Miten noi lainaukset oikeasti pitäisi tehdä?
"Parannuksen" jälkeen taas on aivan mahdotonta lainata. Jotkut näyttää kuitenkin onnistuvan, joten pliis, kertokaa salaisuutenne! Miten pitäisi oikeastaan taas lainata?
Mennyt taas rikki myös kappalejaot, jos laittaa normi-enterin, niin hyppää ainakin yhden kappalejaon läpi.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä puolestani ole koskaan tajunnut, mistä puhutte kun puhutte lainaamisen ongelmista. Mulla ei ole koskaan mitään ongelmaa, palstailen Android-kännykällä. Alan vain kirjoittaa edellisen tekstin alla olevaan tyhjään tilaan, ja oikein on mennyt aina. Nyt tähän en voinut demonstroida että miten näkyy, kun lainausnappulaa ei tässä ollut näkyvillä, kun vastasin ekana suoraan aloituksen alle muutenkin.
Kirjoitetaan nyt vielä suoraan tähän lainauksen jatkoksi.
Ongelma tulee ainakin siinä vaiheessa, kun alkuperäinen lainattava teksti on jo jäänyt merkkimäärän ulkopuolelle ja sitä yrittää liittää käsin leikkaamalla ja liimaamalla.
Ja se, että se viesti katkaistaan nimenomaan sieltä loppupäästä, on ihan
Keskusteleminen tällå palstalla on nykyään ihan mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä puolestani ole koskaan tajunnut, mistä puhutte kun puhutte lainaamisen ongelmista. Mulla ei ole koskaan mitään ongelmaa, palstailen Android-kännykällä. Alan vain kirjoittaa edellisen tekstin alla olevaan tyhjään tilaan, ja oikein on mennyt aina. Nyt tähän en voinut demonstroida että miten näkyy, kun lainausnappulaa ei tässä ollut näkyvillä, kun vastasin ekana suoraan aloituksen alle muutenkin.
Ongelma tulee ainakin siinä vaiheessa, kun alkuperäinen lainattava teksti on jo jäänyt merkkimäärän ulkopuolelle ja sitä yrittää liittää käsin leikkaamalla ja liimaamalla.
Ja se, että se viesti katkaistaan nimenomaan sieltä loppupäästä, on ihan
Lainausmerkit saa ios:llä pitämällä sitä lainausmerkin näppäintä pohjassa ja valitsemalla sitten nämä "suorat" lainausmerkit.
Vierailija kirjoitti:
Ihan randomia, milloin lainaus onnistuu.
Edellisen "korjauksen" jälkeen tuli ihan uutena ominaisuutena, että jos lainaa yhtääm pidempää keskustelua, niin menee melkein aina ennakkotarkistukseen (Joka ei oikeasti ole mikään ennakkotarkistus, koska niitä viestejä ei IKINÄ julkaista.
Ahaa. Siitäkö se johtuu että joskus ihan asiallinen vastaus lähtee ennakkotarkastukseen. Eihän tässä ole mitään järkeä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulenkin, että nämä kaikki muutokset on tehty kännyköitä ajatellen, eli eihän kukaan siis tsiisus enää mtn läppäreillä kirjoittele. Ei ole käynyt mielessä, että nämä kaksi ympäristöä olisi tosiaankin konfattava ihan omanaan.
Höh, äläpäs nyt, kylläpä kirjoittelee. Jos vain on tilaisuus. Paljon käyevämpää.Niin minäkin kirjoittelen, mutta epäilen, että tätä ei ole otettu huomioon tuolla palstan designereiden päässä. He kuvittelevat, että kaikki ovat kännykällä joka paikassa, eivätkä viitsi laittaa rahaa ja aikaa tehdäkseen muutoksia sopivaksi myös läppäriympäristöön. Tätä kuvittelen siis kirjoittajan tarkoittaneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilen
Vierailija kirjoitti:
Luulenkin, että nämä kaikki muutokset on tehty kännyköitä ajatellen, eli eihän kukaan siis tsiisus enää mtn läppäreillä kirjoittele. Ei ole käynyt mielessä, että nämä kaksi ympäristöä olisi tosiaankin konfattava ihan omanaan.
Juu en minäkään läppärillä kirjoittele kuin kirjoituskoneasioita. Tänne kirjoitan tietysti pöytäkoneella, joka on yhdistetty internetiin. Puhelimella luen vain sähköpostin ja katson sään. Joskus Wikipediasta tarkistan mitä porukkaa joku tyyppi on.
Joo, tarkoitin todella, että uudistus on suunniteltu ilmeisesti vain kännykkäkäyttöön, eikä ole kiinnostanut laajentaa sitä toimimaan myös läppäri/pc-ympäristössä. Omien hommien kautta tiedän, että se on kieltämättä työlästäkin, varsinkin nykyään kun olemassa kaikenlaisia ympäristöjä ja selaimia. Mutta kyllä perusjutut pitäisi jaksaa tehdä sittenkin, lainaustoiminto on ehdottomasti tällä palstalla sellainen.
Muutenkin vilkkaimmat (ja suosituimmat ja siten heille kannattavimmat!) keskustelut tuppaavat rönsyämään ja jos ei voi edes lainata, kenelle vastaa ja mihin vastaan, niin aina sekavammaksi menee.
Kokeilen tätä neuvoa:
Lainausmerkit saa ios:llä pitämällä sitä lainausmerkin näppäintä pohjassa ja valitsemalla sitten nämä "suorat" lainausmerkit.
Oletuslainausmerkki
Keskimmäinen "
Oikeanpuolimmainen
Mutta vaatii siis, että käytän tabletin sisäistä näppäimistöä. Tabletin ulkoista näppäimistöä käytettäessä ei tuota valintamahdollisuutta ole, tai ainakaan en sitä saa esiin. Pitkään painettaessa kirjoittaa vaan sitä samaa merkkiä n kappaletta.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tää toimi kännykälläkään senkään vertaa. Pitkät ketjut menevät välillä lainausvaiheessa pystyriveiksi, eli lainattu teksti näkyy vaan yksi kirjain rivillä. En tiedä miltä lopputulos näyttäisi, jos kuitenkin kirjoittaisi sen kommentin. Olen luovuttanut siinä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on myös Android-kännykkä mutta lainaus ei toimi. Aina tulee tekstini samaan tummaan laatikkoon jolle vastaan.
Kokeilua
Vierailija kirjoitti:
Miten noi lainaukset oikeasti pitäisi tehdä?
Ihan vaikka näin.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tarkoitin todella, että uudistus on suunniteltu ilmeisesti vain kännykkäkäyttöön, eikä ole kiinnostanut laajentaa sitä toimimaan myös läppäri/pc-ympäristössä. Omien hommien kautta tiedän, että se on kieltämättä työlästäkin, varsinkin nykyään kun olemassa kaikenlaisia ympäristöjä ja selaimia. Mutta kyllä perusjutut pitäisi jaksaa tehdä sittenkin, lainaustoiminto on ehdottomasti tällä palstalla sellainen.
Muutenkin vilkkaimmat (ja suosituimmat ja siten heille kannattavimmat!) keskustelut tuppaavat rönsyämään ja jos ei voi edes lainata, kenelle vastaa ja mihin vastaan, niin aina sekavammaksi menee.
No ei kyllä toimi kaksisesti ainakaan iphonella. "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Rivi väliä
Jos kirjoittaa lainattuun tekstiin, esim. kopioi siihen tekstin, jota oikeasti on lainaamassa, kommentti ilmoitetaan eli sensuroidaan.
En ole havainnut tuollaista ilmiötä.
"Kokeilen tätä uutta lainausmerkkivinkkiä."
' "
Itsekin osasin, mutta nyt ei onnistu millään. Läppärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Rivi väliä
Jos kirjoittaa lainattuun tekstiin, esim. kopioi siihen tekstin, jota oikeasti on lainaamassa, kommentti ilmoitetaan eli sensuroidaan.En ole havainnut tuollaista ilmiötä.
Ainakin minun laitteellani näin käy joka kerta uudistuksen jälkeen. Kokeilin taas ja limboon meni.
"Lainausmerkit saa ios:llä pitämällä sitä lainausmerkin näppäintä pohjassa ja valitsemalla sitten nämä "suorat" lainausmerkit. "
Kiitos tästä! Auttaa paljon lainailussa. Yritin vastata kommenttiisi palstan lainaustoiminnolla, mutta se meni ilmoitettuna "jonoon" 😂😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näemmä joskus onnistuu, joskus ei.
Olisipa mukava tietää, mistä johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitetaan nyt vielä suoraan tähän lainauksen jatkoksi. Ai tällee vai?
Ja se, että se viesti katkaistaan nimenomaan sieltä loppupäästä, on ihan älytöntä. Koska viimeisimpänä on aina se viesti, johon vastataan, ja nimenomaan sen pitäisi säilyä. Katkaisun voisi tehdä sieltä alkupäästä. Toinen ärsyttävä asia: lainausmerkit katosivat ainakin minulta (IOS-laite) jossain korjauksessa.