Paljonko punaista lihaa söit vuoden 2025 aikana?
Itse häviävän pienen määrän. Söin muutaman kahvilasämpylän, jossa kinkkua ja juustoa. Myös jouluna taisin syödä kaksi ohutta siivua kinkkua. Lisäksi söin ehkä neljä kertaa lihakeittoa. Muuta punaista lihaa en kyllä tainnut syödä.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Söin ainoastaan pari kertaa mieheni pyytämää hirven ulko- ja sisäfilettä. Emme osta lihaa kaupasta. Lihaa kerran viikossa.
Mies siis syö hirveä kerran viikossa, minä harvemmin, vain juhlapäivinä.
Vierailija kirjoitti:
0g. Viimeksi söin punaista lihaa vuonna 1992.
Ihmisten kuuluu syödä monipuolisesti mutta kasvissyöjät jättää tärkeän ravintoaineen pois ja syövät siksi yksipuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N. 155kg laskennallisesti ja pääosin rasvaista nautaa.
Kananmunia söin lisäksi n. 2000 kpl
Varmaan kaikki joille kerrot, kysyvät saman kysymyksen, eli paljonko on kolesterolit?
Jouluna söi pari siivua kinkkua, kun vanha isäni oli sen itse paistanut ja tarjoili sitä innoissaan.
En enää syö punaista lihaa, ällöttää ajatuskin, että lautasella on elävän ja ajattelevan olennon persusta.
Hyi olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N. 155kg laskennallisesti ja pääosin rasvaista nautaa.
Kananmunia söin lisäksi n. 2000 kpl
Varmaan kaikki joille kerrot, kysyvät saman kysymyksen, eli paljonko on kolesterolit?En ole mitannut mutta toivottavasti mahdollisimman korkea. Korkea kolestroli näet ennustaa pitkää ikää.
Vierailija kirjoitti:
En enää syö punaista lihaa, ällöttää ajatuskin, että lautasella on elävän ja ajattelevan olennon persusta.
Hyi olkoon.
Ei ole pakko syödä persusta vaan voi syödä toistakin päätä:
https://www.youtube.com/shorts/vkcUMsR_JuM
Ihan normaalisti söin. Kiitos kysymästä.
Vierailija kirjoitti:
Syön vain kalaa ja kanaa.
Kalan uskon mutta en kanaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyi olkoon.
Nyyh. No minä syön sinun säästämät lihat.
Kannattaisi kokeilla jotain ajattelevan olennon parempaa ruhonosaa, vaikka selkärangan vierestä leikattua sisäfilettä. Se ei ällötä vaan punaisena lautasella tirskuvana saa kuolan suorastaan valumaan, ennen kuim sa hampaansa siihen kiinni iskettyä.
Vierailija kirjoitti:
Syön päivittäin joko lihaa, kalaa tai kanaa. En osaa arvioida, kuinka paljon siitä on punaista lihaa. Miksi kysyt?
Kysyn ehkä siksi, että itselläni tottumuksiin vaikuttivat uudet ravintosuositukset vuoden 2024 lopussa. Lopetin esim. leikkeleet kokonaan. Tuli mieleen, että miten muilla. Ap
0 grammaa.
Lopetin punaisen lihan syömisen vuonna 2003.
Aikalailla 1kg/viikko tulee ostettua lihaa.
Varmaan 80kg ja vihervassarit palvoo kroppaa baareissa. Jostain syystä raaka miesliha lihaksen muodossa ei haittaa lainkaan
Söin ainoastaan pari kertaa mieheni pyytämää hirven ulko- ja sisäfilettä. Emme osta lihaa kaupasta. Lihaa kerran viikossa.