Miksi syöt lihaa?
Kommentit (71)
Syön kalaa ja kanaa. Luultavasti tarkoitat kuitenkin nisäkäslihaa. En syö ja syyt ovat ihan terveydelliset.
Syön lihaa elääkseni.
Söisit sinäkin niin pysyisit järjissäsi.
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä mammoja.
Voi teitä persujuntteja. Hoettee mammaa ja vasuria aina, kun joku ei olekkaan kaltaisenne incelätmi.
Kyllä huomaa, ettei persujen kannattajia ole siunattu älynlahjoilla.
Kasvikset allergisoi pierettää ja turvottaa. Liha ei allergisoi eikä pieretä eikä turvota. Liha on turvallista ja ravitsevaa ruokaa.
Lihan ansiosta me olemme kehittyneet apinasta ihmiseksi. Ilman lihaa taannumme takaisin apinoiksi.
Minä kysyn sinulta. Mistä saat B12 vitamiinia? Mistä saat muut tärkeät ravintoaineet? Edes rauta ei imeydy kasveista ja niiden sisältämät antiravinteet haittaavat ravinteiden imeytymistä.
energiaksi, rakennusaineeksi, ilmavaivoiksi ja ulosteeksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä mammoja.
Voi teitä persujuntteja. Hoettee mammaa ja vasuria aina, kun joku ei olekkaan kaltaisenne incelätmi.
Kyllä huomaa, ettei persujen kannattajia ole siunattu älynlahjoilla.
Sä oot tosifiksu, kun sä osaat laittaa incel -sanan joka lauseeseen.
älkää syökö lihaa, sen tuotanto vie liikaa puhdasta vettä, jota täytyy riittää datakeskuksille
Vierailija kirjoitti:
Voisi kysyä mieluummin miksi murhaat, toivottavasti lihansyöjän lapset pääsee hengestää, niin tietävät miltä tuntuu menettää lähimmäinen.
Jos kasvisyöjällä on näin outo ajatusmaailma niin en ikinä tohdi jättää lihaa ruokavaliostani pois.
Koska olen ihmislajin nisäkäs jonka evoluutio on kehittänyt sekaravinnon syöjäksi. Teen sen mitä geenit määräävät.
Syön koska liha on terveellistä ja ravitsevaa ruokaa.
pahoittelut sehän on vain rikkaan rahastavn eliitin etuoikeus
kuten WEF eliitti / Klaus ovat kehottaneet muiden tulee syödä matoja ja toukkia ja koppakuoriaisia ja muuta vastaavaa
Vähän hävettävä syy eli vaihtelunhalu. Kokeilin kasvissyöntiä vegaanihaasteen verran, ja olo oli oikein hyvä, mutta olin jo kuun lopussa aivan kypsä pahvinmakuisiin papuihin ja niistä valmistettuihin oudonmakuisiin valmisteisiin (härkis, nyhtis, yms). Yritin sitten saada makua elämään opettelemalla tekemään intialaistyyppisiä maustetumpia ruokia, mutta niihinkin kyllästyy aika äkkiä.
Itse en pidä tehotuotetun lihan syömistä eettisesti oikeana, mutta ei vaan oman vaihtelunhalun takia ole silti selkärankaa ryhtyä kasvissyöjäksikään. Tulisipa se laboratoriossa kasvatettu liha, niin voisi syödä lihaa hyvällä omallatunnolla.
Miksi kuvittelet, että perustelisin valintojani tuntemattomalle ihmiselle jollain nettipalstalla?
Vierailija kirjoitti:
Syön kalaa ja kanaa. Luultavasti tarkoitat kuitenkin nisäkäslihaa. En syö ja syyt ovat ihan terveydelliset.
Miksi tarkoittaisi vain nisäkäslihaa? Kana varsinkin on eläinoikeuksien kannalta kaikkein karsein vaihtoehto, kun siis kyse on tavallisesta teollisesti tehotuotetusta kanasta/broilerista. Esim. nautojen kasvatus on paljon humaanimpaa.
Eihän täsäs pitkään aikaan ole ollut kyse "luonnollisuudesta", kun tehotuotetaan eläinparkoja vailla minkäänlaista arvoa.
Mitä enemmän asiaan perehtyy, sitä todennäköisemmin, jos on aivoja päässä, liha alkaa ällöttää. Olen nelikymppinen mies, enkä ole jättänyt lihaa. Punaista en kykene enää syömään. Yritin, mutta kuvotus tulee joka kerta. Ennemmin vaikka hesessä tilaan nykyisin vegekerrosaterian kuin perusburgerin.
Kanaa ja kalaa kykenen syömään, joskin kanassa välillä on sama efekti. Olen aktiivinen salilla kävijä ja ihan normaali mies. Asioiden tiedostaminen vei tähän pisteeseen, että ei vain kykene.
Mistä olet saanut peuraa? Ettei vain ollut kaurista.