Maksaahan Jari Saario itse pelastusoperaationsa?
Toivon todellakin, että hän selviää ehjin nahoin ja mielin.
Mutta toivon myös, että minkään maan veronmaksajat eivät joudu maksamaan äärimmäisen kallista (ja vaarallista) pelastusoperaatiota.
Miksi? No hän ei ole mitenkään vahingossa joutunut merihätään tyhmästi yksin keskellä valtamerta vaan hän on tietoisesti itse sinne itsensä järjestänyt. Hänen soutelunsa on jonninjoutavaa huomionhakua, omalla hengellä leikkimistä. Lapsikin ymmärtää, että riskit on valtavat. On itse kovalla vaivalla jörjestänyt itsensä paikalle, ei ole mitenkään joutunut vahingossa sinne.
Eri asia jos olisi vaikka tekemässä jotain huipputärkeää tutkimusta, olisi siis töissä eikä vain seikkailemassa. Pelastajat ovat nyt sidottuina tuollaiseen älyttömään sijaintiin ja poissa sieltä missä onnettomuuksia sattuu oikeassa elämässä, pelastajat joutuvat myös itse vaaraan.
Toivottavasti pelastustoiminnan kustannukset on sisällytetty alkuperäiseen rahoitussuunnitelmaan, jonkinlaiseen vakuutukseen.
Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin mutta kustannukset sille, joka ne on aiheuttanut älyttömillä hankkeillaan.
Kommentit (995)
Vierailija kirjoitti:
Toivon että ap on hukkumassa ja kukaan ei hälytä apua ennen kun ap on maksanut avun.
Jari tulee ja pelastaa, ei mitään hätää, Hän tietää, ettei rahalla ole mitään merkitystä. Mutta osta kirja ja vaikka kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotuksia kirjan nimeksi. Pelastajasta pelastetuksi.
Narsistin päiväkirja.
Minun elämäni
Minä ja Minä
Minun elämänohjeeni
Minun seikailuni
Minun ruokaohjeeni
Minun puheeni
Minä tanssimassa
Ilmestyy isäinpäiväksi ja jouluksi yllättäen
Ilmankos sitä kirjastoa haukuttiin, siellä voi selata nämä ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta, nyt seikkailijasta kirjoitetaankin uusi kirja. Kaikki ostamaan, pääsee sitten uudelleen seikkailemaan. Tie vaikka olisi kuvia laivasta, jossa nyt on. Ostakaa. Ostakaa. Ostakaa. Tässä ei kuulkaan ollenkaan rahasta välitetä. Annetaan vain ohjeita, miten löydät oman polkusi. Ole sinäkin soutaja. Opi sinäkin ottamaan kuvia itsestäsi ja kertomaan itsestäsi.
Voisin vaikka ostaa. Olen aina ollut kiinostuut ihmistyypistä, joka kykenee olemaan pitkiäkin aikoja yksin ilman, että pää hajoaa.
Ilmeisesti seuraavaksi aikoo mennä uimapatjalla välimeren yli afrikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotuksia kirjan nimeksi. Pelastajasta pelastetuksi.
Narsistin päiväkirja.
Minun elämäni
Minä ja Minä
Minun elämänohjeeni
Minun seikailuni
Minun ruokaohjeeni
Minun puheeni
Minä tanssimassa
Ilmestyy isäinpäiväksi ja jouluksi yllättäen
Minun voittoni vastoinkäymisistäni
Minun kasvuni
Tästä ketjusta poistetaan todella paljon ihan normaaleja tekstejä. Joissa kyseenalaistetaan tällaisia kovan riskin manööverejä.
Joko tämä "sankari" on luvannut maksaa viulut?
Heti kun minun (ja niin monen muun) muistisairas äiti saa tarvitsemaansa hoitoa ja mun lapseni (ja kovin monen muun lapsen) tarvitsema leikkausaika tosiaan tulis sieltä leikksusjonosta, niin mulle on ihan se ja sama vaikka Saario ja muut hengellään leikkijät sais vaikka kaiken ilmaseks ja kultalusikan kaupan päälle.
Enkä kaipaa viisastelua keneltäkään, joka ei samaan aikaan kamppaile toisella paikkakunnalla olevan äidin ja oman lapsen sairauden kanssa. Sivuhuomautuksena: katson olevani paljon kovempi jätkä kuin yksikään extreme-julkkis, sillä hoidan nää leiviskät, mikä ei oo edes logistisesti kauheen yksinkertaista.
Ja joo, en synnytä enkä ole työtön. Veroja maksan enemmän kuin palomiehet. Läskiäkään ei oo. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Heti kun minun (ja niin monen muun) muistisairas äiti saa tarvitsemaansa hoitoa ja mun lapseni (ja kovin monen muun lapsen) tarvitsema leikkausaika tosiaan tulis sieltä leikksusjonosta, niin mulle on ihan se ja sama vaikka Saario ja muut hengellään leikkijät sais vaikka kaiken ilmaseks ja kultalusikan kaupan päälle.
Enkä kaipaa viisastelua keneltäkään, joka ei samaan aikaan kamppaile toisella paikkakunnalla olevan äidin ja oman lapsen sairauden kanssa. Sivuhuomautuksena: katson olevani paljon kovempi jätkä kuin yksikään extreme-julkkis, sillä hoidan nää leiviskät, mikä ei oo edes logistisesti kauheen yksinkertaista.
Ja joo, en synnytä enkä ole työtön. Veroja maksan enemmän kuin palomiehet. Läskiäkään ei oo. Sori siitä.
"..................
Juuri näin. Että heti kun normaaleihin asioihin on varaa ja lääköriin pääsee kun sitä tarvitsee, niin ihan sama vaikka Saario sais kultalusikan ja kermakakun kerran päivässä valtiolta tai miltä vaan taholta .
Sankarit hoitaa ja pelastaa ihmisiä ja tilanteita, joilla on hätä, eikä patsastele itse tehdyissä turhanpäiväisissä kriisitilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
sinäkin olet täysin vapaa etsimään sponsoria äidillesi ja lapsellesi, aivan kuten saario etsi itseleen sponsorit matkaalleen. ne sponsorirahat eivät ole pois sinun äitisi tai lapsesi hoidosta. ne ovat sponsorien rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Siinä mallia jareillle.
Hienoa, arvostan todella!
Mä tajuan sen, että Saario diggaa haastaa itseään. Siis sen, että hänelle nää on mielekkäitä juttuja. Mutten tajua yhtään mitään sankari-puheita.
Sankareita on esim tutkijat, jotakin uutta aikaansaavat, turvallisuutta ja henkiä ylläpitävät ihmiset, epäitsekkäät jne. Ympäristön tuhoominen ja turhan kovan riskin ottaminen ja muilta avun odottaminen kalliissa, hengenvaarallisessa paikassa - ei, tossa ei oo mitään sankarillista. Miten joku pappi voi lässyttää että on sankarillista,
Saariolle itsensä voittaminen olis sitä, että pääsis yli huomiontarpeesta ja toisten turvallisuuden rsikeeraamisesta. Sitä toi käytännössä on, vaikkei olekaan hänen tavoitteensa tietenkään. Toisten turvallisuuden riskeeraaja ja luonnonvarojen huoleton tuhlaaja EI ole minkään valtakunnan sankari.
Kirjan kirjoittaa nuori nainen, minkä palomiehet ovat kohteliaasti ottaneet alaikäisenä auton kyytiin, vaikka ei saa ottaa ja vieneet minne oli menossa. Eli pelastajat pelastaa, vaikka ei saisi. Oli ollut menossa bileisiin.
Narsistin päiväkirja.
Minun elämäni
Minä ja Minä