Maksaahan Jari Saario itse pelastusoperaationsa?
Toivon todellakin, että hän selviää ehjin nahoin ja mielin.
Mutta toivon myös, että minkään maan veronmaksajat eivät joudu maksamaan äärimmäisen kallista (ja vaarallista) pelastusoperaatiota.
Miksi? No hän ei ole mitenkään vahingossa joutunut merihätään tyhmästi yksin keskellä valtamerta vaan hän on tietoisesti itse sinne itsensä järjestänyt. Hänen soutelunsa on jonninjoutavaa huomionhakua, omalla hengellä leikkimistä. Lapsikin ymmärtää, että riskit on valtavat. On itse kovalla vaivalla jörjestänyt itsensä paikalle, ei ole mitenkään joutunut vahingossa sinne.
Eri asia jos olisi vaikka tekemässä jotain huipputärkeää tutkimusta, olisi siis töissä eikä vain seikkailemassa. Pelastajat ovat nyt sidottuina tuollaiseen älyttömään sijaintiin ja poissa sieltä missä onnettomuuksia sattuu oikeassa elämässä, pelastajat joutuvat myös itse vaaraan.
Toivottavasti pelastustoiminnan kustannukset on sisällytetty alkuperäiseen rahoitussuunnitelmaan, jonkinlaiseen vakuutukseen.
Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin mutta kustannukset sille, joka ne on aiheuttanut älyttömillä hankkeillaan.
Kommentit (765)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ruokia ja viinejä hän nauttii?
Ihanaa nukkua ja levätä.
Viiraako? Ihme hemmo.
Iltalehdessä luki, että meripelastuksen kulut maksaa aina viranomaiset, ei pelastuksen kohde tai vakuutus. Onko tässä ne viranomaiset Suomen valtio ja maksajina siis me?
Vierailija kirjoitti:
Voikohan nousta satoihin tuhansiin euroihin tuon pelastusoperaation hinta?
Se nyt on ihan pennosia kaikkien talonsa uutenavuotena rakettipelleilyllä talon polttaneiden mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän pyytää "anteeksi" vain sponsoreiltaan ja läheisiltään sitä että eivät hetkeen tienneet miten hänelle käy 😂 Ei helevata mikä narsistipelle. Ei tuo edes ole mikään oikea anteeksipyyntö. Sen pitäisi pyytää kaikilta anteeksi että edes lähti tuolle aivopieru-matkalle, joutui vaivaamaan muita itsensä pelastamiseksi, ja luonnollisesti tarjoutua maksamaan aiheutuneet kulut sekä omilla rahoillaan hakea se muoiroskapaatti pois sieltä merestä. Nämä kun suorittaa niin voidaan alkaa harkita anteeksi antoa.
Sultako hänen pitäis anteeksi pyytää? Kukahan se tästä on narsistitroll... pelle
Et osaa lukea? Kirjoitin että pyytää anteeksi kaikilta. Eli siis luonnollisesti kuulun myös itse noihin "kaikkiin". Sanoinko että pitää pyytää anteeksi minulta henkilökohtaisesti? En. Pelle.
Vierailija kirjoitti:
Iltalehdessä luki, että meripelastuksen kulut maksaa aina viranomaiset, ei pelastuksen kohde tai vakuutus. Onko tässä ne viranomaiset Suomen valtio ja maksajina siis me?
On.
Vierailija kirjoitti:
Oliko laiva Suomen alueella.
Ei sun kannata murehtia. Jätä se hevosille, niillä on iso pää
Vierailija kirjoitti:
"Luetus syvä ymmärrys, hyvä viestinnänopiskelija."
Ok! 😀
Ymmärtänet typon. Pahoittelut tästä. En edelleenkään usko että opiskelet viestintää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt aukea tämän prokkiksen hyöty. Työikäinen ja selkeästi hyväkuntoinen mies ottaa päivätyöstään pelastajana loparit (?) suunnitellakseen kuukausikaupalla soutuvenematkaa valtamerellä. Sitten menee sinne soutamaan ja tulee pelastetuksi. Vaikka olisi päässyt maaliin asti niin mikä se hyöty olisi ollut? Siis muille kuin Jarille? Joku inspiraatio muille? Kenelle? Kuka on niin yksinkertainen lammas tänä päivänä että tällaisesta inspiroituu?
Niin, ei taida olla mitään mahtia maailmassa, joka saisi sut inspiroitua nousemasan sohvalta ja palstailemasta.
Taas tällainen kommentti. Yritä edes. Ja mennään koska vain katsomaan vaikka puolimaratonilla kuka on kuka.
Kansainvälisen oikeuden nojalla: ei maksa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä piiperrellään jostakin olemattomista päästöistä ja mm. juomapulloihin piiperreltiin kalliilla epäkäytännölliset irtoamattomat korkit, ja sitten yksi sankari käy tieten tahtoen dumppaamassa ison muoviveneen mereen muine jätteineen. Monenkohan vuoden koko Suomen kuluttamia muovikorkkeja tuo laiva vastasi? Miksei tuollaisesta joudu saman tien linnaan ja saa syytettä ympäristö turmelemisesta? Saanko minäkin siis käydä työntämässä puskutraktorilla kymmenen kuutiota muovijätettä itämereen?
Kuulepas kun rahtilaivoista tippuu joka vuosi kymmeniä kontteja mereen niin metelöipä/ahdistupa niistä kun ovat monta kertaa isompia jätteitä merissä. Sitten on kymmeniä jokia Aasiassa ja Afrikassa jotka laskee kaiken jätteen mereen, metelöi niistä, äläkä yhdestä soutuveneestä. Älä lietso omaa vihaasi enempää, mene happihyppelylle ja rauhoitu.
Vierailija kirjoitti:
Just luin instasta jonkun psykologiaan perehtyneen ihmisen selitykset miksi jostain hyvästä ihmisestä ei tykätä. Jos ihminen toimii oikein ja empaattisesti, ystävällisesti ja fiksusti se herättää vihaajissa vihaa koska tietävät että eivät itse koskaan kykenisi samaan ja tuntevat itsensä huonommaksi. Tässä keskustelussa sen kyllä huomaa.
Milläs kriteereillä tämä seikkailija on hyvä ja ystävällinen, fiksu ja empaattinen ja toimii oikein? Tämän keittiöpsykologin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko laiva Suomen alueella.
Ei sun kannata murehtia. Jätä se hevosille, niillä on iso pää
No vielä pahempi, jos maksajiksi joutuu jonkun köyhemmän maan asukkaat, esim. joku Afrikan valtioista, jos siellä lähin satama on.
Vierailija kirjoitti:
Pelastivatko hänet Suomen viranomaiset? Ei. Hänet pelasti lähin rahtialus. Se perustuu merenkulkulakiin ja sen pohjalla oleviin kansainvälisiin merenkulkusopimuksiin. Kuluja tuli lähinnä polttoaineesta. Miehistö on kuukausipalkkaista. Lopeta tuo typerä mölinäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ja miksi lietsoo näitä vihaketjuja? Se mua kiinnostaa.
Tämäkin nettivinkattu poliisille.
Mutta poliisin mahdollista yhteydenottoa ap:hen odotellessa:
Kerropa oma motiivisi. Mikä sua tässä riivaa, kun et ole Saarion omainen, et hänen rahoittajansa, et oletettavasti edes töissä siinä vakuutusyhtiössä, josta retken vakuutukset on otettu.
Kerro! Muiden elämän tällainen täysin absurdi kontrollointiyritys on nimittäin vaikean mielenterveyshäiriön oire.
Mä olen hänen vakuutusyhtiön asiakas eli joudun osaltani maksamaan vakuutusmaksuissa pelastuksen kuluja. Se ei kuitenkaan ole suurin syy miksi kommentoin, vaan ehkä se, että mulla on oikeus sanoa mielipiteeni. Toiseksi suurin syy kommentointiini on se, että ärsyttää hänen lasten puolesta tuollainen turha riskinotto. Kolmanneksi, valkoihoisen miehen huomiontarve muusta välittämättä ärsyttää
Sinä et maksa yhtään mitään. Olet vain tyhmä. Sinun mielipidettäsi ei tarvita.
"Eli sä oot psykoottinen. Asia ei kuulu sulle, Saario teki jotain mihin useimmat "valkoiset miehet" eivät koskaan pysty ja hoida ittes. Tein varulta susta uuden ilmoituksenpoliisille siinä tarkoituksessa, että jos sulla on lapsia, niin ne ei ole sulla turvassa nyt."
Huh huh. Sinun kannattaisi nyt katsoa peiliin. Minä olen kommentoinut asiallisesti, sinä sen sijaan käyt jatkuvasti henkilöön ja nyt jopa mainitsit lapseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Luetus syvä ymmärrys, hyvä viestinnänopiskelija."
Ok! 😀
Ymmärtänet typon. Pahoittelut tästä. En edelleenkään usko että opiskelet viestintää.
Eikö peruskoulun ekaluokkalainenkin sitä opiskele, samoin joku puheterapiassa käyvä? Päästään pipit täällä riehuu, elämäm_koululaiset eli persut. Niillä on taas jonkin oman kähmyn kaasuvalotus käynnissä. Onko esim. Purra nähty jossain ämpäripäissään?
Vierailija kirjoitti:
Sinä vietävän tonttu, ei Jaria Suomen viranomaiset pelastaneet, vaan kaupallinen rahtialus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelastivatko hänet Suomen viranomaiset? Ei. Hänet pelasti lähin rahtialus. Se perustuu merenkulkulakiin ja sen pohjalla oleviin kansainvälisiin merenkulkusopimuksiin. Kuluja tuli lähinnä polttoaineesta. Miehistö on kuukausipalkkaista. Lopeta tuo typerä mölinäsi.
Eli mahdollisesti jonkun kehitysmaan viranomaiset joutuu maksamaan valkoisen heteromiehen sankariserikkailun hengenpelastuskulut?
Mä olen hänen vakuutusyhtiön asiakas eli joudun osaltani maksamaan vakuutusmaksuissa pelastuksen kuluja. Se ei kuitenkaan ole suurin syy miksi kommentoin, vaan ehkä se, että mulla on oikeus sanoa mielipiteeni. Toiseksi suurin syy kommentointiini on se, että ärsyttää hänen lasten puolesta tuollainen turha riskinotto. Kolmanneksi, valkoihoisen miehen huomiontarve muusta välittämättä ärsyttää, ihan sama miten paljon resursseja kuluu kunhan pääsee toteuttamaan itseään. Neljänneksi ärsyttää hänen nostaminen sankariksi, aivan kuin tavallisten ihmisten arkinen aherrus ei olisi paljon suurempaa sankaruutta ja erityisesti mitä tulee yhteisön hyödyttämiseen. Paljon muitakin syitä mutta nuo tuli ekana mieleen.