiasta.
Se riski tuossa potkimisessa on kun potkit tuntemattomia. Ja se voi aiheuttaa paljon enempi pahaa mitä hyötyä. Muista näitä lukee moni ihminen.
"Tiedän. Esitän asiat jyrkästi, koska muuten niitä ei kuunneltaisia tai hymisteltäsiin. Kuten kerroin, joskus kannattaa ottaa asiat suoraan ja rehellisesti esille. Vaikka se tuntuukin julmalta. Asiat jäävät silloin alitajuntaan ja niitä käsittelee sitten uudestaan kun aika ja tilanne ovat erilaiset. Tänään haluat kuristaa minut, mutta myöhemmin mietit asiaa eri kantilta. Olinko kuitenkaan täysin väärässä? Et ehkä jaa kaikkia ajatuksiani, mutta otat sieltä jonkun asian jota alat työstämään itsellesi sopivaksi."
Olet pelkkä besserwisser kiusaaja, joka tunki tänne aiheuttamaan lisää pahoinvointia.
Vierailija kirjoitti:
"Tiedän. Esitän asiat jyrkästi, koska muuten niitä ei kuunneltaisia tai hymisteltäsiin. Kuten kerroin, joskus kannattaa ottaa asiat suoraan ja rehellisesti esille. Vaikka se tuntuukin julmalta. Asiat jäävät silloin alitajuntaan ja niitä käsittelee sitten uudestaan kun aika ja tilanne ovat erilaiset. Tänään haluat kuristaa minut, mutta myöhemmin mietit asiaa eri kantilta. Olinko kuitenkaan täysin väärässä? Et ehkä jaa kaikkia ajatuksiani, mutta otat sieltä jonkun asian jota alat työstämään itsellesi sopivaksi."
Olet pelkkä besserwisser kiusaaja, joka tunki tänne aiheuttamaan lisää pahoinvointia.
En ole kiusaaja. Sitä on turha minun harteilleni laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Se riski tuossa potkimisessa on kun potkit tuntemattomia. Ja se voi aiheuttaa paljon enempi pahaa mitä hyötyä. Muista näitä lukee moni ihminen.
Kun on potkittu koko elämä, jossain vaiheessa tulee seinä vastaan. Pysyn mieluummin kotona kuin tulen potkituksi taas. Kun olisikin joku osannut vain istua vierelle ja kuunnella, auttaa eteenpäin. Mutta se tuntuu olevan useimmille sietämätöntä, istua vaikeiden tunteiden ja tosiasioiden äärelle. Helpompaa potkia, jotta ei itsekään joudu vaikeita asioita kohtaamaan. No, se on heidän tyylinsä. Saivat jäädä keskenään potkimaan toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kiusaaja. Sitä on turha minun harteilleni laittaa.
Se miten asiat esität tekee sinusta todellakin kiusaajan. Kannattaa nyt kuunnella ne suorat sanat sinnekkin päin.
Töissä käyn ja ruokakaupassa. Muuten vapaa-aikani olen kotona koska viihdyn parhaiten kotona.
Menkää kävelylle, uimaan, hiihtämään,