Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapahtui tänään ruokakaupassa

Vierailija
25.04.2007 |

Tummaihoinen mieheni työnteli 1-vuotiastamme ostoskärryissä etsiessäni jotain toiselta puolen liikettä. Pian mieheni tuli luokseni tyrmistyneen näköisenä ja pyysi minun mukaansa " katsomaan yhtä naista" .

Löysimme kyseisen, siististi pukeutuneen vanhemmanpuoleisen rouvashenkilön hetken päästä, ja mieheni pyysi minua seuraamaan kauempaa, mitä pian tapahtuisi. Mieheni ohitti naisen kärryjen kanssa. Nainen otti napakasti kiinni nenästään ja irvisti pojallemme tehden samalla oksennusrefleksiä kuvaavia eleitä. Sama toistui pojan ja miehen palatessa luokseni. Menimme uudestaan naisen luo ja ajelimme huviksemme naisen ympärillä ihan vain reaktioita testataksemme. Nainen jatkoi mielenkiintoista elekieltään ja mutisi jotain haisevista afrikkalaisista yms.

Minulla alkoi keittää yli, mutta pidin silti naaman peruslukemilla ja ääneni tasaisena ja kysyin naiselta, oliko hänellä kenties meille jotain asiaa. Nainen mulkaisi minuna ja huusi: " Likainen nainen!" ja kysyi, että enkö muka tiedä, kenen kanssa puhun. Minä siihen, että juu, enpä taida tietää. Nainen selvitti ääni väristen, että hänellä on kyllä tuttuja eduskunnassa ja hän tekee meistä ilmoituksen. Siinä vaiheessa nostin kädet pystyyn ja lähdin nauraen pois. Mitä tuohon voi enää sanoa?

Hän tekee ilmoituksen mistä? Siitä, että kehtasin käydä perheeni kanssa S-marketissa? Vaiko ehkä siitä, että poikani haisi afrikkalaiselta? Voi elämän kevät.

Jos tilanteessa olisi ollut paikalla vain minä ja mieheni, en tätä juttua olisi tänne jaksanut kirjoittaa. Tuollaisiin hulluihin (selvästihän naisella viirasi, ja pahasti) törmäämme harvase päivä, jos kahdestaan kuljemme, ainakin ilta-aikaan. Mitä siitä jauhamaan. Mutta kun tuo vihanpurkaus kohdistui lapseen, minun pieneen lapseeni! Siinä hän istua nökötti, maailman ihanin pieni miekkonen, eikä ymmärtänyt yhtään mitään.

Tuntuu niin pahalta. Mitä kaikkea lapseni vielä saavatkaan tulevaisuudessa kestää? Pystymmekö varmasti takaamaan sen, että heillä on niin vahva itsetunto, että pystyvät elämään tässä maassa, näiden S-market -mummojen ja etenkin heidän nuorempien sielunveljiensä seurassa? Miten me sen teemme?

Ettehän te, rakkaat av-mammat, kasvata lapsistanne tuollaisia mummoja?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia tolloja sitä onkin! Tähän voisi sanoa, että älkää välittäkö, se ihminen oli selvästi häiriintynyt, mutta enpä usko että tuo ei pahalta tuntuisi, vaikka miten yrittäisi olla ajattelematta.

Vierailija
2/27 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää käytöstä siltä mummolta, aivan järkyttävää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" onpa hienoa, että syntyy näitä vaaleitakin lapsia" ...

Oli tietysti kohteliaisuus olevinaan, mutta minusta tuntui pahalta. Kaikki lapset ovat ihania ja arvokkaita.

Ei pelkoa ap, meidän vaaleasta vauvasta emme ainakaan me kasvata rasistia, toivottavasti ei yhteiskuntakaan.

Vierailija
4/27 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kuitenkin (ainakin toivon näin) suurin osa suomalaisista on ihan normaalilla järjellä varustettua kansaa.

Vierailija
5/27 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeetä käytöstä aikuiselta ihmiseltä!

Vierailija
6/27 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko olla ollut joku mielenvikanen

Vierailija
7/27 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kivoista kommenteista! On niin paha mieli vieläkin, että auttavat kummasti.

En vieläkään meinaa uskoa, että tuollaista voi tapahtua!

Ap

Vierailija
8/27 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasismi on sydämen sivistyksen puutetta, pahinta laatua!

Vierailija
9/27 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä tosi inhottava kokemus teillä. Olen pahoillani.

Mieheni siskolla on lapsi afrikkalaisen miehen kanssa (ovat eronneet). Teini-ikäisenä tyttö vastasi kommentteihin ihonväristään, että " Itse makaatte kesät pitkät auringossa ja yritätte tulla samanvärisiksi!" Ainakin hänellä on siis sana hallussa ja itsetunto kohdallaan.

Kun rakastatte ja kannustatte lasta avoimesti hänelle varmaan kehittyy terve itsetunto. Mutta niinhän te varmaan jo teettekin.

Vierailija
10/27 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin, että lapsemme tottuisi (sori huono ilmaus) tummaihoisiin lapsiin. Meilläpäin niitä vaan ei paljon ole ja jotenkin katsovat oudoksuen kun joskus sellaisen näkevät :(

Itse suu vaahdossa kerron, että ihan samanlaisia ovat kuin mekin, vaikka ihonväri on erilainen. Että onhan kaikilla ihmisillä eriväriset hiuksetkin jne.

Vierailija
11/27 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lapsellasi on kuitenkin rakastavat vanhemmat, eikä hän ymmärtänyt tapahtunutta. Mummulla ei liene ollut. Loppujen lopuksi, ketähän pitäisi sääliä?

Vierailija
12/27 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritämme opettaa lapsemme tuntemaan isänsä kotimaata ja kulttuuria, jotta oppisi tietämään asioista enemmän kuin joku tyypillinen rasisti-rane ym. lajinsa edustajat. Kuten joku jo sanoikin, sivistys on kaiken perusta.

Ap

Vierailija
13/27 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli liian säälittävä. Tuollaisiin ihmisiin ei kannata tuhlata ammuksia.

Ap

Vierailija
14/27 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille hullulle että meilläpä on tuttuja ministerinä, teenpä sinusta ilmoituksen syrjinnästä. Vaikka mielenvikainenhan tuo mummo on .

Vierailija
15/27 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saavat muutenkin hyvät eväät elämään, oppivat myös suvaitsevaisiksi. Niin minä sen näen.

Ja normaaliahan se vain on, että erilaisuutta oudoksutaan ensin. Vanhempi poikammekin kutsui naapuriin muuttanutta, hunnutettua naista möröksi, ja kyseli, miksi somalit haisevat niin kummalliselta. Uteliaisuus ja pelko ovat normaaleja tunteita, joista pääsee eroon asiaan tutustumalla. Rasismi taas on jotain ihan muuta.

Ap

Vierailija
16/27 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että aikuinen ihminen tajuaa, että tuollainen lasta (no ketä tahansa)väheksyvä käytös on täysin typerää, vaikka omaisikin jotain ihme periaatteita. Pitäisi kyetä käyttäytymään kunnolla ja pitämään noin radikaalit mielipiteet ominaan.

Lokaa täysin omatkin arvonsa(?) vajoamalla alemmaksi.

Vierailija
17/27 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmaan ollut sen eukon ensisuudelma...

No joo, luultavasti olisimme saaneet kaupan vartijat kimppuumme. Seuraavan päivän Iltis-otsikko: " Raiskausyritys lähikaupassa" .

Ap

Vierailija
18/27 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaankaan pahinta mitä lapsesi saa vielä kokea. Sääli mutta kai ajattelit asiaa ennen lasta, täällä rasismi saadaan äidinmaidosta.

Vierailija
19/27 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun on silti perustettava perhe sen miehen kanssa, joka siihen tehtävään parhaiten sopii ;) Jos sen edellisen vaaleaihoisemman ehdokkaan olisin valinnut, niin nyt olisivat sitten avioerolapsia...

Ap

Vierailija
20/27 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun hän ei näytä siihen sivistyneistöön kuuluvan. Jos et tiennyt, niin sivistyneisyyteen kuuluu mm. toisten ihmisten kunnioittaminen. Rasismi taas on pahimman laatuista tietämättömyyttä, jota sivistyneet ihmiset eivät osoita.