Miksi syöt lihaa?
Kommentit (71)
"EIkä se oikein hyvääkään ole ja aiheuttaa sydän- ja verisuonitauteja."
Niinpä, ainakin epäedulliset geenit perineillä kuten mulla. Mä lopetin, alunperin kokeeksi, lihan syömisen kun 45-vuotislääkärintarkastuksessa tuli ilmi kohonnut verenpaine, korkea kolesteroli ja veren rasva-arvot. Olisi sitä voinut toki vain alkaa syödä vähärasvaisempia tuotteita vaan, mutta ajattelin että kokeilen millaista olisi kasvissyöjänä. Mulla olo parani ihan valtavasti sillä. Esivaihdevuosioireet käytännössä katosivat, vuotovälin vaihteluita lukuun ottamatta. Energisyydentunne palasi tasolle, jonka viimeksi muistin nuoruudesta. Iho ja hiukset alkoivat näyttää paremmilta. Vuoden päästä uusintakokeisiin, että katsotaan tarviiko aloittaa lääkityksiä. Eipä tarvinnut, kaikki arvot korjaantuneet normaalitasolle.
Vaikka mulla mukana jatkamisessa on nykyään myös eettiset syyt, en ole sillä lailla täysin ehdoton kuin jotkut. Esim. matkoilla jos on vaikea saada kasvisruokaa, saatan syödä kalaa, tai vaikka lihaakin jos ei kalaakaan saa. Normaaliarki kuitenkin kasvisruoalla.
"Soija ON AINOA järkevä kasvisproteiinilähde ja sen valmistaminen ihmisravintokelposeksi vaatii enemän luononvaroja kuin teolinen liha. Lähde WWF:n teetämä tutkimus Cransfieldin yliopistossa."
No laitapa linkkiä, ei meinaan todellakaan pidä paikkaansa. Soijapavullehan ei tarvi tehdä muuta kuin keittää, että se on ihmisravintokelpoista. Ja on paljon muitakin kasviproteiineja, on soija-allergisia kasvissyöjiäkin jotka pärjäilee aivan hyvin.
Oiskohan komeaa mennä kylätalolle jussipaitaan, koskenlaskijan saappaisiin, eerotillas-lierihattuun ja sarkahousuihin asettautuneena, oikein hevoisten nykimällä reellä räntäsateen hämrätämässä marraskuun surkeudessa, syömään lämmintä tekolihakeittoa, tekolihasiivuin päällystettyä kiviuunirieskaa ja särpimään kotikaljaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kysyn sinulta. Mistä saat B12 vitamiinia? Mistä saat muut tärkeät ravintoaineet? Edes rauta ei imeydy kasveista ja niiden sisältämät antiravinteet haittaavat ravinteiden imeytymistä.
Ei ap, mutta olen ollut kasvissyöjä 16-vuotiaasta, nyt olen 51. 8 vuotta vasta täysin vegaanina tosin. B12-vitamiinin olen vegaanina ottanut purkista, lakto-ovovegenä en ottanut mitään lisäravinteita. Mutta eipä mulle mitenkään iso vaiva ole ollut sitä yhtä vitamiininappia ottaa päivittäin. Rauta-arvot on aina olleet hyvät, eikä mitään terveysongelmia. Ilmeisesti ne ravinteet on aika hyvin imeytyneet kasvisruoasta, muuten olisi varmaan tullut jo tähän ikään mennessä ongelmia jotka huomaisi.
Eli puutoksiin haetaan apua pilleripurkeista ja pilleritehtaat kiittää.
Eikö tämä jo kerro mikä on
Pitäisikö siis vitamiinit purkissa kieltää? Oletko tosissasi?
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan komeaa mennä kylätalolle jussipaitaan, koskenlaskijan saappaisiin, eerotillas-lierihattuun ja sarkahousuihin asettautuneena, oikein hevoisten nykimällä reellä räntäsateen hämrätämässä marraskuun surkeudessa, syömään lämmintä tekolihakeittoa, tekolihasiivuin päällystettyä kiviuunirieskaa ja särpimään kotikaljaa
Jos asuu tuollaisella seudulla, missä tuollainen on mahdollista, on varmaan suurempiakin ongelmia.
Joskus lihaakin löytyy roskiksista. Tapaninpäivänäkin puoliksisyöty kinkku. Koko perheemme sai siitä syödäkseen.
Sairasta syödä pillereitä kun voi syödä terveellistä ja ravitsevaa lihaa. Lihasta ihminen saa kaiken tarvitsemansa.
miksi aloittaja juot vettä, happea kun saa rautaisesta tonkata, siitä asetyleenipullon vieressä olevasta ja vetyputkesta voi ottaa vetyä. Ne sekoittuvat suussa vedeksi, jonka voit nielaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asuu tuollaisella seudulla, missä tuollainen on mahdollista, on varmaan suurempiakin ongelmia. Ei niinkään missä, vaan ennenmuuta JOSSA
Ihmisten kuuluu syödä monipuolisesti mutta kasvissyöjät jättää tärkeän ravintoaineen pois ja syövät siksi yksipuolisesti. Kavisproteiini ja kasvisrasva eivät korvaa lihaperäisiä ravinteita.
Kyllähän se kasvissyöjän paikka on lautasella.