Paljonko punaista lihaa söit vuoden 2025 aikana?
Itse häviävän pienen määrän. Söin muutaman kahvilasämpylän, jossa kinkkua ja juustoa. Myös jouluna taisin syödä kaksi ohutta siivua kinkkua. Lisäksi söin ehkä neljä kertaa lihakeittoa. Muuta punaista lihaa en kyllä tainnut syödä.
Kommentit (57)
En syänyt yhtään. Lopetin lihan syömisen yli 12 kk sitten. Jossain vaiheessa oli pulaa jauhelihasta kaupassa ettei sitä ollut joten sitten vaan meni niin etten ole ostanut enää lihaa. Kanaa syön mutten punaista lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin, että 50-60 kg.
Noissa lukemissa varmaan minullakin. Aika usein tapaan syödä lounaalla jonkun liharuoan. Kotona teen liharuokia ehkä kerran kuussa. Kalaa ja kanaa menee enemmän.
Olin jo ihan innoissani, että K-ruokasovellus näytti 14,5 kiloa, sitten muistin kaikki tilaamani kinkkupitsat😑.
En osaa sanoa. Leikkeleitä en syö ollenkaan. Silloin tällöin teen naudanjauhelihasta bolognesekastiketta tai chili con carnea. Jouluna pari siivua kinkkua ja sisäfileepihvi ostan harvoin.
kyllä minä paistoin sen aina ruskeaksi
Vierailija kirjoitti:
En tarpeeksi. Pakkanen pitäisi saada tyhjentymään ennen seuraavaa metsästyskautta.
M48
Tuollaista elämää en tajua. Sama marjastajilla, pakolla tyhjennetään pakastinta ja sitten kerätään pakolla lisää. Hyi.
En osaa sanoa. Syön joka päivä (riista) lihaa, kananmunia tai kalaa. Kalaa pyrin syömään 3-4x viikossa.
N34
Syön päivittäin joko lihaa, kalaa tai kanaa. En osaa arvioida, kuinka paljon siitä on punaista lihaa. Miksi kysyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarpeeksi. Pakkanen pitäisi saada tyhjentymään ennen seuraavaa metsästyskautta.
M48
Tuollaista elämää en tajua. Sama marjastajilla, pakolla tyhjennetään pakastinta ja sitten kerätään pakolla lisää. Hyi.
Onpa sinulla rankkaa. 🤷
Itse syön joka päivä noin 500g - 1kg punaista lihaa. Siksi olenkin huippukunnossa. Lautavatsa enkä ajattele ruokaa juuri yhtään.
Vierailija kirjoitti:
M48
Tulisin mielelläni auttamaan vaan et taida tällä savolaisella tuppukylällä asua.
Mitenhän sitä itse söi lihaa viime vuonna, ehkä 5-10kg. Riistaa tuli aikoinaan syötyä paljon kun ex metsästi. Riistalihaa kaipaan, exää en. Olen tässä viime kuukauden aikana vakavissani miettinyt metsästämisen aloittamista.
Vuoden viimeisenä päivänä repäisin ja ostin vuoden kolmannen leikkelepaketin.
Olen punaista lihaa vältellyt jo kaksikymmentä vuotta. Pakosta olen joutunut syömään kun ei kokki tiennyt yhden kerran.
Riistaa eli hirven ja peuran lihaa mutta hyvin harvoin, ehkä viimevuonna noin kilon verran.
En yhtään. Syömissäni ruoissa ei ollut punaista lihaa. Kaikki oli paistettu ruskeaksi.
Kypsensin kaikki, joten en yhtään punaisena.
Welldone
Ainoa punainenliha jota suostuin syömään on hirvenliha.
Vaikea sanoa , mutta paljon. Tosin yhtä paljon myös kasvisproteiineja.
N. 155kg laskennallisesti ja pääosin rasvaista nautaa.
Vierailija kirjoitti:
N. 155kg laskennallisesti ja pääosin rasvaista nautaa.
Kananmunia söin lisäksi n. 2000 kpl
Enpä ole laskenut mutta varmasti reilusti yli 100 kg.