Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi syöt lihaa?

Vierailija
09.01.2026 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska syön, olen sekasyöjä

Vierailija
2/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt vuoden 2003 jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha on ekoteko, suomalainen nauta syö ruohoa suomalaisesta pellosta.

Vierailija
4/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä ja muuta riistaa pakastin täynnä, on hyvää ja halpaa.

Vierailija
5/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi kysyä mieluummin miksi murhaat, toivottavasti lihansyöjän lapset pääsee hengestää, niin tietävät miltä tuntuu menettää lähimmäinen.

Vierailija
6/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä mammoja.

Vierailija
7/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun söin pääosin kasviksia(oli tällainen aika elämässäni) tunsin jatkuvaa sairauden tunnetta, kärsin anemiasta, koska rauta-arvot laski huomattavasti. Sitten aloin taas syömään lihaa ja oloni alkoi kohenemaan, rauta-arvot pikkuhiljaa palautuivat enkä ollut enää niin pohjattoman väsynyt ja huimaus oireet lähtivät, hiukset ja kynnetkin voivat paremmin. Että voitte messuta tästä asiasta hamaan tappiin asti, mutta kasvissyöjäksi en enää ikinä ala.

Vierailija
8/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi kysyä mieluummin miksi murhaat, toivottavasti lihansyöjän lapset pääsee hengestää, niin tietävät miltä tuntuu menettää lähimmäinen.

- Mitä eläimille pitäisi mielestäsi tehdä? Päästää vapaaksi luontoon, antaa kuolla siellä ja mädäntyä?

Vierailija
9/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä ja muuta riistaa pakastin täynnä, on hyvää ja halpaa.

Just tein peurapataa ja ai, että, kun oli hyvää!

Vierailija
10/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi murhaat kauran? Toivottavasti kasvissyöjän lapset kuolevat puutostautiin, niin ituhippikin tietää miltä kaurasta tuntuu varren katkaisu ja jyvästen riistäminen. 

Vierailija
11/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks en söis lihaa? 

Vierailija
12/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sika onkin varmaan sun tärkein lähimmäinen. 

Vierailija
13/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lihaa koska se on terveellistä ja hyvää. Ja koska sitä on kaupassa, minun tehtävä on syödä sitä pois ettei mene haaskuuseen ja tule ilmastonmuutosta.

Vierailija
14/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mitä.....

Vierailija
15/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkään kasvissyöjä ja lopulta vegaani. Palautin punaisen lihan ruokavaliooni lähes 20 vuoden jälkeen ja kaikki on nyt paremmin. Iho, hiukset, kynnet, mieliala, päätöksentekokyky paranivat kuin taikaiskusta. En syö valtavia määriä lihaa, mutta en ikinä enää jättäisi sitä pois. 

Vierailija
16/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun söin pääosin kasviksia(oli tällainen aika elämässäni) tunsin jatkuvaa sairauden tunnetta, kärsin anemiasta, koska rauta-arvot laski huomattavasti. Sitten aloin taas syömään lihaa ja oloni alkoi kohenemaan, rauta-arvot pikkuhiljaa palautuivat enkä ollut enää niin pohjattoman väsynyt ja huimaus oireet lähtivät, hiukset ja kynnetkin voivat paremmin. Että voitte messuta tästä asiasta hamaan tappiin asti, mutta kasvissyöjäksi en enää ikinä ala.

Jokaisen täytyy löytää se itselle sopiva ruokavalio, koska ihmiset ovat erilaisia tässäkin asiassa. Itsellä kävin päinvastoin kun vaihdoin kasvisravintoon, eli ruoansulatus- ja iho-ongelmat korjaantuivat ja muutenkin olo tuntui paremmalta. Yli 20 vuotta olen ollut kasvissyöjä ja samoin kuin missä tahansa ruokavaliossa, toki sitä joutuu miettimään että siitä koostaa mahdollisimman tasapainoisen. Ainostaan B12-vitamiinia olen ottanut purkista, mitään muuta en, eikä minulla ole ollut mitään ongelmia veriarvojen kanssa. Myös hemoglobiini ja ferritiini olleet aina hyvät. 

Vierailija
17/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kai mun oma asiani niin kauan kuin sitä kaupassa myydään.

Vierailija
18/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tota lauantalihapataa olla mistään kauranyhdöstä tekemässä

Vierailija
19/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mun pitää syödä sitä, mitä saan ruokajonosta ja halvalla kaupasta.

Vierailija
20/71 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain Hurstin ruoka avusta nälkään ruokaa, mm lihaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän