Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miltä tuntuu asua kaupungissa, jossa kahvilat ja ravintolat on sunnuntaisin auki?

Vierailija
11.01.2026 |

Itse ainakin tykkäisin nimenomaan sunnuntaisin käydä syömässä tai kahvilla, mutta se ei onnistu tässä ankeassa 28 000 asukkaan kaupungissa.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä tuntuu asua Helsingissä. Asuin vajaan vuoden tuollaisella pikkupaikkakunnalla ja viikonloput aina odotti maanantaita ja töiden alkua, kun tekemistä ei ollut.

Kaikki on suhteellista. Kirjoitan tätä miljoonakaupungista, jossa on (tänäänkin) auki 1000+ ravintolaa. Helsinki tuntuu täältä sinne saapuessa aika pikkuiselta kaupungilta..

Suomessa parasta on hiljaisuus, yksityisyys ja puhdas ilma, jota löytyy landelta. Todellista urbaania kaupunkikulttuuuria kokeakseen pitää matkustaa Suomen ulkopuolelle. Itse olen niin onnellisessa asemassa, että olen onnistunut yhdistämään nämä; osa vuodesta luonnon rauhassa Suomessa, osa vuodesta suurkaupungin sykkeessä.

Kaikki on tosiaan suhteellista. Itsekin asun ulkomailla, eikä täällä ole edes ruokakaupat auki sunnuntaisin tai pyhinä, kahviloita ja ravintoloita

Noissa miljoonakaupungeissa on kyllä puolensa! Toisaalta mitä olen sellaisissa käynyt niin nuo tuhat ravintolaa eivät ole ihan lähellä ja metromatkat saattavat olla tunnin mittaisia. Helsingin eduksi on sanottava että se on ympärikäveltävän kokoinen. En sano että Helsinki mikään optimi on, sekään. Kaikissa paikoissa on puolensa, kauppojen aukiolo on yksi ja kulttuuririennot toinen, ja sitten taas puhdas luonto ja hiljaisuus on aika hieno asia sekin. Helsingissä on luonto kyllä huomattavan lähellä (keskuspuisto ja ranta) mutta mitään koskematonta luontoa ei keskuspuistossakaan löydy. Jos joskus iltasella huomaa olevansa siellä yksin koiran kanssa tai fillaroimassa, niin liikenteen humina kyllä kuuluu jokaiseen paikkaan. 

Vierailija
42/42 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuttaisi omaa elämää mitenkään, vaikka asuisin semmoisessa kaupungissa.

M55

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla