Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä, joiden työnhakuvelvollisuutta on alennettu tai kokonaan poistettu?

Vierailija
08.01.2026 |

Mulla on vain kahden paikan hakuvelvoite kuukaudessa.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut 2 hakuvelvoitetta päättyen 31.12.2026. Tämä tilanne on ollut minulla jo 2 vuoden ajan. 
Olen korkeasti koulutettu, joka tippui työttömäksi,
1. tammikuuta alkaen ei ole ilmoitettu uusia hakemusvelvoitteita.
Täytän tänä vuonna 62. 
Olen korkeasti koulutettu. Osaamiseni on spesifiä. 

Vierailija
82/88 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 paikan hakupakko  minulla mutta täällä ei ole töitä joten lähettelen hölipöli hakemuksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähennys oli tehty jo tuossa laskelmassa, täysimääräinen yleistuki on n. 800 euroa kuukaudessa.

Ei todellakaan ole työttömyyskorvaus joka muuttuu Toukokuusta yleis-sosiaalitueksi on 590 euroa, verot on 20% työttömyyskorvauksesta. Jostain syystä eduskunta on kikkaillut minikorvauksesta isot verot. Mutta tosiaan jos saa netto 500 euroa kuussa hiluja jostain osinkoja tai muuta mitää ei makseta kelasta. Koska poliitikot ajattelee samalla tavoin kun kinkkaaja että sillä 500 eurolla kuussa elää kyllä ja maksaa iahn kaikki aikuisen laskut kuukautta kohden. Näin sairas maa on suomi täynnä mielisairaita ihmis perseitä. Niitä samoja jotka huutelee toreilla että menkää töihin ja että jos ei ole työpaikkaa ei syömän pidä. Näiden samojen ihmisper seiden mielestä suomeen paskare ikämaista saapuville ja ukrainalaisille karku reille pitää maksaa tuhansia kuussa.

Vierailija
84/88 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut mitään hakuvelvoitetta enää ainakaan vuoteen.

Vierailija
85/88 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vähennys oli tehty jo tuossa laskelmassa, täysimääräinen yleistuki on n. 800 euroa kuukaudessa.

Ei todellakaan ole työttömyyskorvaus joka muuttuu Toukokuusta yleis-sosiaalitueksi on 590 euroa, verot on 20% työttömyyskorvauksesta. Jostain syystä eduskunta on kikkaillut minikorvauksesta isot verot. Mutta tosiaan jos saa netto 500 euroa kuussa hiluja jostain osinkoja tai muuta mitää ei makseta kelasta. Koska poliitikot ajattelee samalla tavoin kun kinkkaaja että sillä 500 eurolla kuussa elää kyllä ja maksaa iahn kaikki aikuisen laskut kuukautta kohden. Näin sairas maa on suomi täynnä mielisairaita ihmis perseitä. Niitä samoja jotka huutelee toreilla että menkää töihin ja että jos ei ole työpaikkaa ei syömän pidä. Näiden samojen ihmisper seiden mielestä suomeen paskare ikämaista saapuville ja ukrainalaisille karku reille pitää maksaa tuhansia kuussa.

Pääomatulot 500 euroa + yleistuki 700 euroa = 1 200 euroa (-verot). Kyllä tuolla pitäisi pärjätä. Mahdollinen asumistuki ja toimeentulotuki vielä päälle.

Vierailija
86/88 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle valehdeltiin, että pitää olla lääkärintodistus, jos hakee vähemmän kuin 4 paikkaa ja tiedän tuttuja, joilla ei ole kuin 1 tai 2 paikan haku eikä ole mitään lääkärin lausuntoa.

1 tai 2 paikan velvoittavaan hakuun riittää esim. vähäinen työkokemus, ei syyt ole aina terveydentilassa.

Syy voi olla myös se, että työssäkäyntialueella on vain vähän työllistymismahdollisuuksia.

No mun koulutusta vastaavaan tai sitä lähellä olevaan työhön ei ole työllistymismahdollisuuksia, koska mulla on siitä vähän työkokemusta ja jokaiseen kivaan siistiin sisätyöhön on satoja hakijoita. Toimistotöiden suuret hakijamäärät on olleet jo vuosia totta. Silti mulla 4 paikan haku ollut aina, koska tarjollahan on myös muita töitä, joita normijärjellä varustettu voi tehdä ilman koulutusta. Näin kai sen täytyy olla. En siltikään ymmärrä tässä olevaa epätasapuolisuutta. Sitten kun otetaan vielä huomioon, että ikä yli 50 v ja en ole pitkäaikaistyötön ja työpaikkani olen hakenut itse. Viimeksi kun jäin työttömäksi, niin keskustelu oli 2 päivän kuluttua Te-palveluissa. Kuulostaa niin uskomattomalta, että toiset voivat olla ilman velvotteita ja toisia nakitetaan.

Vierailija
87/88 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin lomautettuna 80% n. puolivuotta. Jostain syystä ilmoittivat että ei näe työnhakuvelvoitetta tarpeelliseksi. 

Ilmeisesti tässä yhteiskunnassa riittää että kerran viikossa käyt töissä. Lääkäritkin tekevät 3 päiväistä työviikkoa. 

Vierailija
88/88 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli se neljä hakua, sitten kaksi per kuukausi, selkävaivojen takia ja varmaan ikäkin vaikuttaa. Lopulta sain kinuttua nykyiseen kolmeen paikkaan kolmessa kuukaudessa. Seuraavassa keskustelussa koitan puhua nollaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi