MItä pitää muuttaa että miehet näkisivät minut potentiaalisena kumppanina eikä aina vain "casual käy mutta ei suhdetta"?
Olen ihan totaalisen loppu deittailuun. Vastaan tulee vain miehiä jotka etsii kaikkea epämääräistä säätöä, lyhyttä juttua, monisuhteita, jotain ihme fwb-viritelmiä jne. Olen itse
- 31v lapseton
- akateeminen, vakitöissä
- yksin omassa talossani asuva
- liikuntaa 3x viikossa harrastava
- siististi ihan normaaleihin vaatteisiin pukeutuva
- pitkätukkainen, kevyesti meikkaava
- irtosuhteita harrastamaton, muutama pidempi suhde takana
enkä ymmärrä mikä minussa mättää kun kerta kertansa jälkeen taas kelpaisin johonkin epämääräiseen säätöön mutta vastaan ei tule ketään kuka edes etäisesti tuntuisi olevan kiinnostunut suhteeseen kanssani (pl. jotkut monisuhdesekoiljat joille kelpaisin kolmanneksi panopuuksi). Nykyisin en kerro edes enää etsiväni suhdetta ja lopetan juttelun lyhyeen jos mies itse aloittaa jonkun "lyhyttä säpinää kaipaisi ;)" sekoilun kun kysyn mitä ne etsii. Kaikki ilo on mennyt koko uusiin ihmisiin tutustumisesta.
Mitä ihmettä minun pitää muuttaa itsessäni että minua alettaisiin näkemään potentiaalisena kumppanina eikä vain jonain epämääräiseen sekoiluun kelpaavana?
Kommentit (300)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas tässä menty kauas aloituksen aiheesta, kun mukaan on vedetty jo Australian syntyvyys ja hoitomaksut.
yhyy yhyy, me itsenäiset naiset joiden elämän kela-maksaa ei tarvita miehiä mihinkään
Juu, miehiä haukkuvista sä spermaviemäri et kritisoi vahingossakaan :)
Mitä miehiä haukkuvaa tuossa edellisessä kommentissa on?
Ketju on täynnä miesten haukkumista. Kommentoiko hän sitä ollenkaan?
Vai onkos se ketjun aihe? Taitaa olla.
Se on jännä, miten joillekin miehille riittää se, että kumppani on "ihan kiva" ja jotkut taasen etsivät täydellisyyttä. Esimerkiksi Supernanny Suomi, Maajussille morsian sekä Unelmahäät -sarjoista näkee sen, että joillekin miehille riittää oikeastaan varsin matalatasoinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä, miten joillekin miehille riittää se, että kumppani on "ihan kiva" ja jotkut taasen etsivät täydellisyyttä. Esimerkiksi Supernanny Suomi, Maajussille morsian sekä Unelmahäät -sarjoista näkee sen, että joillekin miehille riittää oikeastaan varsin matalatasoinen nainen.
Se voi olla että ne on petoja makkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Esim. Yhdessä Supernanny Suomi -jaksossa oli uusperhe, jossa äidillä, joka ei vaikuttanut olevan kovin fiksu/kiva, oli kaksi alakouluikäistä lasta aiemmasta suhteesta ja molemmilla lapsilla oli jotain käytöshäiriöitä. Ihme mies, että on saman katon alle halunnut muuttaa.
Sitten yhdessä Unelmahäät -jaksossa oli tosi kiva ja rauhallinen mies , jolle vaimo räksytti jatkuvasti. Mun mielestä se mies olisi ansainnut parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla että ne on petoja makkarissa.
Mitä väliä sillä on, vaikka olisikin hyvä seksissä, jos muutoin yhteiselo on vaikeaa.
Et voi tehdä mitään AP. Sinussa ei varmaan oikeasti ole mitään vikaa, mutta tapailukulttuuri on vain muuttunut tällaiseksi suoksi molemmilla sukupuolilla. Ei voi muuta kuin koittaa rämpiä sen läpi ja toivoa parasta.
Vierailija kirjoitti:
Onpas tässä menty kauas aloituksen aiheesta, kun mukaan on vedetty jo Australian syntyvyys ja hoitomaksut.
Naurahdin tälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksin olemiseen tottunut nainen on vaativampi kuin parisuhteesta toiseen hyppivä tai hyvin nuorena parisuhteen aloittanut. Jos sinkkuutta on takana vuosikin, alkaa naisen elämänlaatu olemaan parempi kuin miehen kanssa.
---
https://www.vaestoliitto.fi/uploads/sites/1/2024/10/ae4b909e-tahdotko_k…
Mikä on pointtisi? Että tyytymättömät kyyniköt eivät päädy parisuhteeseen? Miten se liittyy mihinkään?
En ole se, jolle kysymyksen esitit, mutta minun mielestäni ns. tyhjäpäät löytävät helpommin kumppanin, he kun eivät juurikaan analysoi liikoja vaan hyppäävät kevyesti tilanteisiin. Ehkä se helppous ja huolettomuus toimii paremmin kuin älykkyys ja harkitsevuus. En siltikään haluaisi olla tuulitunneli enkä suhteesta suhteeseen liihottelija, vaikka sen muille suonkin. Jokainen eläköön kuten parhaaksi näkee.
Vierailija kirjoitti:
Et voi tehdä mitään AP. Sinussa ei varmaan oikeasti ole mitään vikaa, mutta tapailukulttuuri on vain muuttunut tällaiseksi suoksi molemmilla sukupuolilla. Ei voi muuta kuin koittaa rämpiä sen läpi ja toivoa parasta.
Komppaan tätä.
Olen ollut kahdessa pitkässä parisuhteessa, kihloissakin, mutta nyt kun katselen deittikulttuuria ja mitä on tarjolla (pikasuhteita, irtosuhteita, avoimia suhteita, friends with benefits-säätöjä, polyamorisia parisuhteita) päätin vetäytyä markkinoilta. Huh huh. Ajat on muuttuneet, eikä perinteiselle pulliaiselle ole enää samanlaisia markkinoita kuin ennen. Eihän sille mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komppaan tätä.
Olen ollut kahdessa pitkässä parisuhteessa, kihloissakin, mutta nyt kun katselen deittikulttuuria ja mitä on tarjolla (pikasuhteita, irtosuhteita, avoimia suhteita, friends with benefits-säätöjä, polyamorisia parisuhteita) päätin vetäytyä markkinoilta. Huh huh. Ajat on muuttuneet, eikä perinteiselle pulliaiselle ole enää samanlaisia markkinoita kuin ennen. Eihän sille mitään voi.
Olen sama. Itse vetäydyin markkinoilta kolme vuotta sitten 28-vuotiaana. Tajusin, että minulle ei ole mitään annettavaa nykyiselle tapailukulttuurille ja hyväksyin sen, että tulen elämään loppuelämäni ilman kumppania. Paljon miellyttävämpää näin kuin jatkaa oman mielenterveytensä tuhoamista näin miehenä deittailuun tarkoitetuissa sovelluksissa jne.
^kyllä mä ainakin kannustan sua jatkamaan deittailua. Lasket vaan rimaa ja olet tyytyväinen tapailusuhteeseen. Ja onhan tuolla Tinderissä paljon yh-äitejä, jotka mielellään kaipaavat apua lastenhoidosta ja haluavat jonkun jakamaan kuluja.
Ensinnäkin haluan sanoa, että oikeasti hyviäkin miehiä on. Omani on sellainen ja suurin osa kavereideni miehistä on sellaisia. Ovat hyviä kumppaneita ja loistavia isiä.
Jos haluat jatkaa deittiäppien käyttöä, tee ihmiskoe. Päätä etukäteen max kolme ominaisuutta mistä et voi joustaa ja paina sydäntä sen jälkeen ekalle 50 miehelle ketkä tulevat sovelluksessa vastaan. Juttele niin monelle kuin vain jaksat, vastaa kaikille. Epäasiallisuuksien jälkeen voit tietysti poistaa henkilön, mutta ole lähtökohtaisesti avoin kaikille. En haluaisi sanoa näin, mutta vilpittömästi olen myös sitä mieltä, että iso osa (ei kaikki eikä suurin osa, mutta iso osa) keskittyy puolisoa etsiessä vähän vääriin asioihin. Se ei välttämättä ole tietoista, mutta sitten kun kolahtaa jonkun kanssa "ketä ei olisi lähestynyt baarissa", ymmärtää mitä tarkoitan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin siinä käy kun nainen deittailee tasoaan parempia miehiä, jotka haluavat vain pitää hauskaa eivätkä sitoutua tämän naisen kanssa. Jos vähän madaltaisit kriteereitäsi, varmasti löytyisi nopeasti mukava mies, joka haluaa vakavan suhteen.
Näihin tasokommentteihin törmätessä tulee aina mieleen, että jos tavisnaisen "taso" on tyyliin notre damen kellonsoittaja, niin eikö silloin ole ihan luontevaa luovuttaa ja elellä yksin. Tämä oli nyt provokatiivista, mutta tasokommentit turhauttavat minua. Ei Suomessa ole mitään ultrakomeita miesmalleja tai rahamiehiä tavisnaisten kilpailtavaksi. Tavisnaiset deittaavat tavismiehiä.
Tavisnainen (palkkataso 2500) haluaa deittailla ylimmän 5% tulodesiilin miehiä (palkkataso 7500)
Kun ei oman tasoiset kelpaa.
Ulkonäkö on vain yksi kriteeri,
Ja mistä tällainen tieto on peräisin? Kaksi läheisintä ystävääni tienaavat molemmat enemmän kuin heidän aviomiehensä.
Tavikset deittaavat taviksia. Ei suomessa edes riitä ylimmän tulodesiilin miehiä kaikille naisille. Eli sinällään väitteesi on jo tällä perusteella perätön.
Ja olisipa hienoa, jos mieskin olisi sitä mieltä, ettei ulkonäkö ole kuin yksi kriteereistä. Kun tiedämme, käsi sydämelle, että ulkonäkö on tärkein kriteeri miehelle naisen valinnassa ja sen vuoksi tavisnainen ei tavismiestä kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
^kyllä mä ainakin kannustan sua jatkamaan deittailua. Lasket vaan rimaa ja olet tyytyväinen tapailusuhteeseen. Ja onhan tuolla Tinderissä paljon yh-äitejä, jotka mielellään kaipaavat apua lastenhoidosta ja haluavat jonkun jakamaan kuluja.
Eipä kiinnosta tuollainen rooli. Tulen hyvin onnellisesti toimeen yksin työn, harrastuksien, perheen ja ystävien avulla.
''Kiitos!!! Toivon itsekin että vastaan tulee vielä normaaleja ihmisiä.
Eniten on jäänyt satuttamaan tilanteet joissa alkava tapailu on jossain vaiheessa tyssännyt ja mies on sitten sanonut että ei etsi suhdetta mutta oletpa niin mukava ja kiva ja ihana että tietysti joku sinulle on!
Olen kuullut tuon nyt jo niin monta kertaa että tekisi mieli kirkua ja repiä hiukset päästä. Missä h-lvetissä ne "tietysti joku sinullekin on" tyypit on siis tarkoitus olla olemassa? Satuttaa ihan kamalasti kuulla miten kiva ja mukava muka on, mutta siis painotettuna että siis Jollekin Muulle eikä vahingossakaan omalle kohdalle.
t.ap''
Jos olet jollekin miehelle vain ''kiva ja mukava'' etkä sen enempää, ehkä tuo on tapa sanoa, ettei miestä kiinnosta seurustelumielessä, mutta toki tuon voisi selkeämminkin ja suoremmin ilmaista. Hyvä, että tuollainen selviää suht ajoissa, ettet päädy vuosien tyytymissuhteeseen, jossa mies ei ole ikinä ollut tosissaan kiinnostunut. Et varmaan itsekään toivottavasti halua ketä hyvänsä miestä suhteeseen? Toki on ikävä jos mies aluksi puhuu toista ja pyörtääkin sanansa.
Älä mieti että kelpaatko jollekulle, tuo ei ole hyvä lähtöasetelma. Sun pitää arvostaa itseäsi.
AP kirjoitti:
"Satuttaa ihan kamalasti kuulla miten kiva ja mukava muka on, mutta siis painotettuna että siis Jollekin Muulle eikä vahingossakaan omalle kohdalle"
Mä olen useita kertoja elämässäni lähettänyt eri naisille treffien jälkeen viestin, jossa kiitin treffeistä, kerroin että nainen oli mukava ja että nautin hänen seurastaan, mutta valitettavasti en tuntenut kipinää.
Kertaakaan en valehdellut: ne naiset olivat mukavia, ja nautin oikeasti heidän seurastaan. Mutta noissa tapauksissa ongelmana oli aina se, että nämä kyseiset naiset eivät herättäneet minussa seksuaalista mielenkiintoa. Ja ilman sitä seksuaalista kipinää, kyse on valitettavasti vain kaveruudesta.
Vierailija kirjoitti:
AP kirjoitti:
"Satuttaa ihan kamalasti kuulla miten kiva ja mukava muka on, mutta siis painotettuna että siis Jollekin Muulle eikä vahingossakaan omalle kohdalle"
Mä olen useita kertoja elämässäni lähettänyt eri naisille treffien jälkeen viestin, jossa kiitin treffeistä, kerroin että nainen oli mukava ja että nautin hänen seurastaan, mutta valitettavasti en tuntenut kipinää.
Kertaakaan en valehdellut: ne naiset olivat mukavia, ja nautin oikeasti heidän seurastaan. Mutta noissa tapauksissa ongelmana oli aina se, että nämä kyseiset naiset eivät herättäneet minussa seksuaalista mielenkiintoa. Ja ilman sitä seksuaalista kipinää, kyse on valitettavasti vain kaveruudesta.
Tämä on varmasti miehillä määräävä tekijä kun he kiinnostuvat naisesta.
Usein naiset keskenään ihmettelevät, miten niillä kaikkein villeimmillä, flirteimmillä ja huolettomasti suhteisiin ja seksiin suhtautuvilla on suurin vienti. Miehet usein sanovat haluavansa kiltin ja "kunnollisen" naisen, mutta todellisuudessa se villimpi vie voiton joka kerta.
Miehet puhuvat, ettei naisen menneisyydessä saa olla paljon miehiä, mutta todellisuudessa sillä ei ole mitään merkitystä. Usein se on jopa päin vastoin. Kokemattomampaa naista ei monikaan halua.
Kiitos rehellisyydestä. Olisi mukava, kun tätä miesten rehellisyyttä tuotaisiin enemmän esiin.
''Tämä on varmasti miehillä määräävä tekijä kun he kiinnostuvat naisesta.
Usein naiset keskenään ihmettelevät, miten niillä kaikkein villeimmillä, flirteimmillä ja huolettomasti suhteisiin ja seksiin suhtautuvilla on suurin vienti. Miehet usein sanovat haluavansa kiltin ja "kunnollisen" naisen, mutta todellisuudessa se villimpi vie voiton joka kerta.
Miehet puhuvat, ettei naisen menneisyydessä saa olla paljon miehiä, mutta todellisuudessa sillä ei ole mitään merkitystä. Usein se on jopa päin vastoin. Kokemattomampaa naista ei monikaan halua.
Kiitos rehellisyydestä. Olisi mukava, kun tätä miesten rehellisyyttä tuotaisiin enemmän esiin. ''
Siis näille 'villeimmille'' voi olla suuri vienti yhden yön juttuun, mutta ei heillä ole suuri kysyntä vakaviin suhteisiin ellei kyseessä ole joku ihan tampio. Kun puhutaan, että miehet joutuvat friendzone -alueeseen niin naiset voivat vastaavasti joutua fuckzone -alueeseen. Eli he kyllä kelpaavat kaikenlaisiin seksiin liittyviin juttuihin, mutta siihen se sitten jää ja vakavampaa suhdetta ei ole tulossa.
Mitä ihmettä aiemmat suhteet mihinkään liittyy? Jos pelkää naista niin paljon että kyseenalaista naisen edellisten suhteiden päätymistä tivaamalla ja kyseenalaistamalla naista sen vuoksi, saa olla yksin. Onhan miehissäkin vikoja, eikä edelliset suhteet kuulu muulle kun ap: lle itselleen. Voiko joku todella kysyä tuollaista ilman että tajuaa sen olevan tylyä vinoilua. Ei jatkoon.