Monelle aiemmin töistään leuhkineelle työttömyys on ihan oikein
Näitähän on näitä "bisneshenkisiä ja työorientoituneita" tyhjänpuhujia, joille onkin nyt isketty ihan oikea lopputililappu kouraan. Nytpähän näkevät, miten tyhjiä olivat heidän aiemmat puheensa
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Hillukaa vaan töissä olijat ja olkaa kiitollisia, joku päivä olet yli 55 v etkä kelpaa kenellekään töihin, hyvässä lykyssä terveyskin voi mennä, mikään ei ole ikuista.
Yli 70-vuotiaatkin vielä saavat työtarjouksia kunhan osaaminen vain on oikeanlaista.
Tämä on mielenkiintoista. Kuulin huhun että äitiyttäsi ja persoonaani oli arvosteltu mm. siitä että olin töissä kunlapset pieniä.
Tilanne oli ihan ok itselleni paitsi työpaikka olisi voinut olla parempi.
Kuka on niin sairas, että paheksuu lapsen viemistä päiväkotiin yksivuotiaana? Siis töiden takia.
Seuraavat paheksumiset:
- Yli 3-vuotiaan lspsen päiväkotiin vieminen, vaikka äiti kotona. Silläkö voidaan taas osoittaa joku äidin lämmön puute? Naurettavaa. No tuosta aiheesta en ala väittelemään, mutta mielestäni eskari pitäisi alkaa jo 5-vuotiaana lapsen edun mukaisesti. Nuorempien osalta vanhempien valinta.
Terveisiin: Lähes 20 vuotta kokopäivätöissä vaikka tällä hetkellä työtön.
Ai niin palatasn otsikkoon. Voisiko olla jopa niin että joku alko kehittää kostonhimoa kun tiesi, että en ollut niin kotiäitiyyppiä? Tai siitä että kotona vaan laiskotellaan ja. Yli 3-vuotias päiväkodissa? Mutta eihän tuollaisesta tai mielipiteistä niin moni voi tietää, kun en tuntenut paljon ketään ja palstoillekin kirjoittelin nimettömänä?
Hahhah sitten joku keksi yrittää parjata siitä työttömyydestä? Valheita ja rikoksia kohdistettiin itseeni ja lapsiini , jopa terveysasioissa? Hehheh kun moni tietää jo, että olen ollut valheiden, , sabotointien, ja rikostenkin kohde vuosia tässä kaupungissa?
Raukkamaista.
Olen samaa mieltä, vaikka itse olenkin vielä töissä. Täällä av:lla etenkin pyörii ylimielistä porukkaa, jotka kuvittelevat työttömyyden olevan ihmisen omaa syytä ja vinoillaan, kun ei viitsitä edes uutta ammattia opiskella eikä ole säästöjä. Eläminen on nykyisin niin kallista, että vaikea on suuria summia säästää, kun melkein kaikki menee välttämättömään ja opiskelu omilla rahoilla on silkkaa utopiaa eikä mikään ala enää työllistä varmasti sitten kun valmistuu. Tämä on nähty nyt jo lähihitajienkin kohdalla, vaikka vielä vähän aikaa sitten niistä oli huutava pula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tulossa potkuja, on tulossa palkankorotus.
Jos potkut tulisivatkin, niin työtarjouksia on jonossa.
Mainitsemiasi työtarjouksia kutsutaan 'työkokeiluiksi' ilman palkkaa, jos siis onnistut saamaan TE-keskukselta hyväksynnän näihin.
On se jonkun vaikea hyväksyä että osaajille on töitä edelleen siinä missä ennenkin, joillain aloilla enemmänkin. Tuo säälittävä kateutesi ja kyvyttömyytesi ymmärtää tosiasioita lienevät syyt, mikset itse kelpaa kellekään töihin.
kovimmat osaajat ne roikkuu vauvalla iltapäivällä, eikö?
Miksipä eivät? Kovimmat osaajat tekevät töitä silloin kun itselleen sopii, ei heillä usein ole työaikoja. Kunhan hommat tulee valmiiksi niin saa muuten tehdä mitä huvittaa.
Tämä. Minä tähän aikaan vuodesta en tee töitä valoisan aikana, vaan touhuan mieluummin muuta. Käyn lenkillä ja kaupassa, hoidan kotityöt jne... Lueskelen uutisia ja vauvapalstaa. Välillä pitkä lounas.
Työt hoituu aamulla, ja jos joku jää kesken, käyn vielä illalla koneella. En myöskään pidä viikonloppuja tähän aikaan vuodesta.
Kesäisin taas sitten teen pitkää päivää 3pv/viikossa ja täysin vapaita päiviä on sitten 4/vko. Saatavilla toki tulee olla 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se leuhkiminen vähenny kovimmallakin osaajalla, kun putoaa yli 5000€ kuukausiliksoilta kuntouttavaan työtoimintaan, josta ei makseta palkkaa!
Ei asiantuntijoita missään työkkärissä ole. Heidät headhuntataan.
He ovat häijyjä ihmisiä ja heidän mielipiteillään ei ole mitään merkitystä
Vierailija kirjoitti:
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/hs-talla-tavalla-intialaisia-it-…
Noista on nyt monet yritykset luopuneet, osaaminen ei noilla riitä, ja työkulttuureita on vaikeaa sovittaa yhteen. Meilläkin oli muutamia alihankkijoita Intiasta mutta heistä oli enemmän vaivaa kuin hyötyä. Kavereilta kuulee saman suuntaista heidän työpaikoillaan.
Juuri käytiin eilen muutaman kaverin kanssa pubissa parilla ja kaikilla tuntui menevän töissä hyvin. Osaaville kyllä on kysyntää, enemmän oli valitusta siitä ettei meinaa löytyä osaavaa työvoimaa avoimiin paikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 4 kertaa työttömänä 10 vuoden sisällä. Aina on löytynyt muutamassa kk uusi vakituinen kokoaikatyö. Heti oikea työpaikka eikä mitään temppupaskaa. Vika on työnhakijassa, jos mihinkään ei kelpaa.
Ja nytkin maksetaan hyvää palkkaa Vauva-palstalla roikkumisesta? Erikoisia työpaikkoja teillä.
Vierailija kirjoitti:
Toisaiseksi noin. "Väliaikaista kaikki on vaan". M51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 4 kertaa työttömänä 10 vuoden sisällä. Aina on löytynyt muutamassa kk uusi vakituinen kokoaikatyö. Heti oikea työpaikka eikä mitään temppupaskaa. Vika on työnhakijassa, jos mihinkään ei kelpaa.
Ja nytkin maksetaan hyvää palkkaa Vauva-palstalla roikkumisesta? Erikoisia työpaikkoja teillä.
Joo ja aika epävakaissa yrityksissä, kun on kymmenen vuoden aikana jäänyt neljä kertaa työttömäksi, ei tämä koko kymmenen vuotta niin huonoa aikaa ole ollut. Vai onko ollut omaa osuutta tapahtumiin?
Tismalleen samaa mieltä.
T I S M A L L E E N.
Lisäksi, toisessa ketjussa puhutaan ansiosidonnaisen päivärahan porrastuksesta.
On erittäin oikein, että "nettoveronmaksajiksi" itseään vuosikausia julistaneet ja "menkää töihin"-huuteluilla ylimielisyyttään työttömiä kohtaan ilmentäneet ihmiset paitsi joutuvat työttömiksi itse myös menettävät elintasonsa huomattavasti aiempaa nopeammin.
Jokaiselle tuollaiselle huutelijalle toivon, että lähtee omistusasunto mahdollisimman nopeasti alta. Siinä kohtaa karma todella toimisi.
Kaikille muille toivon pelkkää hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu juu, työtarjouksia :D
Pääsisitkö Tokmannille vai Ääs-Markettiin hyllyttäjäharjoittelijaksi Kelan rahalla? :D
Jopas sulla on mielikuvitus.
Olen it-alalla ja headhunterit ottaa viikottain yhteyttä. Minun osaamisalueella on kova työvoimapula.
Good for you boy! Vaan jos niin ei jatkossa olekaan, ja joudut lappu kouraan, niin muista aiemmat puheesi. Karma is a bitch.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se leuhkiminen vähenny kovimmallakin osaajalla, kun putoaa yli 5000€ kuukausiliksoilta kuntouttavaan työtoimintaan, josta ei makseta palkkaa!
Tuolla palkkatasolla käytännössä kaikilla on pörssisalkku, jolla voi elää loppuelämän.
Missään työkkäri jutuissa et heitä tule näkemään.
Mini hyvätuloinen ja työllä identiteettinsä täysin rakentanut ei tosiasiassa kestä sitä, että on työtön. Moni tekee lopullisen ratkaisun valitettavasti, miehistä lähinnä.
Noin 15 vuotta sitten paperipainossa töissä ollessani siellä oli noin 50 vuotias mies joka avoimesti halveksi ja haukkui työttömiä. Mutta kuinka ollakkaan digitaalisoitumisen vuoksi työntekijöitä vähennettiin ja hän oli yksi joka sai irtisanomislapun käteensä, oli äijä aika kalpea kun tuli pomon työhuoneesta ulos lappu kädessä, sitä epätoivon ja tuskan ilmettä en unohda koskaan hänen naamaltaan. Sain jälkikäteen kuulla että oli päättänyt päivänsä 2 vuoden työttömyyden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä, vaikka itse olenkin vielä töissä. Täällä av:lla etenkin pyörii ylimielistä porukkaa, jotka kuvittelevat työttömyyden olevan ihmisen omaa syytä ja vinoillaan, kun ei viitsitä edes uutta ammattia opiskella eikä ole säästöjä. Eläminen on nykyisin niin kallista, että vaikea on suuria summia säästää, kun melkein kaikki menee välttämättömään ja opiskelu omilla rahoilla on silkkaa utopiaa eikä mikään ala enää työllistä varmasti sitten kun valmistuu. Tämä on nähty nyt jo lähihitajienkin kohdalla, vaikka vielä vähän aikaa sitten niistä oli huutava pula.
Minä en edes usko, että täällä ne jotka väittävät olevansa hyväpalkkaisissa töissä, ovat töissä ensinkään.
Sitä ilonpäivää ensivuoden keväällä kun 2/3 Persuedustajista siirtyy TE-toimiston asiakkaaksi.
Millä aloilla sitä työttömyyttä on kun omissa piireissäni on lähinnä työvoimapula...
Tuolla palkkatasolla käytännössä kaikilla on pörssisalkku, jolla voi elää loppuelämän.
Missään työkkäri jutuissa et heitä tule näkemään.