Eristäytyminen kotiin
Onko muita jotka ovat traumojen takia eristäytyneet kotiin?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Tämä luultavasti psyk.hoitaja joka vastailee ja muka auttaa on työhönsä kyllästynyt ilkeilijä. Tuli vain veetuilemaan tänne. Sivusta
En ole. Kuten kerroin olin erakoitunut lähes kaksikymmentä vuotta. Elämäni synkintä aikaa enkä toivo kenellekään samaa, vaan päinvastoin koetan saada ihmisiä pois sieltä tai edes menemään lähellekään sitä tilaa.
Hikikomori, kainalotkin haisee hielle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä luultavasti psyk.hoitaja joka vastailee ja muka auttaa on työhönsä kyllästynyt ilkeilijä. Tuli vain veetuilemaan tänne. Sivusta
En ole. Kuten kerroin olin erakoitunut lähes kaksikymmentä vuotta. Elämäni synkintä aikaa enkä toivo kenellekään samaa, vaan päinvastoin koetan saada ihmisiä pois sieltä tai edes menemään lähellekään sitä tilaa.
Sinuna jättäisin sen auttamisen ammattilaiselle tai silloin kun joku sinulta sitä pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole uniikki lumihiuta
En ole koskaan noin väittänytkään. SINÄ olet sen sanan ottanut käyttöön haukkuma ja solvaus tarkoituksessa.
Väärin. Se ei ole solvausta vaan suoraa puhetta. Itse erakkona olleena ja muita samanlaisia nähneenä olen huomannut ettei pään silittely auta pidemmän päälle. Täytyy potkia eteenpäin vaikka se vaikuttaakin tylyltä.
Ja sinähän et voi muitten tilannetta tietää mistä se johtuu. Sinulla ei ole koulutusta saatika muitten ihmisten kokemuksia tai tuntemuksia.
Väitän että 98% erakoituneista pääsee elämässään eteenpäin kun sitä itse haluaa. Aniharva jää täysin erakoksi mikäli ottaa apua vastaan ja koettaa päästä pois tilanteestaan. Voitko väittää vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuna jättäisin sen auttamisen ammattilaiselle tai silloin kun joku sinulta sitä pyytää.
Onneksi avukseni tuli ihminen joka ei uskonut minua kun kerroin samaa. Muuten olisin yhä erakkona tai kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole uniikki lumihiuta
En ole koskaan noin väittänytkään. SINÄ olet sen sanan ottanut käyttöön haukkuma ja solvaus tarkoituksessa.
Väärin. Se ei ole solvausta vaan suoraa puhetta. Itse erakkona olleena ja muita samanlaisia nähneenä olen huomannut ettei pään silittely auta pidemmän päälle. Täytyy potkia eteenpäin vaikka se vaikuttaakin tylyltä.
Ja sinähän et voi muitten tilannetta tietää mistä se johtuu. Sinulla ei ole koulutusta saatika muitten ihmisten kokemuksia tai tuntemuksia.
Väitän että 98% erakoituneista pääsee elämässään eteenpäin kun sitä itse haluaa. Aniharva jää täysin erakoksi mikäli ottaa apua vastaan ja koettaa päästä pois tilanteestaan. Voitko väittää vastaan?
Aivan silloin kun sitä itse haluaa. Ei silloin kun joku potkii niitä. Paikallista apua voi kaikki hakea semmoisilta jotka oikeasti voi jotain tehdä. Ei joltain randomilta vauva.fi palstalta.
En ole täysin eristäytynyt, mutta kaupungit ja kaupat eivät tarjoa mitään kiinnostavaa. Ihmiset eivät enää jutustele järkeviä asioita, kuten vuosia sitten. Yhteiskunta on muuttunut paskempaan suuntaan. Parempi kotona harrastaa kiinnostavia asioita, kun niitä onneksi introverttinä on.
No, toivon ja uskon, että edes yksi ihminen ottaa neuvoistani vaarin tai ainakin se jää takaraivoon ja saa ottamaan apua vastaan. Vaikkei sitä pyytäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Eristäydyin vuosiksi traumojen takia. Ulos kyllä menin, mutta syrjäydyin yhteiskunnasta.
Ei kukaan sinua pakottanut siihen. Miksi syytät muita asioista jotka ovat sinun päätettävissäsi?
Voisitko poistua tästä ketjusta, kiitos
Miksi? Haluatko apua vai rypeä itsesäälissä?
Tommoiset pellet niinkuin sinä ei voi antaa neuvoja mitä ei ole jo kuultu 100 kertaa, saatuka auttaa ketään millään tavalla tämmöisissä asioissa.
Sinulla on selvästi asenneongelma. Kerro rehellisesti kuka sinut pakotti eristäytymään? Edesauttoi varmasti, mutta sinä teit päätöksen. Eikö näin? Ja koska syy on peilissä, niin sinä voit myös korjata asian. Et hetkessä, mutta ajallaan kyllä. Eivät kaikki ihmiset ole hirviöitä vaikka sinä uskot niin. Sinä et edes anna tilaisuutta tälle ajatukselle.
Masokistien ketju,ei ne mitään apua halua kun pitäisi ottaa vastuu omasta elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko saaneet jostain apua puhelinasioissa, pankkiasioissa, muissa asioissa. Minulla ei ole ketään joka auttaisi.
Mitä apua tarvitsisin? Kaikki hoituu netissä.
Mä olen viimeksi pihan ulkopuolella käynyt lokakuussa. Kävin labrat, jalkahoidossa, diabeteshoitajalla ja lääkärissä.
Pyrin järkkäämään noin, että sitten surautan taksilla.
Seuraava asiointipäivä on helmikuun alussa. Työkkärissä käyn näytillä, jalkahoito ja lääkärin kanssa juttelen tilanteestani.
Ruoat ja apteekkituotteet saa tilattua kotiin.
Minkä ikäinen olet, mies vai nsinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole viiteen vuoteen poistunut kotoa kuin pakon edessä. Kun apua on niin helvetin vaikea saada, päätin, että työstän traumani itse, vaikka se olisi viimeinen tekoni. Fyysinen terveys on nyt sillä tolalla, että saattaa viimeiseksi teoksi jäädäkin. Mutta saavutinpahan edes sisäisen rauhan ennen kuolemaani.
Tsemppiä ja jaksamista, pieni askel kerrallaan kun kykenet. :)
Juurihan hän kirjoitti että jää viimeiseksi teoksi mutta saavuttaa sisäisen rauhan. Tärkeämpää on päästä taivaaseen rauha sisimmässä kuin kamppailla fyysisten vaivojen kanssa maan päällä.
Oletko hellari?
Signeeraan kommenttini.
Minulta ei Aloittajalle tungettelevia/tuputtavia neuvoja.
Myötätuntoni. 🙏
//
Tätä ilmiötä [suom. ihmiset ahdistavat, välttelen heitä kaikin keinoin] on yllättävän paljon paitsi tavan kansassa, myös yhtä lailla (jopa enemmänkin) julkkiksilla,
'suuremmillakin tähdillä' > henkilöillä, joita ensiluulemalta saattaisi olettaa erittäin itsevarmoiksi ja julkisuusmyllyyn jo läpeensä tottuneiksi konkareiksi.
En halua nimeään enkä sukupuoltaan tässä kontekstissa mainita: Kyseinen artisti y kertoi, ettei ole vuosiin itse ruokakaupassa enää asioinut. Koska ahdistus ja turvattomuuden kokemus on niin sietämätön ihmisjoukossa. Pelkää esimerkiksi mieleltään sairaiden tuntemattomien 'fanien'/hatereiden kotiin seuraamista ja terä@sehyökkäyksiä tai muita invasiivisia, äkillisesti eskaloituvia spontaaneja eleitä, joiden uhkan kokee vaativan ainaisen turvamiehen rinnallaolon ja huomattavan kodin valv.järjestelmän, mikäli kauppaan yksin yhä julkimona astuisi.
Tilaa kaiken ruokansa, vaatteensa ja hygieniavermeensä netistä + wolttaa. Tai sitten ystävä hakee litran jogurttia spontaaniin hätään. Ei pysty kestämään eikä halua osakseen julkisuuteen väistämättä kuuluvaa ainaista tuijotusta, salakuvaamista, arvostelua 'kato_toi_on_se'-huutelua ja reviirille tunkeilua, vaikka mielellään kyllä tekee > ennalta toimittajien/kuvaajien kanssa sovitut haastattelut ja julkkarit + julkaisee someensa kuvat, jotka itse valinnut.
*En kerro, onko kyse kotimaisesta artistista.
E
Aivan silloin kun sitä itse haluaa. Ei silloin kun joku potkii niitä. Paikallista apua voi kaikki hakea semmoisilta jotka oikeasti voi jotain tehdä. Ei joltain randomilta vauva.fi palstalta.
Kuten kerroin. Olen iloinen, että minua potkittiin eteenpäin. Samoin osaa tuntemiani. Muuten he olisivat jääneet erakoiksi. Jos pehmeät keinot eivät auta, niin on parempi joskus potkia eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole viiteen vuoteen poistunut kotoa kuin pakon edessä. Kun apua on niin helvetin vaikea saada, päätin, että työstän traumani itse, vaikka se olisi viimeinen tekoni. Fyysinen terveys on nyt sillä tolalla, että saattaa viimeiseksi teoksi jäädäkin. Mutta saavutinpahan edes sisäisen rauhan ennen kuolemaani.
Tsemppiä ja jaksamista, pieni askel kerrallaan kun kykenet. :)
Juurihan hän kirjoitti että jää viimeiseksi teoksi mutta saavuttaa sisäisen rauhan. Tärkeämpää on päästä taivaaseen rauha sisimmässä kuin kamppailla fyysisten vaivojen kanssa maan päällä.
Haluaisin kyllä voida vielä elääkin paremmalta pohjalta, mutta fyysinen terveys on sellaisella tolalla, että voi jäädä haaveeksi. Mutta en halunnut fyysisestikään elää niin kauan kun voin henkisesti huonosti. Joten here we are.
Vierailija kirjoitti:
Eristäydyin vuosiksi traumojen takia. Ulos kyllä menin, mutta syrjäydyin yhteiskunnasta.
Ei kukaan sinua pakottanut siihen. Miksi syytät muita asioista jotka ovat sinun päätettävissäsi?
Voisitko poistua tästä ketjusta, kiitos
Miksi? Haluatko apua vai rypeä itsesäälissä?
Tommoiset pellet niinkuin sinä ei voi antaa neuvoja mitä ei ole jo kuultu 100 kertaa, saatuka auttaa ketään millään tavalla tämmöisissä asioissa.
Sinulla on selvästi asenneongelma. Kerro rehellisesti kuka sinut pakotti eristäytymään? Edesauttoi varmasti, mutta sinä teit päätöksen. Eikö näin? Ja koska syy on peilissä, niin sinä voit myös korjata asian. Et hetkessä, mutta ajallaan kyllä. Eivät kaikki ihmiset ole hirviöitä vaikka sinä uskot niin. Sinä et edes anna tilaisuutta tälle ajatukselle.
Esität asiasi tosi jyrkästi ja maailmasi vaikuttaa tosi mustavalkoselta sekä julmalta
Nuo asiat olisi voinut muotoilla ihan toisella tavalla
Mitä hyödyt tuosta kirjoitustavasta keskustelussa jossa etsitään vertaistukea?
Tuntuu että kaltaisesi ihmiset ajavat toisia ihmisiä erakoiksi, tuollainen ulosanti ja ymmärtämättömyys on tosi kuormittavaa luettavaa ja sinä olet omasta mielestäsi aina oikeassa koska on vain sinun tapasi olla ja ajatella oikein
Vierailija kirjoitti:
No, toivon ja uskon, että edes yksi ihminen ottaa neuvoistani vaarin tai ainakin se jää takaraivoon ja saa ottamaan apua vastaan. Vaikkei sitä pyytäisikään.
Ei ole sinun neuvo. Kaikki jotka on ollut erakkona pitemmän aikaa on kuullut ihan kaiken sen mitä sinä olet sanonut usempaan otteeseen. Itsekin sinä kuulit sen 20v aikana kun olit erakkona. Silti et tehnyt aikaisemmin mitään. Mistähän se johtuu? Vai jätitkö taktisesti muistamatta että jätit välistä neuvot jostain syystä? Vai väitätkö että et kuullut sitä sen 20 vuojen aikana?
Onko muka eristäytynyt jos on ystäviä? Mistä muuten saatte edes rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Kuten kerroin. Olen iloinen, että minua potkittiin eteenpäin. Samoin osaa tuntemiani. Muuten he olisivat jääneet erakoiksi. Jos pehmeät keinot eivät auta, niin on parempi joskus potkia eteenpäin.
Minä olen iloinen, kun jätin kaikki potkijat taakseni ja aloin kohdella itseäni lempeästi. Mieluummin yksin erakkona kuin kusipäiden seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Sinun homma ei ole potkia tuntemattomia eteenpäin sen pitää olla tuttu ihminen.