Mitä on tapahtunut omistusasujille? Outoa hiljaisuutta
Kun asumistuet vedettiin pois niin onko nää nyt asunnottomina?
Kommentit (41)
Ei, ne vain ei osta enää mitään mitä ei ole pakko ja pistävät rahat patjan alle. Tulee valtiolle kalliimmaksi niin.
Ei asumistuki koskaan kaikkia asumisen kuluja kata. Ennenkin on osa kuluista maksettu itse.
En tunne yhtäkään omistusasujaa, joka on saanut asumistukea.
Kertoo siitä, että asumistuet olivat turhia. Pärjäävät ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ketään omistusasujaa, joka olisi saanut asumistukea. Ehkä ne tuet oli niin pieniä, tai sitten ihmiset osasivat varautua tuen loppumiseen? Elävät nyt vain vähän säästäväisemmin.
jos ei ole töitä? Millä ne maksaa kulut?
Maaseudulla ei ainakaan ole ylihintaisia asuntoja ostettu missä ei olisi varaa asua.
Ihan onnellisena ja tyytyväisenä täällä omistusasuja elelee hiljaisuudessa. Ei ole mitään tarvetta huudella yhtään mitään. Koko aikuisikäni opiskeluvuosia lukuunottamatta olen ollut omistusasuja. Ikinä en ole saanut euroakaan asumistukea, en edes opiskelijana, koska silloin tein töitä opnitojen ohella ja ansaitsin "liikaa". Mielestäni jokaisen pitääkin itse kustantaa asumisensa ja koko asumistuki pitäisi kaikilta poistaa.
Minä sain asumistukea omistusasuntoon noin vuonna 2016. Tilanne oli kyllä tiukka ja paha, mutta että maksoivat myös lainan korot. Ei mitään järkeä.
Tai toisaalta oli, olen työtä tekevä yksilö edelleen. Hetken notkahdus. Tuo em. asunto on edelleen vuokrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ketään omistusasujaa, joka olisi saanut asumistukea. Ehkä ne tuet oli niin pieniä, tai sitten ihmiset osasivat varautua tuen loppumiseen? Elävät nyt vain vähän säästäväisemmin.
Säästöillä ja pääomatuloilla.
T. M54, työtön vuodesta 2021, velaton ok-talo, en saa mitään tukia.
Asumistukea tulisi maksaa vain kunnan omistamiin asuntoihin, muu on yksityisen sijoittajan rikastuttamista verovaroin.
Ihan entiseen tapaan käydään töissä ja asutaan, mitäs tässä nyt ääntä pitämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on ollut töissä niin säästöillä tietysti. En mäkään ole koskaan mitään asumis- tai toimeentulotukea saanut enkä saa nytkään vaikka olen työtön.
Mikä juttu? Joku vuokralaisten valitus?
Omassa talossa asuva
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen pari vastikään työttömäksi jäänyttä, jotka joutuivat myymään asuntonsa. Ei ole hyvä aika myydä, mutta oli pakko kun eivät olisi muuten selvinneet. Oli vielä lainaa. Viettävät kyllä muutenkin aikaansa jo pääasiassa muualla kuin Suomessa, joten en tiedä mitä sitten jatkossa meinaavat, jäävätkö Suomeen vai lähtevätkö kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Omassa talossa asuva
Mitä hmttia?? Mä kysyin ihan ja muuten vaa keskustella!! Kun täällähän monet on huolissaan että joutuu asunnottomaksi!
Antakaa ihmisten keskustella älkää tulehduttako aina keskustelut tommoisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa talossa asuva
Mitä hmttia?? Mä kysyin ihan ja muuten vaa keskustella!! Kun täällähän monet on huolissaan että joutuu asunnottomaksi!
Tehkää asunto johonkin metsää maakuoppaan. Mitä täällä,valitatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa talossa asuva
Tehkää asunto johonkin metsää maakuoppaan. Mitä täällä,valitatte.
Hienosti on sielläkin omaksuttu hallituksen ylimielinen asenne vähempi osaisia kohtaan.
Olen ollut asunnonomistaja parikymppisestä asti enkä ikinä ole saanut senttiäkään asumistukea. En edes tiennyt että omistusasuntoon sitä voi saada. Voiko asuntovelkaa siis lyhentää verorahoilla? Hitto, kun en ole tiennyt sitä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan onnellisena ja tyytyväisenä täällä omistusasuja elelee hiljaisuudessa. Ei ole mitään tarvetta huudella yhtään mitään. Koko aikuisikäni opiskeluvuosia lukuunottamatta olen ollut omistusasuja. Ikinä en ole saanut euroakaan asumistukea, en edes opiskelijana, koska silloin tein töitä opnitojen ohella ja ansaitsin "liikaa". Mielestäni jokaisen pitääkin itse kustantaa asumisensa ja koko asumistuki pitäisi kaikilta poistaa.
Samaa mieltä. Kyllä sen voisi poistaa tasapuolisuuden vuoksi kaikilta, ja poistuukin se kun tilalle tulee yleistuki. En pidä siitä ajattelusta, että jokin tukiraha korvamerkitään nimenomaan asumiseen, koska se kaventaa ihmisen itsenäisyyttä sen suhteen, mihin rahansa käyttää. Asumistuki ei kannusta etsimään edullista asuntoa valtakunnallisesti ja väärentää vuokrahinnoittelua. Asumistuki on todella holhoava. Voisi aivan hyvin vain määritellä tietyt summat, mitä voi saada tukia, ja niistä voisi osan käyttää asumiseen harkintansa mukaan.