Tykkäätkö ns. saunailloista?
Olenko tässä mielessä harvinainen tapaus, kun en ymmärrä saunailtoja tai ylipäätään sitä, että illanviettoon ystävä- ja tai työporukan kesken kuuluu yhdessä kylpeminen/saunominen?
Sain juuri kutsun tällaisiin iltamiiin ja aina tulee fiilis, olenko tylsä, jos en halua mennä porukalla suihkuun ja saunaan alasti istumaan. Ensinnäkin tykkään käyttää aikaa laittautumiseen, niin sekin mietityttää, että laittaudunko taas saunan jälkeen sen tunnin verran uudestaan. Ja toisekseen, vaikka olen sinut vartaloni kanssa, en halua näyttää sitä alasti muille kuin miesystävälleni enkä myöskään halua nähdä työkavereita/ystäviä alastomina.
Kommentit (437)
Käydäänkö tämmöistä saunakeskustelua Suomessa? Kuinka moni tänne kirjoittanut on syntyperäinen suomalainen?
Vai joko se väestö vaihtui?
Olen niin monta kertaa päässyt panemaan sauna illoissa, että pakkohan niistä on tykätä.
Täällä väitetään ettei teini-ikäiset sauno vanhempien tms kanssa yleensäkään..kyllä tiedän paljon perheitä, tuttuja joissa esim perheen teini pojat saunoo isänsä kanssa, ja tyttäret äidin kanssa, eikä siinä ole mitään kummallista kenenkään puolelta. Nuorillekin helpompaa noin kuin olisi koko perhe samassa saunassa. Eikä kaikki ala lämmittämään saunaa jokaiselle joka kerta erikseen, jotka haluisivat privaatti saunomisen. Ymmärrän kyllä sen.
Minä vietän saunailtaa vain taloyhtiön saunassa naapurin leskirouvan kanssa. Minä maksan saunavuoron ja rouva tarjoaa "saunakahvit". Tässä iässä kerran viikossa riittää.
Aih, kyllä minä saunon oman tyttären kanssa ja puolisoni poikamme kanssa, kun on sauna-iltoja. Meillä on puusauna, niin emme ala lämmittämään mitään yksityissaunavuoroja huvin vuoksi. Kaikki ymmärtävät tämän hyvin, ja jos tarvitsee pesulla käydä, niin suihkussa voi aina käydä.
Persuhint tarien kanssa ollaan aina löylyissä junassa!
Tylsiä on ihmiset jotka eivät saunailtaan antaudu!
Sauno on yliarvostettu paikka. Erittäin huonoja kokemuksia lapsuudessa ja varsinkin nuoruudessa saunasta.
Olen suomalainen ja en pidä saunasta edes peseytymistarkoituksella kyllä suihku on parempi ja yksityisempi.,
Monia lapsia ja nuoria ahdistaa sauna.
Vierailija kirjoitti:
Sauno on yliarvostettu paikka. Erittäin huonoja kokemuksia lapsuudessa ja varsinkin nuoruudessa saunasta.
Olen suomalainen ja en pidä saunasta edes peseytymistarkoituksella kyllä suihku on parempi ja yksityisempi.,
Ja höpö höpö. Toki meissä suomalaisissakin on outoja hyypiöitä, mutta tämä koko ketju on jonkun saunassa traumatisoituneen idiootin ristiretki suonomiskulttuuria vastaan. Ei siis vastaa todellisuutta mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja höpö höpö. Toki meissä suomalaisissakin on outoja hyypiöitä, mutta tämä koko ketju on jonkun saunassa traumatisoituneen idiootin ristiretki suonomiskulttuuria vastaan. Ei siis vastaa todellisuutta mitenkään.
Minä tykkään saunasta, muidenkin pitää tykätä! -palstan MT-potilas
Vierailija kirjoitti:
Olen niin monta kertaa päässyt panemaan sauna illoissa, että pakkohan niistä on tykätä.
Kai muistit muiden poikien kanssa käyttää liukkaria?
Ite oon duunari ja mies. Nuorena noissa viitti käydä mutta ei tod enää. Jaksa yhtään katella känniääliöitä.
M43
En hetkeäkään usko näitä paria kommenttia että oikein porukalla on ilkuttu jonkun kroppaa - ja edelleen, kenenkään ei siellä ns. saunaillassa tarvitse riisuutua.
Viimeksi oli kuus miestä s.illassa ja kaks naista, olipa jutut mutta hyvillä mielin kuitenkin. Kuulihan yhtä jos toista. Kiltisti ilta meni ei huolta. Mitä saunassa puhutaan jää saunaan.
Vierailija kirjoitti:
En hetkeäkään usko näitä paria kommenttia että oikein porukalla on ilkuttu jonkun kroppaa - ja edelleen, kenenkään ei siellä ns. saunaillassa tarvitse riisuutua.
Mikset usko? Etkö usko työpaikka kiusaamiseenkaan? Tuskinpa kukaan etukäteen tietää, jos jotkut alkaa haukkumaan saunassa ykskaks.
Joku väittää, ettei saunailloissa haukuta toisia - voi kuule, kyllä sitä tapahtuu valitettavasti. Myös seks ahdistelua tapahtuu.
Useasti on tullut kuultua monesti uimahalleissa kun ihmiset arvostelee toisten kroppia kuin jossain näyttelyssä😒😟
En minäkään ymmärrä joukkopeseytymisen pakkomiellettä. Miksi joku haluaa etenkään työtovereiden kanssa saunaan, en ymmärrä.