Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihdoinkin metatyöstä puhutaan oikeana kotityönä. Oikeasti naiset tekevät kaiken

Vierailija
11.01.2026 |

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/a9da3e5e-97ed-4eed-9156-c66c…

Vaikka tässä Jarkko sitä tekeekin niin 99 kertaa sadasta tämä jää naisen vastuulle. Niin meilläkin ja kipuilen asian kanssa usein.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, jos ajattelen omaa lapsuuttani vs. nykyvanhempia, niin minä tein penskana ne ns. metatyöt itse. Ei mun läksyjä tarkistettu ja harrastuksiin menin omin jaloin tai pyörällä. Myös aikataulut niistä tiesin itse, kello kun piti meidän lapsuudessa tuntea ja osata.

Tää on muuten totta minunkin kohdallani. Suunnittelin myös synttärieni itse: päätin ajankohdan, tein ja vein kutsukortit, suunnittelin leikit, leivoin kaurakeksejä ja tiikerikakkua. Vanhemmat osti Jaffaa ja Carneval-keksejä, kun pyysin. 

Vierailija
62/68 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Marjo ja Jarkko Vuorisen perheeseen kuuluu viisi lasta, jotka ovat 6-, 8-, 16-, 19- ja 23-vuotiaita."

Tuota noin, onko nuo kaksi vanhimpaakin passattavia lapsia? Mulla on 19 v ja 21 v, eikä heistä mitään metatyötä enää ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, jos ajattelen omaa lapsuuttani vs. nykyvanhempia, niin minä tein penskana ne ns. metatyöt itse. Ei mun läksyjä tarkistettu ja harrastuksiin menin omin jaloin tai pyörällä. Myös aikataulut niistä tiesin itse, kello kun piti meidän lapsuudessa tuntea ja osata. Toki meillä oli iso juttu se, että molemmat vanhemmat oli paljon iltaisin töissä niin oli pakko pärjätä.  Isällä yritys päivätyön ohella ja äidillä iltapainotteinen työ.  

Itsellä sama.. en minä saanut mitään apua läksyihin ja itse piti pakata tarvittavat asiat liikuntatunneille tms. Itse piti muistaa asioita tai muistuttaa vanhempia. Jos unohti, sai huudot. Ihan itse piti väsätä aamupalaa 6-7 vuotiaasta alkaen ja itse huolehtia vaatteet pyykkikoriin, tms.

Ehkä osittain kyse on siitä että nykyään lapsista kasvatetaan avuttomia ja passataan liikaa? Vai kohdeltiinko meitä vain huonommin? Ihm

Nykyään jopa 6-7-vuotiaiden peputkin pyyhitään 🙄 Siis täysin terveiden lasten. Ei ole yksi eikä kaksi luokanopettajaa jotka ovat tällaiseen törmänneet: ekaluokkalainen pyytää pyyhkimään. 

Vierailija
64/68 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen perheessäni kotityöt, enkä koe tekeväni mitään metatöitä.

Johtuneeko siitä, ettei kumpikaan meistä vuoda kerran kuussa verta?

Vierailija
65/68 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen perheessäni kotityöt, enkä koe tekeväni mitään metatöitä.

Johtuneeko siitä, ettei kumpikaan meistä vuoda kerran kuussa verta?

Minkä ikäisiä teidän lapset ovat?

Vierailija
66/68 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse parempi mies! Mitä sitä kitistä oman valintansa kanssa.

Vierailija
67/68 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ne tekevät koska eivät pysty elämään ilman, että joku ne tekee. Miehet pystyvät elämään paremmin tilanteen mukaan.

Miehet (huonot sellaiset) eivät välitä onko lapsilla asiat hyvin, vai pärjäilläänkö just ja just vaan. Syödäänkö pääsääntöisesti terveellistä ruokaa, onko päivärytmi kunnossa, onko lapsen synttärit ja harrastukset, kaverisynttärit, koulun tapahtumat jne. asianmukaisesti huomioitu.

Ilman noihin asioihin perehtymistä ja niistä huolehtimistakin pärjää, mutta ei se pidemmän päälle lapsille todellakaan kivaa ole.

Vierailija
68/68 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nämä tunnustetaan työksi, niin eikö kaikki yh-äidit menetä työttömyyskorvaukset, kun eivät ole enää työmarkkinoiden käytettävissä vaan "töissä"?

Joo niin se on että jos on töissä niin ei ole oikeutta saada työttömyyskorvausta. Metatyöt ovat selvästi esteenä oikeille töille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi