Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistutus kaikille pitsan tekijöille: ketsuppi pohjalle, ei päälle!

Vierailija
10.01.2026 |

Tein tuossa pitsaa ja kun olin pitsaraasteen pinnalle ripotellut, niin aloin miettimään, että nyt on jotain unohtunut! Ketsuppi! Olin unohtanut laittaa sen alimmaiseksi. Laitoin sitten pitsaraasteen päälle sen ketsupin. Ei ollut hyvä idea. Se paloi uunissa ihan mustaksi!

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvään pitsaan tulee ketsuppia ja emmentaljuustoa. Muut täytteet voivat olla mitä vaan.

Minä olen käyttänyt aina edamia, emmentaali oli liian vahvan makuista. 80-luvulta asti tehnyt pitsaa, joten tiedän mistä puhun. Kun kauppaan tuli nuo valmiit pitsaraasteet, niin olen käyttänyt niitä. Ei tarvitse itse edamia raastaa ja ovat halpoja.

t. Ap

Vierailija
42/51 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistutus kaikille pitsantekijöille: ei ketsuppia pitsaan, vaan tomaattikastike. Ketsuppi on liian makeaa.

Se pyre on pahanmakuista! Ketsuppi maistuu paremmalle ja sitä myydään kilohinnaltaan halvemmissa isoissa purkeissa kuin epäkäytönnöllisissä pienissä purkeissa myytävää pyrettä!

Pyre ei ole tomaattikastike! Tomaattikastike on tomaattikastike ja siihen laitetaan mausteet: valkosipuli, mustapippuri, basilika, oregano, timjami. Hyppysellinen suolaa, ripaus sokeria, loraus oliiviöljyä ja töräys pyretä. Sekoitetaan hyvin ja levitetään pohjan päälle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistutus kaikille pitsantekijöille: ei ketsuppia pitsaan, vaan tomaattikastike. Ketsuppi on liian makeaa.

Se pyre on pahanmakuista! Ketsuppi maistuu paremmalle ja sitä myydään kilohinnaltaan halvemmissa isoissa purkeissa kuin epäkäytönnöllisissä pienissä purkeissa myytävää pyrettä!

Ei tomaattikastike ole mitään pyreetä peltipurkissa! Pizzakastike keitetään kattilassa normaaleista tomaateista. 

Itse asiassa ei keitetä. Paras pizzakastike tehdään San Marzanon tölkkitomaateista maustaen ja murskaten.

Vierailija
44/51 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tomaattikastike ole mitään pyreetä peltipurkissa! Pizzakastike keitetään kattilassa normaaleista tomaateista. 

Ei pizzakastiketta kuulu keittää, tulee tunkkaisen makuista schaissea!

Mitenkäs meinasit saada tomaatit muuttumaan pizzakastikkeeksi, jos et keitä tomaatteja?

Tölkkitomaatit muuttuu kastikkeeksi ihan murskaamalla ne.

Vierailija
45/51 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIK JUMALISTE O PITSA ????????? SE EI OO SYÖTÄVÄÄ..........KIRJOTTAKOOOOOOOOOOS IMMEISET OIKEIN JOKA SANA !!!!!! OLETTEKO koskaan NÄHNEET mitään pizzeeriaa, jonka nimi on kirjoitettu nolosti VÄÄRIN ?????????? Tuskin. Lapsi,on osaa kirjoittaa senkin kirotun sanan täysin oikein. Luulisi sitten myäs muittenki ossaaavan !!!!!!! Eiks yhtään HÄVETÄ ????????? 

Vierailija
46/51 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dorka! Ei ketsuppia!

Vierailija
47/51 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIK JUMALISTE O PITSA ????????? SE EI OO SYÖTÄVÄÄ..........KIRJOTTAKOOOOOOOOOOS IMMEISET OIKEIN JOKA SANA !!!!!! OLETTEKO koskaan NÄHNEET mitään pizzeeriaa, jonka nimi on kirjoitettu nolosti VÄÄRIN ?????????? Tuskin. Lapsi,on osaa kirjoittaa senkin kirotun sanan täysin oikein. Luulisi sitten myäs muittenki ossaaavan !!!!!!! Eiks yhtään HÄVETÄ ????????? 

Suositusten mukaan se kirjoitetaan pitsa, jos haluaa suomen kieltä kirjoittaa

https://kielikello.fi/pitsa/

Vierailija
48/51 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut kutsuvat sitä 200c paistettua 3-4cm paksua uunipeltipiirakkaa missä on täytteiden kypsymisen estävä juustokansi päällä, pizzaksi? Tai edes pitsaksi.

Vierailija
49/51 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mita mita sina sanoa onko pitsassani muka jokin vikana. Sina varoa mita sanoa🧑🏻🎨

Vierailija
50/51 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketsuppi?? Pizzaan??? 

Ei, kyseessä on pitsa.

Niin juuri, suomipitsa.

Vierailija
51/51 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juustoraaste tulee myös ihan alle, ei päälle. Päälle tulee täytteet

Ööh, eihän sitä noin tehdä? Noin tehtiin 80-luvulla? Eihän sitä enää noin tehdä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä