Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MItä pitää muuttaa että miehet näkisivät minut potentiaalisena kumppanina eikä aina vain "casual käy mutta ei suhdetta"?

Vierailija
09.01.2026 |

Olen ihan totaalisen loppu deittailuun. Vastaan tulee vain miehiä jotka etsii kaikkea epämääräistä säätöä, lyhyttä juttua, monisuhteita, jotain ihme fwb-viritelmiä jne. Olen itse

- 31v lapseton

-  akateeminen, vakitöissä

- yksin omassa talossani asuva

- liikuntaa 3x viikossa harrastava

- siististi ihan normaaleihin vaatteisiin pukeutuva

- pitkätukkainen, kevyesti meikkaava

- irtosuhteita harrastamaton, muutama pidempi suhde takana

enkä ymmärrä mikä minussa mättää kun kerta kertansa jälkeen taas kelpaisin johonkin epämääräiseen säätöön mutta vastaan ei tule ketään kuka edes etäisesti tuntuisi olevan kiinnostunut suhteeseen kanssani (pl. jotkut monisuhdesekoiljat joille kelpaisin kolmanneksi panopuuksi).  Nykyisin en kerro edes enää etsiväni suhdetta ja lopetan juttelun lyhyeen jos mies itse aloittaa jonkun "lyhyttä säpinää kaipaisi ;)" sekoilun kun kysyn mitä ne etsii. Kaikki ilo on mennyt koko uusiin ihmisiin tutustumisesta.

Mitä ihmettä minun pitää muuttaa itsessäni että minua alettaisiin näkemään potentiaalisena kumppanina eikä vain jonain epämääräiseen sekoiluun kelpaavana?

Kommentit (300)

Vierailija
261/300 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

''Tämä on varmasti miehillä määräävä tekijä kun he kiinnostuvat naisesta. 

Usein naiset keskenään ihmettelevät, miten niillä kaikkein villeimmillä, flirteimmillä ja huolettomasti suhteisiin ja seksiin suhtautuvilla on suurin vienti. Miehet usein sanovat haluavansa kiltin ja "kunnollisen" naisen, mutta todellisuudessa se villimpi vie voiton joka kerta. 

Miehet puhuvat, ettei naisen menneisyydessä saa olla paljon miehiä, mutta todellisuudessa sillä ei ole mitään merkitystä. Usein se on jopa päin vastoin. Kokemattomampaa naista ei monikaan halua. 

Kiitos rehellisyydestä. Olisi mukava, kun tätä miesten rehellisyyttä tuotaisiin enemmän esiin. ''
Siis näille 'villeimmille'' voi olla suuri vienti yhden yön juttuun, mutta ei heillä ole suuri kysyntä vakaviin suhteisiin ellei kyseessä ole joku ihan tampio. Kun puhutaan, että miehet joutuvat friendzone -alueeseen niin naiset voivat vastaavasti joutua fuckzone -a

Ei kyllä ne villimmät naiset pääsevät suhteeseen saakka ja heillä on aina uusi suhde muutaman viikon päästä edellisen suhteen kariutumisesta. Kokemattomampi saa olla ihan rauhassa vaikka vuosia yksikseen. 

Ja tuossahan aiemmin juuri mieskirjoittaja seksin merkityksen myönsi. 

Vierailija
262/300 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan nro 260:lle:

Olen itse mies, mutta kyllä minä väitän että se seksuaalinen kipinä on tosi tärkeä myös naisille, niin kuin se on miehille. Perustelen: eiköhän me kaikki olla kuulleet elämämme aikana tuttujen naisten sanovan, kuinka joku tietty mies oli tosi mukava, kiva, luotettava yms, mutta joku kipinä jäi vaan puuttumaan, eivätkä siksi kokeneet halua tavata miestä uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/300 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En itse tajua mikä tylsässä insinööri-vakityö-asuntolainatantassa voi herättää miehissä aina vain sen ikuisen ahaa, tästäpä helppo seksivau-fwb."

Tulee mieleen kaksi vaihtoehtoa: 

Saatat olla liian vahvan oloinen sellaisille miehille, jotka haluavat vakavan suhteen ja perheen. Se että olet insinööri ja omistat yksin talon kolmekymppisenä, voi pelottaa menestyneitäkin miehiä, saada heidät kokemaan alemmuutta ja heikkoutta. Monest  mies haluaa olla se vahvempi osapuoli tavalla tai toisella.  Jäljelle jää vain säälittäviä ehdokkaita, joilla on noita suhdesäätöjä sen vuoksi, että saisivat siitä vallan tunnetta.

Kokeile jättää mainitsematta se oma talo ja työ ihan alkuun, sano jotenkin ympäripyöreämmin esim."olen sähköalalla". Et karkota heti alkuun potentiaalisia tyyppejä.

Toinen vaihtoehto on, että olemuksesi, viestintäyylisi tai ulkonäkösi viestii vääriä asi

Voitte lopettaa tuon "miehiä pelottaa" vänkäyksen. Ei pelota.

Vierailija
264/300 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte lopettaa tuon "miehiä pelottaa" vänkäyksen. Ei pelota.

--

sun pitää ymmärtää että naisia pelottaa kaikki. Siksi he kuvittelevat että miehiäkin pelottaa.

Vierailija
265/300 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse mies, mutta kyllä minä väitän että se seksuaalinen kipinä on tosi tärkeä myös naisille, niin kuin se on miehille. Perustelen: eiköhän me kaikki olla kuulleet elämämme aikana tuttujen naisten sanovan, kuinka joku tietty mies oli tosi mukava, kiva, luotettava yms, mutta joku kipinä jäi vaan puuttumaan, eivätkä siksi kokeneet halua tavata miestä uudelleen.

Naiset eivät yleensä kiellä tätä. Miehet sen sijaan usein uskottelevat naisille haluavansa siveämpiä, kiltimpiä naisia, mikä ei tietenkään pidä paikkaansa. Yleensähän kokemattoman kanssa ei nuo seksiwaukipinät pahemmin lentele. 

Vierailija
266/300 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät yleensä kiellä tätä. Miehet sen sijaan usein uskottelevat naisille haluavansa siveämpiä, kiltimpiä naisia, mikä ei tietenkään pidä paikkaansa. Yleensähän kokemattoman kanssa ei nuo seksiwaukipinät pahemmin lentele. 

Tämä on taas tätä naisselitystä missä naisten käyttäytymistä peilataan miesten käyttäytymiseksi piti se paikkansa tai ei.

Vierailija
267/300 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Internetissä vaikuttaa pieni, mutta äänekäs miesjoukko, joka toitottaa jatkuvasti sitä että miehet haluavat matalan bodycountin omaavia, tai jopa täysin kokemattomia naisia. Ja että jos naisella on paljon seksikumppaneita, hän on lopullisesti pilalla eikä kelpaa kenellekään. 

Mutta oletko koskaan tosielämän puolella kuullut oikean miehen ikinä sanovan mitään tällaista? Tai oletko koskaan nähnyt että viehättävällä naisella olisi mitään ongelmia saada miehiä, jos hänellä on ollut paljon aiempia kumppaneita? Minä nimittäin en ole todellakaan havainnut tosielämän puolella mitään tällaista.

Vierailija
268/300 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas tätä naisselitystä missä naisten käyttäytymistä peilataan miesten käyttäytymiseksi piti se paikkansa tai ei.<

Jep, naaraat kertomassa mitä miehet oikeasti ajattelee. 

Miehet jos tekisi samaa niin alkaisi mellakka.

No, mitäpä noilta miehenkipeiltä inceleiltä voi odottaa.

Vierailija
269/300 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Internetissä vaikuttaa pieni, mutta äänekäs miesjoukko, joka toitottaa jatkuvasti sitä että miehet haluavat matalan bodycountin omaavia, tai jopa täysin kokemattomia naisia. Ja että jos naisella on paljon seksikumppaneita, hän on lopullisesti pilalla eikä kelpaa kenellekään. 

Mutta oletko koskaan tosielämän puolella kuullut oikean miehen ikinä sanovan mitään tällaista? Tai oletko koskaan nähnyt että viehättävällä naisella olisi mitään ongelmia saada miehiä, jos hänellä on ollut paljon aiempia kumppaneita? Minä nimittäin en ole todellakaan havainnut tosielämän puolella mitään tällaista.

Juuri näin. 

Tosielämässä naisen suurella seksikumppanien määrällä ei ole miehille mitään merkitystä. Naisen kokemattomuudella saattaa sen sijaan olla negatiivinen vaikutus. 

Olisihan se hienoa, jos kokemattomuudellakaan ei tulevaisuudessa olisi merkitystä, mutta me elämme voimakkaasti seksualisoidussa ajassa, joten tuskin tähän tulee lähiaikoina muutosta. 

Ennen vanhaan nainen ei saanut harrastaa seksiä kun taas nykyään naisen on oltava seksikäs ja harrastettava seksiä monen kanssa monella tavalla ja koko ajan ollakseen hyväksytty. Aikamoista. 

Vierailija
270/300 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta miesten perässä juokseminen eli väkisin deittailu ja keskity elämään omannäköistäsi elämää. Siihen ei juuri nyt kuulu miestä, hyväksy se. Nykyihmisten suurin ongelma on, että he ovat tottuneet saamaan kaiken mitä haluavat napin painalluksella, ja kun rakkaus ei toimi niin, ollaan hätää kärsimässä. 

Unohda ajatus, että koko maailman miehet ovat jonossa tinderissä odottamassa. Etköhän jossain vaiheessa tapaa sinulle sopivan miehen, joka kiinnostuu sinusta, ihan vain elämällä ja ilman että koko ajan koitat löytää jonkun. 

Vierailija
271/300 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli todennäköisesti vähäiset mieskokemukset on näistä yhdenillanjuttujen metsästäjistä. Toki niille on se ja sama kuinka monen naisen kanssa on ollut. "Ei se järvi soutamalla kulu", "Reikä se on rinkelissäkin" yms. Parisuhdetta hakevilla on sitten eri kriteerit. Ei pidä sekoittaa tai yleistää niinku palstan naisilla on pahana tapana.

Vierailija
272/300 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dinun ei pitäisi itsessän muuttaa mitään. Miesten joukossa löytyy tasatarkkaan just tämmöisiä, minkäänlaisia tapasit deittallessa.  Tämmöisten miesten pitäisi muuttua. Mutta kun tämmöiset eivät muuttu. Muuntavat hetkeksi kivan oloisiksi ja myöhemmin toisiinpäin takaisin. Sopivan kumppanin löytäminen onkin vaikeaa. Siitä syystä on monia naisia sinkkuna. 

Vierailija
273/300 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. 

Tosielämässä naisen suurella seksikumppanien määrällä ei ole miehille mitään merkitystä. Naisen kokemattomuudella saattaa sen sijaan olla negatiivinen vaikutus. 

Olisihan se hienoa, jos kokemattomuudellakaan ei tulevaisuudessa olisi merkitystä, mutta me elämme voi

"Tosielämässä naisen suurella seksikumppanien määrällä ei ole miehille mitään merkitystä"

Olen mies, ja voin tämän pienin varauksin allekirjoittaa. En ikinä kysy kenenkään seksikumppanien määrää. Jos sanotaan että kiinnostava nainen kertoisi minulle itse, että on harrastanut seksiä esim 20 miehen kanssa, niin ei se olisi minulle mikään deal breaker. Mutta jos luku olisi ihan hullu, sanotaan vaikka 150 miestä, niin kyllä mä luulen että siinä kohtaa kiinnostukseni varmaan lopahtaisi, tai katoaisi kokonaan.

Eli sillä luvulla ei tiettyyn pisteeseen saakka ole minulle mitään väliä, kunnes aletaan mennä ns. "ammattimaisiin volyymeihin". 

Vierailija
274/300 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kesäksi kuntoon.  määrätietoista ja tavoitteellista treeniä, joko tähtäin maratoniin tai Mentulalta kunnon saliohjelma. Keväällä uus look ja kunnon kesäauto alle. kokeile tällä reseptillä ens syksyyn. katotaan sitten miten on mennyt.

Vierailija
275/300 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

-  akateeminen, vakitöissä

Sulle kelpaa vain akateemiset miehet, jotka ovat työssä menestyneet. Toi on helvetin paha red flag. 

Vierailija
276/300 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dinun ei pitäisi itsessän muuttaa mitään. Miesten joukossa löytyy tasatarkkaan just tämmöisiä, minkäänlaisia tapasit deittallessa.  Tämmöisten miesten pitäisi muuttua. Mutta kun tämmöiset eivät muuttu. Muuntavat hetkeksi kivan oloisiksi ja myöhemmin toisiinpäin takaisin. Sopivan kumppanin löytäminen onkin vaikeaa. Siitä syystä on monia naisia sinkkuna. 

Miksi niiden pitäisi muuttua? Sanotko että miehet elävät naaraille? Et sä kumppanina ole mitenkään positiivinen asia miehille.

Vierailija
277/300 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee selvät kriterit joista et anna periksi!

Jos haet vaikkapa netistä seuraa niin sinne vaan se mitä hakee ei mitään muuta.

itse hain sellaista jota halusin ja sainkin aivan yllättäen,se oikeaEI tule etsimällä ainoastaan ajan kanssa,minulla kävi juuri niin jasamoin köävi kumppanillanikin,oltiin molemmat jo meinattu etä katotaan nyt  vielä joku kerta löytyskö joku jostain,ei se määrä vaan se laatu on minun ehdotus.

Vierailija
278/300 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tosielämässä naisen suurella seksikumppanien määrällä ei ole miehille mitään merkitystä"

Olen mies, ja voin tämän pienin varauksin allekirjoittaa. En ikinä kysy kenenkään seksikumppanien määrää. Jos sanotaan että kiinnostava nainen kertoisi minulle itse, että on harrastanut seksiä esim 20 miehen kanssa, niin ei se olisi minulle mikään deal breaker. Mutta jos luku olisi ihan hullu, sanotaan vaikka 150 miestä, niin kyllä mä luulen että siinä kohtaa kiinnostukseni varmaan lopahtaisi, tai katoaisi kokonaan.

Eli sillä luvulla ei tiettyyn pisteeseen saakka ole minulle mitään väliä, kunnes aletaan mennä ns. "ammattimaisiin volyymeihin". 

Entäpä toisinpäin? Olisi mielenkiintoista kuulla, kuinka reagoisit jos aikuisella naisella olisi ollut 0 seksikumppania tai vaikkapa vain 2 seksikumppania. Mitäpä siitä ajattelisit? 

Vierailija
279/300 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä, miten joillekin miehille riittää se, että kumppani on "ihan kiva" ja jotkut taasen etsivät täydellisyyttä. Esimerkiksi Supernanny Suomi, Maajussille morsian sekä Unelmahäät -sarjoista näkee sen, että joillekin miehille riittää oikeastaan varsin matalatasoinen nainen.

Esim. Yhdessä Supernanny Suomi -jaksossa oli uusperhe, jossa äidillä, joka ei vaikuttanut olevan kovin fiksu/kiva, oli kaksi alakouluikäistä lasta aiemmasta suhteesta ja molemmilla lapsilla oli jotain käytöshäiriöitä. Ihme mies, että on saman katon alle halunnut muuttaa.

Sitten yhdessä Unelmahäät -jaksossa oli tosi kiva ja rauhallinen mies , jolle vaimo räksytti jatkuvasti. Mun mielestä se mies olisi ansainnut parempaa.

Mies etsii kauneutta ja valittaa muille kun nainen ei olekaan hyvä kumppani. Jopa pettää rumien kanssa koska saa siitä jotain. 

Vierailija
280/300 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti äiti on yhtä käytöshäiröinen kuin ne lapset, koska nuo piirteet periytyy. Mutta seksihullu, ainakin ajoittain. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän