Onko kukaan ostanut mitään siirtomaatavaroita
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän Suomessa enää valmisteta mitään... pakko Temuttaa.
Kumma juttu. Mä en Temuta ja tilasin juuri Sievin talvikengät. Made in Finland. Eikä edes kalliit, 169 egeä. Kun ostaa laadukkaat kengät viiden vuoden välein niin tuo on ihan ok hinta.
Ehkä sullakin olisi varaa kotimaiseen laatuun ellet lykkäisi tt-tukiasi turhaan kiinalaiseen paskaan. Seksinukenko tilasit, puhallettavan, vai puolimetrisen anustapin? Varo ettet saa oireita kuten Sanna Antikainen (PS).
Sievillä en nähnyt muita kuin turva-, vapaa-ajan tms kenkiä?? Ei nahkasaappaita, naisten kauniita numilkkureuta, eikä avokkaita. Kaikki eivät kulje talvilenkkareissa
Vierailija kirjoitti:
60- ja -70 -luvuilla oli siirtomaaravarakauppoja stadissa. Ostettiin mm kahvia joka jauhettiin kaupan myllyssä, pähkinöitä, taateleita, auringonkukan siemeniä yms. Ihania kauppoja!
Tampereellakin oli ja ympäristökunnissa. Tampereella oli mm. Vikkula. Sieltä sai mm. kivellisiä rusinoita, ja kuivattuja hedelmiä irtotavarana. Joitain mausteita myös, en muista kaikkea kun olin niin nuori, äidin kanssa kävin ostoksilla. Irtokarkkejakin oli myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60- ja -70 -luvuilla oli siirtomaaravarakauppoja stadissa. Ostettiin mm kahvia joka jauhettiin kaupan myllyssä, pähkinöitä, taateleita, auringonkukan siemeniä yms. Ihania kauppoja!
Tampereellakin oli ja ympäristökunnissa. Tampereella oli mm. Vikkula. Sieltä sai mm. kivellisiä rusinoita, ja kuivattuja hedelmiä irtotavarana. Joitain mausteita myös, en muista kaikkea kun olin niin nuori, äidin kanssa kävin ostoksilla. Irtokarkkejakin oli myynnissä.
Ai, keltaiset isot sultanarusinat. Ne unohdin, suurta herkkua lapsena
Ja halva jota ostettiin pieni siivu sellaisesta isosta köntistä
Niitähän oli vielä 50-luvulla kauppoja, joita kutsuttiin siirtomaakaupoiksi. Nykyään kaikissa ruokakaupoissa myydään niitä samoja tuotteita, vaikka varsinaiset siirtomaita ei enää taida olla.
Ostin n**kerin esinahkoja kilon pussin. 6,99 e/kg.
Vierailija kirjoitti:
Niitähän oli vielä 50-luvulla kauppoja, joita kutsuttiin siirtomaakaupoiksi. Nykyään kaikissa ruokakaupoissa myydään niitä samoja tuotteita, vaikka varsinaiset siirtomaita ei enää taida olla.
1950-luvulla vielä orjuutimme n**kereitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, keltaiset isot sultanarusinat. Ne unohdin, suurta herkkua lapsena
Ja halva jota ostettiin pieni siivu sellaisesta isosta köntistä
Joo Halvaa! Sitä meillekin äiti osti. HP-kastikekin taisi olla se mikä piti ostaa Vikkulasta tai muusta siirtomaakaupasta kun ei saanut muualta. Keitetyn riisin päällä hyvää.
Mä nauroin niin että pieraisin 😂💨