Monelle aiemmin töistään leuhkineelle työttömyys on ihan oikein
Näitähän on näitä "bisneshenkisiä ja työorientoituneita" tyhjänpuhujia, joille onkin nyt isketty ihan oikea lopputililappu kouraan. Nytpähän näkevät, miten tyhjiä olivat heidän aiemmat puheensa
Kommentit (56)
En ole kyllä samaa mieltä. Saa leuhkia, saa haukkua ja ei sellaisista saa kostaa törkeillä tavoilla tai toivoa jotain pahaa. Tai sitten on kamala ihminen.
Oikea koston oikeutus tulee vain ja ainoastaan jos joku on suorasn tehnyt pahaa sulle tai läheisillesi.
Ihminen on todella raukkamainen,,jos kostaa jotenkin konkreettisesti mm. mielipiteistä. Jotkut voivat olla hyvinkin sairaita kostonhimossaan.
Olen kuullu mm että:
- Jos joku puhunut muka jotenkin ei niin suvaitsevaisesti yksinhuoltajuudesta tai muista kun ydinperheistä, on toivottu että on yh tai jopa konkreettisia sabotointeja siihen suuntaan
- Jos joku on puhunut sosiaalituista jotenkin väärin kuten saattavat yltää joskus palkkoihin, on kostettu mm. sabotoimalla työttömäksi ja aiheutettu kaikenlaista lisähaittaa mitä työttömillä ei yleensä tai aina ole.
-Jos joku on käynyt sikiöseulonnoissa , niin hänelle toivotaan vammaista lasta. Toivottavasti ei sentään sabotointi yrityksiä siihen suuntaan ole ollut.
- Jos joku naureskellu feikkisaikuille. hänelle tai hänen lapsilleen ei ole annettu saikkua, silloin kun on ollut tarve. Pahimmillaan jos henkilöä on pidetty jotenkin ylimielisenä tai ymmärtämättömänä sairaita kohtaan, hänelle ja lapsilleen on saatettu tehdä törkeitä rikoksia terveydenhuollossa asti. Valehdeltu asioita, jotta joutuisi paheksunnan alle itse?
- Jos paheksunut työttömyyttä hänet järjestetään työttömäksi, jotta saa paheksuntaa aiheesta?
- Jos joku on muka vähätellyt sairauksia tai köyhyyttä, hänet on haluttu sabotoiden ja rikoksin pistää samaan asemaan.
Jotkut on sitten sairaan kostonhimoisia hulluja. Valmiita jopa rikoksiin.
kysymys kuuluu myös: Jos joku parjaa jotain esim. työttömyydestä onko kyseessä oikeistolainen työllisyyden puolesta puhuja vai kuitenkin joku muu, joka haluaa että henkilö tuntee nahoissaan kuinka inhottavaa on olla parjattu kyseisestä aiheesta? Työttömyyden tilalle voidaan laittaa monia muita asioita, mitä voidaan paheksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä, vaikka itse olenkin vielä töissä. Täällä av:lla etenkin pyörii ylimielistä porukkaa, jotka kuvittelevat työttömyyden olevan ihmisen omaa syytä ja vinoillaan, kun ei viitsitä edes uutta ammattia opiskella eikä ole säästöjä. Eläminen on nykyisin niin kallista, että vaikea on suuria summia säästää, kun melkein kaikki menee välttämättömään ja opiskelu omilla rahoilla on silkkaa utopiaa eikä mikään ala enää työllistä varmasti sitten kun valmistuu. Tämä on nähty nyt jo lähihitajienkin kohdalla, vaikka vielä vähän aikaa sitten niistä oli huutava pula.
Minä en edes usko, että täällä ne jotka väittävät olevansa hyväpalkkaisissa töissä, ovat töissä ensinkään.
Kyllä osa on. Olen tyytyväinen palkkaani sairaanhoitajana, mutta saa nähdä kauanko saan sitä. M51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tulossa potkuja, on tulossa palkankorotus.
Jos potkut tulisivatkin, niin työtarjouksia on jonossa.
Juu juu, työtarjouksia :D
Pääsisitkö Tokmannille vai Ääs-Markettiin hyllyttäjäharjoittelijaksi Kelan rahalla? :D
Jopas sulla on mielikuvitus.
Olen it-alalla ja headhunterit ottaa viikottain yhteyttä. Minun osaamisalueella on kova työvoimapula.
Good for you boy! Vaan jos niin ei jatkossa olekaan, ja joudut lappu kouraan, niin muista aiemmat puheesi. Karma is a bitch.
Sitten alan vapaarouvaksi. Ei sekään ongelma olisi. Ehkä voisin harrastuspohjalta perustaa jonkun pienen yrityksen tai ostaa remonttikohteen vaikkapa Portugalista. Tai molemmat!
En kuitenkaan näe työttömyyttä tulevan, siihen tahtiin noita työtarjouksia tulee. Pula tekijöistä on kova, ja kun jatkuvasti osaamistaan kehittää niin ei putoa kelkasta.
Naapurillani on pulska kissa, jota hän elättää työmarkkinatuella, toisin sanoen veronmaksajien rahoilla. Onko SE oikein???
Vierailija kirjoitti:
Tismalleen samaa mieltä.
T I S M A L L E E N.Lisäksi, toisessa ketjussa puhutaan ansiosidonnaisen päivärahan porrastuksesta.
On erittäin oikein, että "nettoveronmaksajiksi" itseään vuosikausia julistaneet ja "menkää töihin"-huuteluilla ylimielisyyttään työttömiä kohtaan ilmentäneet ihmiset paitsi joutuvat työttömiksi itse myös menettävät elintasonsa huomattavasti aiempaa nopeammin.
Jokaiselle tuollaiselle huutelijalle toivon, että lähtee omistusasunto mahdollisimman nopeasti alta. Siinä kohtaa karma todella toimisi.
Kaikille muille toivon pelkkää hyvää.
Karma sitä ja tätä. Eikö se sinun karmasi tavoita kaltaistasi pahantahtoista ihmistä, joka toivoo toisille pahaa?
Kukaan ei muuten halveksi työttömiä. Ihmiset halveksivat kaikkeen tyytymättömiä, nurisevia sossupummeja, jotka vaativat kokoajan lisää rahaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potkut saatuasi voit hyvällä tuurilla päästä kuntouttavaan työtoimintaan, mutta tuskin edes siihen, koska nykyisin työkkäreissä ei ole budjettia mihinkään.
Sinä et nyt vaikeasti pällivikaisena ymmärrä, että ne terveet, töistään suoriutuvat ihmiset eivät tarvitse kuntouttavaa työtoimintaa, kuten sinä.
Ja se kuntoutuksen tarve on se syy, miksi et työllisty. Olet liian sairas päästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Hillukaa vaan töissä olijat ja olkaa kiitollisia, joku päivä olet yli 55 v etkä kelpaa kenellekään töihin, hyvässä lykyssä terveyskin voi mennä, mikään ei ole ikuista.
Mun alalla kyllä revitään vielä eläkeläisetkon töihin
Moni tekeekin siten, että on viikon töissä ja viikon eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsisitkö Tokmannille vai Ääs-Markettiin hyllyttäjäharjoittelijaksi Kelan rahalla? :D
Olen it-alalla ja headhunterit ottaa viikottain yhteyttä. Minun osaamisalueella on kova työvoimapula.
Sun vastaukset on kuin kuusi vuotiailla, "mä oon voimakkaampi kuin Supermies, mäpä voitan sen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaiseksi noin. "Väliaikaista kaikki on vaan". M51
Hyi helvetti, kirjoitusvirhe. M51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne laittaa saman tuhannelle muullekkin. Miksi luulet, että juuri sinä niihin töihin pääsisit? Kun työt menee alta niin ei niitä enää kiinnosta ottaa yhteyttä.
Eniten naurattaa, jos on kokoomuksen kannattaja. Se on sitä luovaa tuhoa, kato.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun vastaukset on kuin kuusi vuotiailla, "mä oon voimakkaampi kuin Supermies, mäpä voitan sen".
Toinen on toteamus ja faktaa. Sinun versiosi on fantasiaa.
Miksi se on joillekin vaikeaa ymmärtää, että joidenkin ihmisten todellisuus nyt vain on tuollaista. Harmittaako se todellakin noin paljon että jollain toisella menee paremmin? Miksi ei voi olla iloinen toisen puolesta
Kovan tason osaajista kilpaillaan kun heitä ei ole tarpeeksi. Sellaista se on, ja monille aivan tavallista arkea.
Vierailija kirjoitti:
Siinä taas yksi leuha, saat potkut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne laittaa saman tuhannelle muullekkin. Miksi luulet, että juuri sinä niihin töihin pääsisit? Kun työt menee alta niin ei niitä enää kiinnosta ottaa yhteyttä.
Eivät laita. 😄
Ei mun osaamista ole tuhannella, ei edes sadalla. Työpaikan vaihtaminen on aina ollut helppoa, ja palkkaneuvotteluissa firmat ovat nokitelleet toisiaan. Tällä alalla osaajat kyllä tietävät toisensa vähintään nimeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 4 kertaa työttömänä 10 vuoden sisällä. Aina on löytynyt muutamassa kk uusi vakituinen kokoaikatyö. Heti oikea työpaikka eikä mitään temppupaskaa. Vika on työnhakijassa, jos mihinkään ei kelpaa.
Ja nytkin maksetaan hyvää palkkaa Vauva-palstalla roikkumisesta? Erikoisia työpaikkoja teillä.
Kyllä maksetaan. Täysi palkka jokaiselta arkipäivältä. Nyt olen tänään ollut kotona lämmittämässä uunia, kun työkone on umpijäässä ja se täytyy mekaanikkojen laittaa kuntoon. Ma on lauhempaa niin teen taas 15h työpäivän. Tänään pakkasta oli 30 astetta.
En halua ilmaista asiaa ihan noin, mutta olen samaa mieltä siinä, että ihan jokaikisen olisi hyvä kerran elämänsä aikana kokea, miltä irtisanominen ja työttömyys tuntuu ja mitä se on, niin ylimielisyys karisee, eikä tarvitse arvailujen pohjalta heikommassa asemassa olevia kadehtia tai ilkkua.