Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistatteko ketjukirjeet?

Vierailija
10.01.2026 |

.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitat  lasten ja nuorten ketjukirjeitä ne olivat kivoja.  Aikani ahkerasti jatkoin, kunnes totesin oman saldon jäävän vähäiseksi omaan tunnollisuuteeni nähden. En saanut sitä määrää postikortteja kuin luvattiin.

Vierailija
2/7 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ne oli alunperin äidinkielenopettajien järjestämiä, sillä ovelalla keinolla saatiin lapsukaiset kirjoittamaan vapaaehtoisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Ne oli alunperin äidinkielenopettajien järjestämiä, sillä ovelalla keinolla saatiin lapsukaiset kirjoittamaan vapaaehtoisesti. 

Eihän siinä itse luotu mitään tekstiä vaan kopioitiin se ketjukirje

Vierailija
4/7 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olivatko? Minä muistan rahankeräysketjut, jotka olivat kaukaista sukua tai esivaihe pyramidihuijauksille.

Vierailija
5/7 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan myös jotain eläin-aiheisia korttiketjuja. Piti lähettää joku hevoskortti vaikka viidelle ja itselle piti tulla niitä sitten kymmeniä. No ei kyllä tullut 🥺

Vierailija
6/7 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne oli ihan hirveitä. Aina kirjeet oli pitkiä ja niitä olisi pitänyt käsin kopioida viisi. Olin aikuinen, kun niitä vielä pyöri. Yhdessä olisi pitänyt kirjeiden lisäksi postittaa listan ensimmäiselle suklaalevy, toisessa alushousut. Tuo alushousukirjeketju oli niin päätön, että pyörittelin hetken silmiäni. Sitten kuulin, että listalla oleva oli kaverini anoppi, joten ostin vain kaupasta kalsarit ja postitin hänelle enkä lähettänyt kirjeitä kenellekään.

Vierailija
7/7 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne oli ihan hirveitä. Aina kirjeet oli pitkiä ja niitä olisi pitänyt käsin kopioida viisi. Olin aikuinen, kun niitä vielä pyöri. Yhdessä olisi pitänyt kirjeiden lisäksi postittaa listan ensimmäiselle suklaalevy, toisessa alushousut. Tuo alushousukirjeketju oli niin päätön, että pyörittelin hetken silmiäni. Sitten kuulin, että listalla oleva oli kaverini anoppi, joten ostin vain kaupasta kalsarit ja postitin hänelle enkä lähettänyt kirjeitä kenellekään.

😂🤣😂