Eristäytyminen kotiin
Onko muita jotka ovat traumojen takia eristäytyneet kotiin?
Kommentit (116)
"Oletko erakoitunut vai etkö ole? Sinä sen tiedä parhaiten.
Mitäs se sulle kuuluu? Kyllä minä tiedän oman tilanteen. Sie saat vaan arvella sitä asiaa.
Olen työtön ja vähitellen syrjäytynyt. Käyn kaupassa ja hoidan asioita mutta mahdollisimman harvoin. Koirat pitää tietysti käyttää ulkona. En tiedä kuinka paljon traumat vaikuttaa, ehkä enemmän kuitenkin fyysiset ongelmat.
Mutta onhan sinulla omakotitalo? Raqqeja.
En ole viiteen vuoteen poistunut kotoa kuin pakon edessä. Kun apua on niin helvetin vaikea saada, päätin, että työstän traumani itse, vaikka se olisi viimeinen tekoni. Fyysinen terveys on nyt sillä tolalla, että saattaa viimeiseksi teoksi jäädäkin. Mutta saavutinpahan edes sisäisen rauhan ennen kuolemaani.
Vierailija kirjoitti:
En ole viiteen vuoteen poistunut kotoa kuin pakon edessä. Kun apua on niin helvetin vaikea saada, päätin, että työstän traumani itse, vaikka se olisi viimeinen tekoni. Fyysinen terveys on nyt sillä tolalla, että saattaa viimeiseksi teoksi jäädäkin. Mutta saavutinpahan edes sisäisen rauhan ennen kuolemaani.
Tsemppiä ja jaksamista, pieni askel kerrallaan kun kykenet. :)
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se sulle kuuluu? Kyllä minä tiedän oman tilanteen. Sie saat vaan arvella sitä asiaa.
Älä sitten kysele minulta oletko erakko vai et.
Neuvona annan sinulle sen minkä tajuamisessa itselläni meni liian kauan aikaa.
Ota vastaan apua kun sitä tarjotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kysynytkään sitä. Sinä vain oletat omassa päässäsi asioita. :D
Minä en ole edes apua kysynyt.
Ja niinkuin sanoin sinä et ole semmonen ihminen joka sitä apua voi edes antaa. Ihmiseg on erilaisia ja erillaisissa tilanteissa silä ei ole väliä vaikka olisit ollut erakko 60 vuotta.
Edes ap ei ole kysynyt apua tai neuvoja. Keneltäkään. Kysynyt vain onko kohtalo tovereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niinkuin sanoin sinä et ole semmonen ihminen joka sitä apua voi edes antaa. Ihmiseg on erilaisia ja erillaisissa tilanteissa silä ei ole väliä vaikka olisit ollut erakko 60 vuotta.
Et ole uniikki lumihiutale. Muista sekin.
Vierailija kirjoitti:
Edes ap ei ole kysynyt apua tai neuvoja. Keneltäkään. Kysynyt vain onko kohtalo tovereita.
Apua voi ja pitääkin tarjota. On sitten eri asia ottaako sitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaan halua poistua kotoa. Ei ole edes kummempaa syytä asialle.
Miten saat aikasi kulumaan kotona? Mulla on sama kuin sulla ja en tee kotona mitään.
En oikeastaan tee yhtään mitään järkevää.
Se että ihmisille sanoo että ne on säälittäviä ja rypee itse säälissä. Aiheuttaa pahimmillaan täysin vastakkaisen reaktion mitä ajetaan sillä takaa. Saattaa pahentaa esim masennusta, saattaa aiheuttaa sitä että muut ihmiset näyttää entistä hankalammalta lähestyä. Se ei paranna mitään. Erakoituneet helpommin tarvitsee ymmärtävää, tutvallista ihmistä ja mahdollisuuksia edes päästä asioista yli OMAA tahtia ja tilaisuuksia että heillä on syy poistua asunnoltaan, asunnolta poistuminen se pitää lähteä erakoituneesta itsestään. Ns "yrittää' pakottaa joku siihen ei toimi.
Ihminen jollaim vauva.fi palstalla ei voi antaa tarvitsevaa apua muutakuin juttuseuraa kun sen pitäisi olla kasvoitusten saatavaa apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole uniikki lumihiutale. Muista sekin.
En ole koskaan noin väittänytkään. SINÄ olet sen sanan ottanut käyttöön haukkuma ja solvaus tarkoituksessa.
Tämä luultavasti psyk.hoitaja joka vastailee ja muka auttaa on työhönsä kyllästynyt ilkeilijä. Tuli vain veetuilemaan tänne. Sivusta
Et ole uniikki lumihiuta
En ole koskaan noin väittänytkään. SINÄ olet sen sanan ottanut käyttöön haukkuma ja solvaus tarkoituksessa.
Väärin. Se ei ole solvausta vaan suoraa puhetta. Itse erakkona olleena ja muita samanlaisia nähneenä olen huomannut ettei pään silittely auta pidemmän päälle. Täytyy potkia eteenpäin vaikka se vaikuttaakin tylyltä.
Vierailija kirjoitti:
Se että ihmisille sanoo että ne on säälittäviä ja rypee itse säälissä. Aiheuttaa pahimmillaan täysin vastakkaisen reaktion mitä ajetaan sillä takaa. Saattaa pahentaa esim masennusta, saattaa aiheuttaa sitä että muut ihmiset näyttää entistä hankalammalta lähestyä. Se ei paranna mitään. Erakoituneet helpommin tarvitsee ymmärtävää, tutvallista ihmistä ja mahdollisuuksia edes päästä asioista yli OMAA tahtia ja tilaisuuksia että heillä on syy poistua asunnoltaan, asunnolta poistuminen se pitää lähteä erakoituneesta itsestään. Ns "yrittää' pakottaa joku siihen ei toimi.
En ole väittänyt ketään säälittäväksi. Itsesääli on eri asia ja siitä tulee päästä pois. Tiedän ettei se ole helppoa, mutta se on ainoa asia millä pääsee eteenpäin. Suora puhe on joskus tarpeellista. Ei päänsilittely auta etenemisessä vaikka se sillä hetkellä olisikin helpotus oloon. Suora puhe ja "potkiminen eteenpäin" auttaa paremmin. Se pakkokin. Kerron tämän itse erakkona olleena ja muitakin vierestä seuranneena.
Vierailija kirjoitti:
Et ole uniikki lumihiuta
Väärin. Se ei ole solvausta vaan suoraa puhetta. Itse erakkona olleena ja muita samanlaisia nähneenä olen huomannut ettei pään silittely auta pidemmän päälle. Täytyy potkia eteenpäin vaikka se vaikuttaakin tylyltä.
Potki itsesi perceelle. Tee palvelus.
Vierailija kirjoitti:
Et ole uniikki lumihiuta
Ja sinähän et voi muitten tilannetta tietää mistä se johtuu. Sinulla ei ole koulutusta saatika muitten ihmisten kokemuksia tai tuntemuksia.
Mulle tulee käymään noin jos en saa tietoa saanko jatkaa 2 viikon päästä työ kohteessa. Olen muutenkin introvertti ja vapaa ajat kuluu nukkuessa, syödessä ja puhelimella ottaessa, pystyn tarvittaessa olemaan kontaktissa ihmisiin mut mitä kauemmin olen sisätiloissa sitä vaikeampi mennä ulos. Työpaikka auttanut pitämään pääkopan kasassa
Mitä apua tarvitsisin? Kaikki hoituu netissä.
Mä olen viimeksi pihan ulkopuolella käynyt lokakuussa. Kävin labrat, jalkahoidossa, diabeteshoitajalla ja lääkärissä.
Pyrin järkkäämään noin, että sitten surautan taksilla.
Seuraava asiointipäivä on helmikuun alussa. Työkkärissä käyn näytillä, jalkahoito ja lääkärin kanssa juttelen tilanteestani.
Ruoat ja apteekkituotteet saa tilattua kotiin.