Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä, joiden työnhakuvelvollisuutta on alennettu tai kokonaan poistettu?

Vierailija
08.01.2026 |

Mulla on vain kahden paikan hakuvelvoite kuukaudessa.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä MUITA, joiden työnhakuvelvollisuutta on alennettu tai kokonaan poistettu?

Ap

Mitä järkeä on kirjoittaa minuutin päästä sama uudestaan?

Ei se ole sama. Lue otsikko uudelleen :D

Ps. Jos en olisi korjannut tuota, niin olisin saanut seuraavassa hetkessä lällättelyä siitä, ettei mun työttömyys ole mikään ihme, kun en osaa edes kirjoittaa

Ap

Et voi otsikoita toiseen kertaan. Ketjussa on vain yksi otsikko. Aloituksen sisältöä olet korjannut kommentillasi.

Vierailija
22/88 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä alensin oman velvoitteeni nollaan työpaikkaa lopun elämäni ajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus 4, nyr ei ole yli vuoteen edes otettu yhteyttä. Mietin, onko syynä ikäni, täytän ensi vuonna 60. 

Eikä haittaa yhtään. Mielelläni annan työpaikkani nuorelle, jolla ei ole vielä työkokemusta.  Itselläni työvuosia takana 35, joten omalta osaltani riittää. Menen vaikka työttömyystuelta eläkkeelle sitten kun sen aika tulee.

Vierailija
24/88 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et voi otsikoita toiseen kertaan. Ketjussa on vain yksi otsikko. Aloituksen sisältöä olet korjannut kommentillasi."

Olet varmaan hauskaa seuraa juhlissa :)

Ap

Vierailija
25/88 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työnhakuvelvoitetta, 9€/pv pajalla 4h/vk

Vierailija
26/88 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alennettu. Minusta johtuvista syistä sekä huonon tilanteen takia avointen työpaikkojen suhteen.

Vierailija
27/88 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle valehdeltiin, että pitää olla lääkärintodistus, jos hakee vähemmän kuin 4 paikkaa ja tiedän tuttuja, joilla ei ole kuin 1 tai 2 paikan haku eikä ole mitään lääkärin lausuntoa.

1 tai 2 paikan velvoittavaan hakuun riittää esim. vähäinen työkokemus, ei syyt ole aina terveydentilassa.

Vierailija
28/88 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitaito vähenee työttömyysaikana, kun tekoäly ja muu teknologia valtaa toimistotyötkin. Eikä muutoksissa meinannut pysyä perässä viimeisinä työvuosina muutenkaan. 

60+

Vierailija
29/88 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aika työssä 1 hakuvelvoite/3kk

Vierailija
30/88 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle valehdeltiin, että pitää olla lääkärintodistus, jos hakee vähemmän kuin 4 paikkaa ja tiedän tuttuja, joilla ei ole kuin 1 tai 2 paikan haku eikä ole mitään lääkärin lausuntoa.

1 tai 2 paikan velvoittavaan hakuun riittää esim. vähäinen työkokemus, ei syyt ole aina terveydentilassa.

Syy voi olla myös se, että työssäkäyntialueella on vain vähän työllistymismahdollisuuksia.

Vierailija
31/88 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydentilan takia poistettu työvelvoite ja kuntoutustuelle päässyt.

Vierailija
32/88 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/kk.  Eipä minua tule kukaan työllistämään mutta ihan todellisia hakemuksia olen lähetellyt, vaikka työkkärin ihminen sanoi, ettei he niitä hakemusten todellisuutta ala tutkimaan.

Kunhan omaksi ilokseni lähettelen "oman näköisiä" työhakemuksia, kun ei ole pelkoa työpaikan saannista.

Vierailija
33/88 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomautettuna, osa-aikatöissä, ei työhakuvelvotteita

Vierailija
34/88 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy voi olla myös se, että työssäkäyntialueella on vain vähän työllistymismahdollisuuksia.

Esim. moniin hakemiini työpaikkoihin on ollut noin 200 työnhakijaa. Ja luulen, että työnantaja mieluummin palkkaa perehdytettäväksi jonkun nuoren kuin tällaisen kuusikymppisen.

Vierailija
35/88 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut ja työkaverini lomautettiin kolme kuukautta sitten.

Itselleni määrättiin neljä työnhakua kuukaudessa kaverille ei lainkaan...

Millähän perusteella näitä määräillään ?

Vierailija
36/88 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuussa kymmeniltä tuhansilta keskiluokkaisilta lähtee kaikki velvollisuudet kun työttömyyskorvaus poistuu eduskuunan päätöksellä. 

Vierailija
37/88 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaan poistettu jo melkein yhtä pitkään kuin tuollainen hakusääntö on ollut olemassa. 

Jossain vaiheessa uusi virka(into)ilija halusi kokeilla, mitä tapahtuisi, kun hakisin työpaikkoja. Ensimmäisenä kuukautena hain sovittuja neljää paikkaa ja sain neljä haastattelukutsua. Sitten piti ilmoittaa noihin paikkoihin, että fyysisistä syistä en pystyisi tulemaan haastatteluun enkä tekemään kyseisiä töitäkään. Oli aika noloa.

Vierailija
38/88 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä edellytyksellä vain kaksi. Minulla edelleen 4 hakemusta vaikka olen jo ylittänyt 63v, haastavaa kilpailla työpaikoista nuorten kanssa.

Mä olin yli 60v, kun sain aivoverenvuodon töissä ja joudun sitten luopumaan siitä työpaikasta (liikaa tressiä) niin mullakin oli sitten vain 2 työpaikka kuukaudessa haittavana , kun jäin työttömäksi.

Nyt pääsin onneksi eläkkeelle kun täytin 65v

Vierailija
39/88 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla velvoite hakea yhtä paikkaa kerran kolmessa kuukaudessa, mutta teen osa-aikatöitä, melko vähän kylläkin. Ja mulla on myös terveydellisiä syitä miksi en voi tehdä kokoaikahommia ja tiettyjä töitä.

Vierailija
40/88 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä edellytyksellä vain kaksi. Minulla edelleen 4 hakemusta vaikka olen jo ylittänyt 63v, haastavaa kilpailla työpaikoista nuorten kanssa.

Mulla on nollassa nyt. Hakeuduin itse kuntouttavaan ihan sen takia, että saan sen pakon pois niskasta. Mielenterveys on pysyvästi pskana ja lekuri ja pomon mielestä kuulun sairauslomalle, mutta ei kelan mielestä. Oikeasti mun pitäis olla eläkkeellä, ei musta ihmiseksi ole.

Myös pienehkö paikkakunta, jossa niitä paikkoja ei ole liiemmin haettavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi