Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu asua kaupungissa, jossa kahvilat ja ravintolat on sunnuntaisin auki?

Vierailija
11.01.2026 |

Itse ainakin tykkäisin nimenomaan sunnuntaisin käydä syömässä tai kahvilla, mutta se ei onnistu tässä ankeassa 28 000 asukkaan kaupungissa.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä tuntuu 😎

Vierailija
2/42 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yleensä joka tapauksessa kotona tai kauempana liesussa, niin vaikea sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ihan tavalliselta. Käyn ravintolassa syömässä n. 3 kertaa vuodessa. 

Vierailija
4/42 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, onko ne jossain kiinni vai? -Tamperelainen

Vierailija
5/42 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 3500 asukkaan paikkakunnalla on kolme ruokapaikkaa auki.

Vierailija
6/42 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltäköhän pitäisi tuntua .....  typerä kysymys

Vierailija
7/42 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ok. Sunnuntai on selllianen luonteva päivä käydä taidenäyttelyssä tai museossa, tai vaikka kirjastossa, ja on ihan kiva hörppiä kahvit samalla. Mutta totta puhuakseni en koe kahviloiden aukioloa niiin tärkeänä...ehkä tärkeämpää on se että tässä lähelläkin on isoja elintarvikekauppoja auki 24/7.  Jos siis havahdut kymmeneltä illalla siihen että aamuksi ei ole kahvia eikä kaurahiutaleita, niin vielä ehdit asian hoitaa.

Vierailija
8/42 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täälläkin pizzeriat ja hampurilaisravintolat auki. 

Ap

Vierailija
9/42 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä oli Helsingistäkin vaikea löytää auki olevaa kahvilaa sunnuntaisin. Nykyään ei ole väliä viikonpäivällä ellei ole menossa taidemuseoon, jotka ovat Amos Rexiä lukuun ottamatta kiinni maanantaisin (se on kiinni tiistaisin). Eli vastaus kysymykseen on, että hyvältä tuntuu. 

Vierailija
10/42 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä tuntuu asua Helsingissä. Asuin vajaan vuoden tuollaisella pikkupaikkakunnalla ja viikonloput aina odotti maanantaita ja töiden alkua, kun tekemistä ei ollut.

Vierailija
11/42 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon kokoiselle pikkukylälle on kolme ruokapaikkaa jo ylipäätään hyvä saavutus. Ja ne kaikki olisivat vieläpä sunnuntaina auki? En usko, ellet kerro paikkakunnan ja auki olevien ravintoloiden nimiä.

Vierailija
12/42 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko sinäkin Seinäjoella...  Paikkakunnan ainut ABC aseman pistettiin kiinni..

Ankea kaupunki ..keskustassa ei ole yhtään mitään muuta kuin maksullisia parkkipaikkoja

Vierailija
13/42 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä, enkä käytä juuri mitään palveluita. Kaupassa ja apteeksissa käyn silloin tällöin. Voisin aivan hyvin asua vaikka jossain Sonkajoella.

Vierailija
14/42 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko sinäkin Seinäjoella...  Paikkakunnan ainut ABC aseman pistettiin kiinni..

Ankea kaupunki ..keskustassa ei ole yhtään mitään muuta kuin maksullisia parkkipaikkoja

En asu Seinäjoella ja täällä on ABC kaupungin laitamilla kyllä auki, mutta en laske sitä ravintolaksi. 

Ap

Vierailija
15/42 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ankea kaupunki ..keskustassa ei ole yhtään mitään muuta kuin maksullisia parkkipaikkoj

a

Asuin ennen etelä Pohjanmaan pikkukylässä jossa ei ollut yhtään mitään   sitten muutin kaupunkiin. Jota kutsutaan seinajoeksi ja siellä ei ole yhtään mitään. .

Vierailija
16/42 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se ihmetyttää! Asun Porvoossa, jossa luulisi myös turistien  haluavan ravintoa myös sunnuntaisin. Mutta ehei, suurin osa kahviloista ja ravintoloista on kiinni sunnuntaisin, myös kesällä. Keskustan liiketilat tyhjillään ja muutama roinakauppa vanhassa kaupungissa kiinni! Tässä tuppukylässä ei osata ajatella laisinkaan isosti, tori seisoo tyhjillään ja kasvua haetaan maahanmuutosta!, tosin myös tiedostetaan, että heille on vaikea löytää täältä töitä.

Olen Helsingistä tänne muuttanut, kaipaan välillä sunnuntaiden aktiviteetteja (tosin onhan nopea ajomatka niiden pariin)

Vierailija
17/42 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

N.50 000 asukkaan kaupunki ja taitaa olla yksi kahvila auki keskustassa sunnuntaina ja se riittää. Tälläisessä kaupungissa ehkä totuttu ottamaan rennosti sunnuntait. Eikä se tietenkään kaikilla ole vapaapäivä. Ulkoillaan, syödään hyvin kotona oman perheen kesken yms. Ei välttämättä olla totuttu ja haluta käyttää sunnuntaita notkuen jossain ostoskeskuksessa tai ryystämässä kallista kahvilan kahvia. Ihmiset ehkä ennemmin tapaavat toisiaan omissa kodeissa. Monet liikkeet ovat auki mutta ei niissä paljoa asiakkaita näy. 

Minusta ihan kiva että keskusta välillä hiljenee.

Vierailija
18/42 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä tuntuu asua Helsingissä. Asuin vajaan vuoden tuollaisella pikkupaikkakunnalla ja viikonloput aina odotti maanantaita ja töiden alkua, kun tekemistä ei ollut.

Kaikki on suhteellista. Kirjoitan tätä miljoonakaupungista, jossa on (tänäänkin) auki 1000+ ravintolaa. Helsinki tuntuu täältä sinne saapuessa aika pikkuiselta kaupungilta..

Suomessa parasta on hiljaisuus, yksityisyys ja puhdas ilma, jota löytyy landelta. Todellista urbaania kaupunkikulttuuuria kokeakseen pitää matkustaa Suomen ulkopuolelle. Itse olen niin onnellisessa asemassa, että olen onnistunut yhdistämään nämä; osa vuodesta luonnon rauhassa Suomessa, osa vuodesta suurkaupungin sykkeessä.

Vierailija
19/42 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on suhteellista. Kirjoitan tätä miljoonakaupungista, jossa on (tänäänkin) auki 1000+ ravintolaa. Helsinki tuntuu täältä sinne saapuessa aika pikkuiselta kaupungilta..

Suomessa parasta on hiljaisuus, yksityisyys ja puhdas ilma, jota löytyy landelta. Todellista urbaania kaupunkikulttuuuria kokeakseen pitää matkustaa Suomen ulkopuolelle. Itse olen niin onnellisessa asemassa, että olen onnistunut yhdistämään nämä; osa vuodesta luonnon rauhassa Suomessa, osa vuodesta suurkaupungin sykkeessä.

Kaikki on tosiaan suhteellista. Itsekin asun ulkomailla, eikä täällä ole edes ruokakaupat auki sunnuntaisin tai pyhinä, kahviloita ja ravintoloita kyllä jonkin verran. Alkuun hiukan ihmettelin, mutta nykyään osaan arvostaa sitä, että sunnuntai on aikaa ulkoilulle ja perheelle.

Vierailija
20/42 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ollut minun lapsuudessa eikä teini iässä kaupat tai kahvilat sunnuntaisin auki. Asematunnelissa oli joitain 1-tai 2 ruokakauppaa sunnuntaina auki muuteman tunnin taisivat 10 tai 12 avautua. Toki ei ollut nämä kävelymatkan päässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän