Tekoälyhän on suorastaan vaarallinen erikoisasiantuntijatyössä
Pintapuolinen tieto ei todellakaan toimi esim terveyteen liittyvissä asioissa. Jumppasin hampaiden ja leukojen biomekaniikkaa, tekoäly tarjosi pelkästään vaarallisia ratkaisuja sen hoitamiseksi, jos minä en olisi minä ja tietäisi tästä jotain ja lähtisin tutkimaan tätä niin vahinko olisi jo tapahtunut. Ja tämä ei todellakaan ole harvinaista, tekoälyllä on TOSI PALJON heikkouksia vielä vuonna 2026.
Kommentit (6)
Niinpä. Ja tätä kun olen yrittänyt meillä töissä varoitella niin haukutaan miten olen kaikkea muutosta vastaan. Tekoäly on vähän kuin tuli, hyvä renki mutta huono isäntä ja ennen kaikkea pitää itse ymmärtää miten ja mihin sitä kannattaa käyttää.
Suurin osa ihmisistä on idiootteja, ei tekoäly pysty heitä auttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ja tätä kun olen yrittänyt meillä töissä varoitella niin haukutaan miten olen kaikkea muutosta vastaan. Tekoäly on vähän kuin tuli, hyvä renki mutta huono isäntä ja ennen kaikkea pitää itse ymmärtää miten ja mihin sitä kannattaa käyttää.
Tekoäly on todella hyvä ja nopea työkalu, ei mikään Jumala mitä pitää kuunnella ajattelematta.
ap
On se turvallisempi kuin vaikkapa Nigeriasta paperit tilannut "lääkäri"somppu.
Vaarallisinta tuossa on mielestäni se, että se kertoo ne kuitenkin niin vakuuttavasti koska perusajatus tekoälyn takana on, että sehän on huomattavasti fiksumpi kuin ihminen. Elämme pelottavia aikoja jos lääkäritkin nojautuvat liikaa tekoälyyn.