Yö vanhustenhoivaosastolla on karmeaa: joku huutaa, toinen kävelee kakkavaipoisaan, yksi kyselee, miten pääsen Tampereelle
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Isäni joutui muistisairaana hoivakotiin ja se oli kyllä järkyttävää. Huonekin oli kuin vankilassa vain sänky ja pieni pöytä, mitään omia tavaroita ei ollut ja vaatteet lukitussa kaapissa, eikä tv:tä. Hänen tuttava kuka oli käynyt häntä katsomassa oli sanonut että jos itse sairastuisi ja joutuisi laitokseen niin mielummin päättäisi itse päivänsä kuin menisi hoivakotiin.
Miksi et itse hoitanut isääsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni joutui muistisairaana hoivakotiin ja se oli kyllä järkyttävää. Huonekin oli kuin vankilassa vain sänky ja pieni pöytä, mitään omia tavaroita ei ollut ja vaatteet lukitussa kaapissa, eikä tv:tä. Hänen tuttava kuka oli käynyt häntä katsomassa oli sanonut että jos itse sairastuisi ja joutuisi laitokseen niin mielummin päättäisi itse päivänsä kuin menisi hoivakotiin.
Miksi et itse hoitanut isääsi?
Jospa sillä oli työ? Pienet lapset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joskus jostain lehdestä luin että jollain vanhusten hoivaosastolla oli vain 1 hoitaja yöllä. Itse en pystyisi sellaiseen työhön.
Kaikilla on, en tiedä yhtäkään paikkaa missä olisi useampi. Esim meillä on talossa neljä osastoa, yhteensä 62 vanhusta ja yöllä jokaista osastoa valvoo yksi hoitaja.
Meillä oli 60 vanhusta viidellä osastolla, yökköjä vain kaksi.
Kiitos vastauksesta. Mulle näytettiin housuvaipan pukeminen selällään ja siitä nostettiin jalat vatsan päälle koukkuun, jotta saatiin takaakin ylös.