Ottaa päähän isän salaperhe
Isä kuoli ja kävi ilmi, että hänellä onkin jonkun homssantuutan kanssa kaksi alaikäistä lasta, joista ei koskaan eläissään kertonut. Nyt nainen uhriutuu, että hän olisi kovasti halunnut kertoa, mutta isä ei antanut.
Haluan kuulla teidän mielipiteen! Eikö aikuinen nainen olisi voinut ihan itse ilmoittaa ja eikö tämä nyt ole vähän säälin kerjäämistä, että hänkin on ikäänkuin tilanteen uhri?
Kuvottavaa, että koko tämän ajan nainen on tiennyt minut ja sisareni mutta isä on vain kerjännyt sääliä ja huomiota minulta, tyttäreltään vuosikaudet kun on niin yksin vaikka on vähintään kerran kuussa käynyt näidenkin luona.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Noh, isäsi on nyt kuollut eikä ole enää salailemassa asioita. Nyt sitten päätät, haluatko pitää heihin yhteyttä ja luoda jonkinlaisen suhteen. Nuo lehtolapset on aika yleisiä Kalevi-ikäisillä. Niistä on ollut tapana vaieta, että kulissit pysyy kunnossa.
Tämä. Ihminen ei lajityypillisesti ole yksiavioinen, kuten nykyään avoimesti näytetään. Ihminen on sukua apinalle.
Vierailija kirjoitti:
Ja se nainen voi olla ihan minkälainen vain, en halua kuulla sanaakaan heidän suhteestaan. Eikö se jo kerro aika paljon, että suostuu tuollaiseen kaksoiselämään. Asuvat vielä samalla paikkakunnalla kuin sisareni.
Isä on käynyt kerran kaksi kuussa katsomassa näitä lapsia, mutta ei ole poikennut sisaren lapsia katsomassa edes kerran vuodessa.
Sulla on aika vahva torjunta päällä ja samalla kaikki omat vaillejäämiset nostaa vihaa.
Vierailija kirjoitti:
Oli tiedossa että näitä saattaa olla, mutta olisin toivonut, että he olisivat olleet sivistyneempiä, älykkäämmän oloisia, paremmista oloista, kaikenkaikkiaan jotain muuta kuin mitä ilmeisesti ovat. En halua nähdä mitään lihavaa epähygieenistä köyhää homssantuuttaa ja alkaa tehdä tuttavuutta että niin, mites noi sun teinilapset, meissä onkin varmaan tosi paljon yhteistä ja olisi ihana tutustua.
Yksikään isän naisista ei ole ollut näin luokaton kuin tämä kuvan perusteella. Miksi ne lapset oli juuri tämän kanssa!!!
No ei tainnut isäsikään mikään saalis olla. Etkö säkään nyt niin fiksulta kuulosta.
Ei vika ole isässäsi. Luepa huolella omat kirjoituksesi! Et ole mitenkään ymmärtävä ihminen. Suorastaan taukki! Olet aika vastenmielinen. Yök!
Asenteellasi myrkytät koko ympäristösi.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole mitään velvollisuutta miettiä tällaisia asioita itselleni tuntemattomien ihmisten näkökulmasta. He eivät ole tähän astikaan kuuluneet elämääni, ihan isäni valinnasta ja tämän naisen, ei minun tarvitse antaa heille yhtään mitään itsestäni hänen kuolemansa jälkeenkään.
Nainen siis oli väittänyt, että olisi halunnut kertoa, mutta koska ei kertonut, niin onhan se selvää, että halusi pitää sen salassa. Ei häntä mikään oikeasti olisi estänyt.
Ei oo, mutta se antaa susta aika epämiellyttävän ja ikävän kuvan, kun puhut niin rumasti tästä isäsi kakkosperheestä.
Mulla oli vastaava isä ja äitini suhtautuminen isän sivusuhteisiin oli vähän tuollaista. Ei tainnut kestää hajoamatta ilman tuota..Mä oon vihannut vain isääni ja äitinä ja tämäkin tapahtui nuorena..Nyt aikuisena en vihaa edes heitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei vika ole isässäsi. Luepa huolella omat kirjoituksesi! Et ole mitenkään ymmärtävä ihminen. Suorastaan taukki! Olet aika vastenmielinen. Yök!
En ole ap, mutta puolustan häntä. Tottakai syy on isässä, joka estottomasti jakeli siemeniään pettäen samanaikaisesti montaa naista.
Sitä se synti ja haureus teettää, muista ei mitään väliä.
Pääasia että isi sai paineet ulos, muilla ei niin väliä.
isäsi oli hyvin hedelmällinen panomies ole ylpeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta puolustan häntä. Tottakai syy on isässä, joka estottomasti jakeli siemeniään pettäen samanaikaisesti montaa naista.
Petti myös samalla lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole mitään velvollisuutta miettiä tällaisia asioita itselleni tuntemattomien ihmisten näkökulmasta. He eivät ole tähän astikaan kuuluneet elämääni, ihan isäni valinnasta ja tämän naisen, ei minun tarvitse antaa heille yhtään mitään itsestäni hänen kuolemansa jälkeenkään.
Nainen siis oli väittänyt, että olisi halunnut kertoa, mutta koska ei kertonut, niin onhan se selvää, että halusi pitää sen salassa. Ei häntä mikään oikeasti olisi estänyt.
Ei oo, mutta se antaa susta aika epämiellyttävän ja ikävän kuvan, kun puhut niin rumasti tästä isäsi kakkosperheestä.
Mulla oli vastaava isä ja äitini suhtautuminen isän sivusuhteisiin oli vähän tuollaista. Ei tainnut kestää hajoamatta ilman tuota..Mä oon vihannut vain isääni ja äitinä ja tämäkin tapahtui nuorena..Nyt aikuisena en vihaa edes heitä.
Niin, eli sinulla ei ole tapahtuneesta alle viikkoa vaan vuosia tai vuosikymmeniä, eikä sinulla ole yllätyksenä tulleita sisarpuolia, isäsi on vain joskus lapsuudessasi pettänyt äitiäsi. En nyt ihan näe yhtäläisyyttä tässä.
Vierailija kirjoitti:
Noh, isäsi on nyt kuollut eikä ole enää salailemassa asioita. Nyt sitten päätät, haluatko pitää heihin yhteyttä ja luoda jonkinlaisen suhteen. Nuo lehtolapset on aika yleisiä Kalevi-ikäisillä. Niistä on ollut tapana vaieta, että kulissit pysyy kunnossa.
Miksi haluaisi olla missään tekemisissä porukan kanssa, joka on pettänyt perheesi?
Kiitos teille, jotka puolustatte ja tunnutte ymmärtävän myös minun näkökulmani aiheeseen. T. ap.
Tämä voi olla itselleni nyt liian raskas keskustelu jatkettavaksi. En ymmärrä mikä voi ärsyttää niin paljon ihmisessä, joka on vihainen. Mikä on oikea tapa olla vihainen? Kunnioittava ja lempeä? Miten sitä silloin ilmaistaan, huudetaan vain, että on vihainen tilanteesta, mutta ei kenellekään erityisesti eikä mistään syystä. Eihän se paranna mitään, eikä sellainen ole keskustelua, vaan ainoastaan huutoa että on vihainen.
Ja sinulle joka olit huolissasi siitä, että isän toisen perheen lapset lukisivat tämän, mietin sitä ensin itsekin, mutta tässä ei ole mitään, mistä kukaan osallinen voisi itsensä tai minua varmuudella tunnistaa eikä yksikään ulkopuolinen tiedä näitä asioita niin, että osaisi yhdistää ne yksittäiseksi ihmiseksi tai perheeksi jossain päin Suomea. Ja Suomessa on 5,6 miljoona ihmistä, joista täällä ei ole noin 5 miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tulee sellainen olo, että ap in tässä isä- suhteessa se ongelma. Ei isä, ei uusi perhe.
Mitä helvettiä. Harva lapsi haluaa oppia että isäsuhde on ollut valetta ja ukko onkin niljakas petturi ristiinsikiäjä. Siittäjää arvostetaan vähän, petturisiittäjää inhotaan. Hyvää ja lojaalia aviomiestä ja isää rakastetaan.
Mikä tässä on ongelma? Pitäisikö vapaan miehen kysellä aikuisilta lapsiltaan, kenen kanssa saa seurustella?
Vierailija kirjoitti:
Kealevi-ikäiset ovat syntyneet pääosin 1930- luvulla. Melkoinen alfa, jos in vielä alaikäisiä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tämän toisen perheen vuoksi toivon, että niin kauan kun osoitat vihasi ja katkeruutesi heitä kohtaan, pysy poissa heidän elämästä.
Mikään ei ole heidän, eikä etenkään lasten syy.
Ikävää että tunnet olevasi noin heidän yläpuolellaan ja jotenkin paremmassa asemassa kuin he. Shokki se on heillekin ja ne lapset menettäneet isänsä myös ja surevat.
En ole paremmassa asemassa kuin he, vaan nimenomaan huonommassa. Nainen on tiennyt minusta, hän on tiennyt, että hänen lapsensa tulevat perimään isän, mutta ei ole laittanut tikkuakaan ristiin, että kuoleman tapahtuessa voisi osallistua perunkirjoitukseen ja omaisuudenhoitoon vaadittavan työhön ennen perimistä, hänellä on ollut 15 vuotta aikaa miettiä näitä asioita ja miettiä mitä sanoo, kun joskus kohtaa minut.
Miten ihmeessä minä voisin millään lailla luulla olevani par
Tästä tulee mieleen, että varsinainen kiukun aihe on se, että nyt isän perintö jakautuu neljään osaan eikä kahteen, kuten AP on aikaisemmin ajatellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omapa on menetyksesi. Olen kokenut saman ja uskoin kaikessa isää, joka kielsi ottamasta yhteyttä sisaruspuoliini. Minä olen siis se au-lapsi. Nykyisin olemme hyvin läheisiä keskenämme.
Minkälainen lukutaito sulla siellä on? Et ole kokenut samaa, jos olet jutellut asiasta isäsi kanssa. Tässä isä kuoli ja perhe selvisi sen jälkeen. Aivan eri tilanne.
Oletko koskaan miettinyt, miksi isäsi ei luottanut sinuun kertoakseen velipuolistasi?
Eipä sitä tarvitse erityisesti miettiä, koska hän ei kertonut kenellekään muullekaan. Ehkä hän ei vain luottanut yhtään kehenkään että saisi ymmärrystä osakseen.
Kyllä tästä ketjusta tulee sellainen käsitys, että isä teki viisaasti, kun ei kertonut uudesta perheestään vanhemmille lapsille. Siitä olisi seurannut ainoastaan ikävyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin. Onneksi yksikään nainen ei harrasta seksiä ennen avioliittoa, ja pysyy ensimmäisessä avioliitossaan elämänsä loppuun asti.
No minusta se isäsi on suurin syypää..