Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö joku muu laskujen kanssa niin että jos vuodessa tulee 120 € lasku niin siirtää joka kuukausi sitä varten 10 € "laskutilille"

Vierailija
10.01.2026 |

josta sitten on kätevä maksaa tuo vuosivelotteinen lasku pois? Mä teen näin eikä muutenkaan vuosilaskuja tule kuin koti- ja matkavakuutus sekä yksi 30 € harrastusmaksu jonka senkin olen jakanut 2,50/kk maksulle.

Niin ei tule koskaan yllätyksiä, terveysmenoihinkin varaudun siirtämään satasen-pari terveystilille joka kuukausi.

Kommentit (162)

Vierailija
21/162 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen valinnut kotivakuutuksen laskutuksen pienissä erissä 12x /v. Ei tarvii mitään siirrellä kun se vajaa 2 kymppiä lähtee tililtä joka kuukausi. Niitä eriä voi itse valita 1-12 ap! Sama autoon liittyvät pakolliset vuosittaiset maksut olen sopinut pieniin eriin.

En todella ota tuollaisia turhia laskutuslisiä maksettavakseni! 

Vierailija
22/162 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talletan määräaikaistilille isompaa laskua varten, saa hiukan korkoa.

Näin juurikin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/162 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskut menee suoraveloituksena käyttötililtä. Pidän tilillä tarpeesi rahaa, jos tulee jotain yllätyslaskuja. 

Vierailija
24/162 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan laskut käyttötililtä mutta siirrän aina kun mahdollista pari kymppiä säästöön juurikin yllättäviä tilanteita ja laskuja varten. 

Vierailija
25/162 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

K y l l ä teen, juuri näin.

Vierailija
26/162 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmisillä pitää olla monia tilejä? Eikö asioihin osaa varautua ilman, että erikseen on kiinteistöverotili ja vakuutusmaksutili ja vastiketili ja vesimaksutili ja...? Käyttötili, säästötili ja mahdolliset määräaikaiset tilit riittävät varsin hyvin, ei tarvita mitään 2,5 e kuukausisäästämisiä erikseen. Riittää, että käyttötilillä on rahaa.

Sehän on juuri ihanaa kun on erikseen reissukassat ja asuntosäästötilit. Tiedän heti sanoa vaikka millainen budjetti mulla on ensi kesäloman ajankohdalle joten voin miettiä helpommin minne päin matkustaisin ja kuinka pitkäksi aikaa (esim. ensi elokuussa reissukassani on 7800€). Jos ne kaikki 10k€ olisi samalla tilillä, olisi vaikeampi suunnitella tulevia menoja joihin kuitenkin on korvamerkitty tietty raha kuten noihin vuosilaskuihin (esim. kotivakuutus)

Tästä saa ehkä virheellisen käsityksen että mulla olisi ensi elokuussa säästöjä vain 10k€, se on siis kasassa nyt ja ensi elokuussa yht. 16k€ josta 7800 reissurahaa.

Vierailija
27/162 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Tilin yllä-pito maxsa kuukaudessa nykyään enemmän kuin 10 €g€€.

Joten sinne säpsähti laskurahat Tilin ylläpitöön.

Vierailija
28/162 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun käyttötilille alkaa kertyä rahaa enemmän kuin siellä tarvitsisi olla, siirrän osan säästötilille, mutta en mitään tiettyä tarkoitusta varten. Ovat siellä jos sattuu tarvimaan. Yleensä johonkin remonttiin tarvii.

Vierailija
29/162 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmisillä pitää olla monia tilejä? Eikö asioihin osaa varautua ilman, että erikseen on kiinteistöverotili ja vakuutusmaksutili ja vastiketili ja vesimaksutili ja...? Käyttötili, säästötili ja mahdolliset määräaikaiset tilit riittävät varsin hyvin, ei tarvita mitään 2,5 e kuukausisäästämisiä erikseen. Riittää, että käyttötilillä on rahaa.

Sehän on juuri ihanaa kun on erikseen reissukassat ja asuntosäästötilit. Tiedän heti sanoa vaikka millainen budjetti mulla on ensi kesäloman ajankohdalle joten voin miettiä helpommin minne päin matkustaisin ja kuinka pitkäksi aikaa (esim. ensi elokuussa reissukassani on 7800€). Jos ne kaikki 10k€ olisi samalla tilillä, olisi vaikeampi suunnitella tulevia menoja joihin kuitenkin on korvamerkitty tietty raha kuten noihin vuosilaskuihin (esim. kotivakuutus)

Miksi on vaikea suunnitella tulevia menoja, jos kaikki säästöt on samalla tilillä ja tietää, että siitä 7800 e menee reissuun? Yksinkertainen vähennyslasku, ei mitään ylivaikeaa matematiikkaa! Lisäksi ainakaan minulle ei pankista soitella, että hei, nyt sulla olisi varaa kuluttaa, kun tilillä on näin paljon rahaa eli vaikka saldo näyttää, että voisin hankkia kaikenlaista, niin järki muistuttaa, että ei ole pakko.

Kaikki rahani ovat joko käyttö- tai säästötilillä tai sijoituksissa. Pystyn silti koska tahansa kertomaan, että kesäloman budjetti on 2800 e ja mökkiremppaan menee noin 15 000 e ja on mahdollista käydä parilla festarilla, jos huvittaa. Ja silti säännölliset menot voi maksaa joutumatta kantamaan huolta siitä, riittääkö rahat.

Vierailija
30/162 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teettekö te kaikesta elämästänne yhtä vaikeaa? Monta tiliä ja tilinhoitomaksua, erillistä pohtimista, että rahat tulee käytettyä, jos ne ei ole tietyllä tilillä jne.

Vierailija
31/162 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on vaikea suunnitella tulevia menoja, jos kaikki säästöt on samalla tilillä ja tietää, että siitä 7800 e menee reissuun? Yksinkertainen vähennyslasku, ei mitään ylivaikeaa matematiikkaa! Lisäksi ainakaan minulle ei pankista soitella, että hei, nyt sulla olisi varaa kuluttaa, kun tilillä on näin paljon rahaa eli vaikka saldo näyttää, että voisin hankkia kaikenlaista, niin järki muistuttaa, että ei ole pakko.

Kaikki rahani ovat joko käyttö- tai säästötilillä tai sijoituksissa. Pystyn silti koska tahansa kertomaan, että kesäloman budjetti on 2800 e ja mökkiremppaan menee noin 15 000 e ja on mahdollista käydä parilla festarilla, jos huvittaa. Ja silti säännölliset menot voi maksaa joutumatta kantamaan huolta siitä, riittääkö rahat.

-> En edelleenkään saa kiinni mitä pahaa on monissa tileissä. Lasken budjettiani jatkuvasti excelissä mutta en silti saa kiinni ajatuksestasi että olisi jotenkin helpompaa hallinnoida rahojaan yhden tilin kautta. Siinä helposti unohtaa jonkin menon ja sitten budjetti onkin päin persettä.

Aivan samalla tavalla näen S-Pankin sovelluksestani kaikkien tilien summan yhteensä, pystyn siirtämään rahoja suit sait tililtä toiselle jos tarpeen, pystyn 2 eri tililtä nostamaan rahaa pankkiautomaatista (milloin tällaista on oikeasti tapahtunut, vuosia vuosia sitten). Saan veloituksetta avata tilejä vaikka 30 kpl niin mikä ongelma? Yhtäkään plus- tai miinuslaskua ei tarvitse tehdä ja muistella että missä kuussa tulee mikäkin lasku mihin olisi syytä varautua.

Vierailija
32/162 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-Pankissa saa avata tilejä ilmaiseksi ihan niin paljon kuin tarvitset.

Vierailija
33/162 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tästä saa ehkä virheellisen käsityksen että mulla olisi ensi elokuussa säästöjä vain 10k€, se on siis kasassa nyt ja ensi elokuussa yht. 16k€ josta 7800 reissurahaa."

Ja tämähän meitä kaikkia kiinnostelee. 

Vierailija
34/162 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-> En edelleenkään saa kiinni mitä pahaa on monissa tileissä. Lasken budjettiani jatkuvasti excelissä mutta en silti saa kiinni ajatuksestasi että olisi jotenkin helpompaa hallinno

Ja siis vielä lisään sen että jos tiedän elokuussa reissukassassani olevan 7800, eihän se tietenkään sitä tarkoita että pistän koko summan sileäksi silloin elokuussa. Miksi niin kuvittelet? Tuntuu että sulla on tässä jokin rahantuhlausongelma eikä mulla.

Vierailija
35/162 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teettekö te kaikesta elämästänne yhtä vaikeaa? Monta tiliä ja tilinhoitomaksua, erillistä pohtimista, että rahat tulee käytettyä, jos ne ei ole tietyllä tilillä jne.

S-Pankissa kun ei mene mitään tilinhoitomaksuja ja kaikki tilit näkyvät kyllä saldossani yhdellä silmäyksellä.

Vierailija
36/162 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen valinnut kotivakuutuksen laskutuksen pienissä erissä 12x /v. Ei tarvii mitään siirrellä kun se vajaa 2 kymppiä lähtee tililtä joka kuukausi. Niitä eriä voi itse valita 1-12 ap! Sama autoon liittyvät pakolliset vuosittaiset maksut olen sopinut pieniin eriin.

En todella ota tuollaisia turhia laskutuslisiä maksettavakseni! 

Se on tietysti totta. Kun olin työelämässä maksoin kertalaskuina, mutta sairastuessani tulot tippuivat yhtäkkiä jäätävästi. Oli vaikea yhtäkkiä sopeuttaa menoja, joten muutin laskutukset. Minulla ei  ollut mistään ottaa kerran vuodessa 600 ajoneuvoveroon. Ja tarvitsen autoa, joten en ensi hätään voinut sitä myydäkään. Oli niin paljon raskaita asioita kerralla, että menin tämän kautta.

Vierailija
37/162 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, muuten. Kannattaako pitää joka asialle omaa tiliä? Ja sitten raivota pankkien tilinhoito-/palvelumaksuista? 

Vierailija
38/162 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, muuten. Kannattaako pitää joka asialle omaa tiliä? Ja sitten raivota pankkien tilinhoito-/palvelumaksuista? 

Edelleenkään S-Pankissa ei maksa yhtä ainoatakaan tilinhoito- tai palvelumaksua vaikka olisi 50 tiliä. 

Vierailija
39/162 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään S-Pankissa ei maksa yhtä ainoatakaan tilinhoito- tai palvelumaksua vaikka olisi 50 tiliä. 

Okei, mutta monihan on kuulemma sitä mieltä ettei S-Pankii ole edes mikään oikea pankki.... itselläni on siellä 1 tili niin enpä ole miettinyt. 

Vierailija
40/162 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lasken vuoden kaikki laskut/menot yhteen ja jaan 12. Siirrän sen summan (+ ylimääräisen 50€ yllätysten varalle) kuukaudessa laskujen maksutilille 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi