Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi syöt lihaa?

Vierailija
09.01.2026 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi kysyä mieluummin miksi murhaat, toivottavasti lihansyöjän lapset pääsee hengestää, niin tietävät miltä tuntuu menettää lähimmäinen.

- Menettää lähimmäinen??  Onko joku syönyt lähimmäisesi vai  eläinet kanssako pelkästään asut? Veikkaisin että lähimmäisesi kuuluu kuitenkin Homo Sapiens kädellisten rotuun.

Kyllähän se kasvissyöjän paikka on lautasella.

Vierailija
62/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"EIkä se oikein hyvääkään ole ja aiheuttaa sydän- ja verisuonitauteja."

Niinpä, ainakin epäedulliset geenit perineillä kuten mulla. Mä lopetin, alunperin kokeeksi, lihan syömisen kun 45-vuotislääkärintarkastuksessa tuli ilmi kohonnut verenpaine, korkea kolesteroli ja veren rasva-arvot. Olisi sitä voinut toki vain alkaa syödä vähärasvaisempia tuotteita vaan, mutta ajattelin että kokeilen millaista olisi kasvissyöjänä. Mulla olo parani ihan valtavasti sillä. Esivaihdevuosioireet käytännössä katosivat, vuotovälin vaihteluita lukuun ottamatta. Energisyydentunne palasi tasolle, jonka viimeksi muistin nuoruudesta. Iho ja hiukset alkoivat näyttää paremmilta. Vuoden päästä uusintakokeisiin, että katsotaan tarviiko aloittaa lääkityksiä. Eipä tarvinnut, kaikki arvot korjaantuneet normaalitasolle. 

Vaikka mulla mukana jatkamisessa on nykyään myös eettiset syyt, en ole sillä lailla täysin ehdoton kuin jotkut. Esim. matkoilla jos on vaikea saada kasvisruokaa, saatan syödä kalaa, tai vaikka lihaakin jos ei kalaakaan saa. Normaaliarki kuitenkin kasvisruoalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Soija ON AINOA järkevä kasvisproteiinilähde ja sen  valmistaminen ihmisravintokelposeksi vaatii enemän luononvaroja kuin teolinen liha. Lähde WWF:n teetämä tutkimus Cransfieldin yliopistossa."

No laitapa linkkiä, ei meinaan todellakaan pidä paikkaansa. Soijapavullehan ei tarvi tehdä muuta kuin keittää, että se on ihmisravintokelpoista. Ja on paljon muitakin kasviproteiineja, on soija-allergisia kasvissyöjiäkin jotka pärjäilee aivan hyvin.

Vierailija
64/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan komeaa mennä kylätalolle jussipaitaan, koskenlaskijan saappaisiin, eerotillas-lierihattuun ja  sarkahousuihin  asettautuneena, oikein hevoisten nykimällä reellä  räntäsateen hämrätämässä marraskuun surkeudessa,  syömään lämmintä tekolihakeittoa, tekolihasiivuin päällystettyä kiviuunirieskaa ja särpimään kotikaljaa

Vierailija
65/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyn sinulta. Mistä saat B12 vitamiinia? Mistä saat muut tärkeät ravintoaineet? Edes rauta ei imeydy kasveista ja niiden sisältämät antiravinteet haittaavat ravinteiden imeytymistä. 

Ei ap, mutta olen ollut kasvissyöjä 16-vuotiaasta, nyt olen 51. 8 vuotta vasta täysin vegaanina tosin. B12-vitamiinin olen vegaanina ottanut purkista, lakto-ovovegenä en ottanut mitään lisäravinteita. Mutta eipä mulle mitenkään iso vaiva ole ollut sitä yhtä vitamiininappia ottaa päivittäin. Rauta-arvot on aina olleet hyvät, eikä mitään terveysongelmia. Ilmeisesti ne ravinteet on aika hyvin imeytyneet kasvisruoasta, muuten olisi varmaan tullut jo tähän ikään mennessä ongelmia jotka huomaisi.

Eli puutoksiin haetaan apua pilleripurkeista ja pilleritehtaat kiittää.

Eikö tämä jo kerro mikä on

Pitäisikö siis vitamiinit purkissa kieltää? Oletko tosissasi?

Vierailija
66/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oiskohan komeaa mennä kylätalolle jussipaitaan, koskenlaskijan saappaisiin, eerotillas-lierihattuun ja  sarkahousuihin  asettautuneena, oikein hevoisten nykimällä reellä  räntäsateen hämrätämässä marraskuun surkeudessa,  syömään lämmintä tekolihakeittoa, tekolihasiivuin päällystettyä kiviuunirieskaa ja särpimään kotikaljaa

Jos asuu tuollaisella seudulla, missä tuollainen on mahdollista, on varmaan suurempiakin ongelmia.

Vierailija
67/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lihaakin löytyy roskiksista. Tapaninpäivänäkin puoliksisyöty kinkku. Koko perheemme sai siitä syödäkseen.

Vierailija
68/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta syödä pillereitä kun voi syödä terveellistä ja ravitsevaa lihaa. Lihasta ihminen saa kaiken tarvitsemansa.

Vierailija
69/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi aloittaja juot vettä, happea kun saa rautaisesta tonkata, siitä asetyleenipullon vieressä olevasta ja vetyputkesta voi ottaa vetyä. Ne sekoittuvat suussa vedeksi, jonka voit nielaista

Vierailija
70/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asuu tuollaisella seudulla, missä tuollainen on mahdollista, on varmaan suurempiakin ongelmia. Ei niinkään missä, vaan ennenmuuta JOSSA

Vierailija
71/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten kuuluu syödä monipuolisesti mutta kasvissyöjät jättää tärkeän ravintoaineen pois ja syövät siksi yksipuolisesti. Kavisproteiini ja kasvisrasva eivät korvaa lihaperäisiä ravinteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi