Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi syöt lihaa?

Vierailija
09.01.2026 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveä ja muuta riistaa pakastin täynnä, on hyvää ja halpaa.

Just tein peurapataa ja ai, että, kun oli hyvää!

Mistä olet saanut peuraa? Ettei vain ollut kaurista.

Vierailija
22/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain halal, se ei ule rikoz

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kalaa ja kanaa. Luultavasti tarkoitat kuitenkin nisäkäslihaa. En syö ja syyt ovat ihan terveydelliset.

Vierailija
24/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lihaa elääkseni.

Söisit sinäkin niin pysyisit järjissäsi.

Vierailija
25/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minä haluan!

Vierailija
26/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi teitä mammoja.

Voi teitä persujuntteja. Hoettee mammaa ja vasuria aina, kun joku ei olekkaan kaltaisenne incelätmi.

Kyllä huomaa, ettei persujen kannattajia ole siunattu älynlahjoilla.

Vierailija
27/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAn ruokapyramidin mukaan syön.

Vierailija
28/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvikset allergisoi pierettää ja turvottaa. Liha ei allergisoi eikä pieretä eikä turvota. Liha on turvallista ja ravitsevaa ruokaa. 

Lihan ansiosta me olemme kehittyneet apinasta ihmiseksi. Ilman lihaa taannumme takaisin apinoiksi. 

Vierailija
29/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyn sinulta. Mistä saat B12 vitamiinia? Mistä saat muut tärkeät ravintoaineet? Edes rauta ei imeydy kasveista ja niiden sisältämät antiravinteet haittaavat ravinteiden imeytymistä. 

Vierailija
30/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

energiaksi, rakennusaineeksi, ilmavaivoiksi ja ulosteeksi

Vierailija
31/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi teitä mammoja.

Voi teitä persujuntteja. Hoettee mammaa ja vasuria aina, kun joku ei olekkaan kaltaisenne incelätmi.

Kyllä huomaa, ettei persujen kannattajia ole siunattu älynlahjoilla.

Sä oot tosifiksu, kun sä osaat laittaa incel -sanan joka lauseeseen.

Vierailija
32/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää syökö lihaa, sen tuotanto  vie liikaa puhdasta vettä, jota täytyy riittää datakeskuksille

Vierailija
33/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi kysyä mieluummin miksi murhaat, toivottavasti lihansyöjän lapset pääsee hengestää, niin tietävät miltä tuntuu menettää lähimmäinen.

Jos kasvisyöjällä on näin outo ajatusmaailma niin en ikinä tohdi jättää lihaa ruokavaliostani pois.

Vierailija
34/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen ihmislajin nisäkäs jonka evoluutio on kehittänyt sekaravinnon syöjäksi. Teen sen mitä geenit määräävät.

Vierailija
35/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön koska liha on terveellistä ja ravitsevaa ruokaa.

Vierailija
36/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoittelut sehän on vain rikkaan rahastavn eliitin etuoikeus

kuten WEF eliitti / Klaus ovat kehottaneet muiden tulee syödä matoja ja toukkia ja koppakuoriaisia ja muuta vastaavaa

Vierailija
37/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hävettävä syy eli vaihtelunhalu. Kokeilin kasvissyöntiä vegaanihaasteen verran, ja olo oli oikein hyvä, mutta olin jo kuun lopussa aivan kypsä pahvinmakuisiin papuihin ja niistä valmistettuihin oudonmakuisiin valmisteisiin (härkis, nyhtis, yms). Yritin sitten saada makua elämään opettelemalla tekemään intialaistyyppisiä maustetumpia ruokia, mutta niihinkin kyllästyy aika äkkiä. 

Itse en pidä tehotuotetun lihan syömistä eettisesti oikeana, mutta ei vaan oman vaihtelunhalun takia ole silti selkärankaa ryhtyä kasvissyöjäksikään. Tulisipa se laboratoriossa kasvatettu liha, niin voisi syödä lihaa hyvällä omallatunnolla.

Vierailija
38/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuvittelet, että perustelisin valintojani tuntemattomalle ihmiselle jollain nettipalstalla?

Vierailija
39/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön kalaa ja kanaa. Luultavasti tarkoitat kuitenkin nisäkäslihaa. En syö ja syyt ovat ihan terveydelliset.

Miksi tarkoittaisi vain nisäkäslihaa? Kana varsinkin on eläinoikeuksien kannalta kaikkein karsein vaihtoehto, kun siis kyse on tavallisesta teollisesti tehotuotetusta kanasta/broilerista. Esim. nautojen kasvatus on paljon humaanimpaa.

Vierailija
40/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän täsäs pitkään aikaan ole ollut kyse "luonnollisuudesta", kun tehotuotetaan eläinparkoja vailla minkäänlaista arvoa.

Mitä enemmän asiaan perehtyy, sitä todennäköisemmin, jos on aivoja päässä, liha alkaa ällöttää. Olen nelikymppinen mies, enkä ole jättänyt lihaa. Punaista en kykene enää syömään. Yritin, mutta kuvotus tulee joka kerta. Ennemmin vaikka hesessä tilaan nykyisin vegekerrosaterian kuin perusburgerin.

Kanaa ja kalaa kykenen syömään, joskin kanassa välillä on sama efekti. Olen aktiivinen salilla kävijä ja ihan normaali mies. Asioiden tiedostaminen vei tähän pisteeseen, että ei vain kykene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi