Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Martti puutalot, millainen paikka asua

Vierailija
07.01.2026 |

Olen muuttamassa Helsingistä Turkuun ja olen ihastunut Marttiin. Olen yh ja lapset pieniä. En haluaisi muuttaa kerrostaloon vaan Martissa (toinen vaihtoehto Portsa) olevaan puurivariin. Ne ovat tietenkin vanhoja taloja ja hinta hipoo pilvissä, joten vähän pelottaa astua velkahelvettiin, jos vanhassa puutalossa tuleekin jokin ongelma yllättäen vastaan. Mitä yllätyksiä siellä voi tulla? Taloyhtiö onneksi taustalla, joten ei ole ainakaan yksin vastuussa, mutta silti vähän pelottaa vanha talo. Muuten olen ymmärtänyt, että alueena on rauhallinen ja mikä parasta, Aurajokiranta on kivenheiton päässä <3

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve puutalo on aina paras vaihtoehto

Vierailija
22/30 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terve puutalo on aina paras vaihtoehto

Samaa mieltä. Välttämättä 30-40 -luvulla rakennettu ei ole sellainen. Hirsitalo on paras vaihtoehto. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porta on rakennettu savimaan päälle, siellä painuminen monien talojen ongelma. Martissa taas ei ole sama tilanne. Myös Pohjola ja Raunistula ovat ihania puutaloalueita Turussa. Raunistulasta kylläkin tulee todella harvoin vanhoja puutaloja myyntiin. Näiden alueiden kohdalla et voi mennä vikaan, ovat kaikki kauniita ja lähellä palveluita. Itse olen asunut Raunistulassa vanhassa puutalossa aikoinani ja kaipaan yhävain takaisin. Myös Marttiin muuttaisin mielellään. Nytkin asun vanhassa puutalossa eikä minun kohdalleni ole koskaan osunut ongelmataloja. Kannattaa vain rohkeasti mennä kohti unelmiaan. Itse en pitäisi elämästä kerrostalossa 

Vierailija
24/30 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Martti Puutalo Turun versio Kalle Päätalosta?

Tää oli hauska😂😂

Vierailija
25/30 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martti on rakennettu kallion päälle,eli ei vajoa kuten osa Portsaa. Rempatut asunnot eivät ole kylmiä talvella. Toki puuta pitää myös polttaa. Asumiskustannukset voivat olla yllättävän alhaisia koska vastikkeet ovat pieniä.

Vierailija
26/30 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Kaarinaan. Tai Lietoon. Tai Paimioon. Turkuun ei kannata muuttaa, huonosti hoidettu talous ja verot tulevat nousemaan, velkaantuu koko ajan. Huono työllisyystilanne. Huumeita ja alkoholisteja tori ja keskusta täynnä. Kamala kaupunki - vältä. 

Vierailija
27/30 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta Kaarinaan. Tai Lietoon. Tai Paimioon. Turkuun ei kannata muuttaa, huonosti hoidettu talous ja verot tulevat nousemaan, velkaantuu koko ajan. Huono työllisyystilanne. Huumeita ja alkoholisteja tori ja keskusta täynnä. Kamala kaupunki - vältä. 

Mainitsemiltasi huumeilta ei välty näissä lähikunnissakaan. Joku mainitsi, ettei Martin puutaloissa olisi painumaa, mutta väite ei koske kaikkia taloja eikä vastike kaikissa ole todellakaan alhainen, kun asiat on hoidettu huonosti. Alueena Martti on ihana.

Vierailija
28/30 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin jaetaan itseään tietoisesti kylän kaikille urheilijapojille että pääsee yh-ksi ja nyt rahojen huvettua joku omakotitalossa asuva Martti-parka joutuu maksajaksi. Kohtu pois tuollaisilta muijilta.

Vierailija
29/30 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Martti on rakennettu kallion päälle,eli ei vajoa kuten osa Portsaa. Rempatut asunnot eivät ole kylmiä talvella. Toki puuta pitää myös polttaa. Asumiskustannukset voivat olla yllättävän alhaisia koska vastikkeet ovat pieniä.

Kylläpä vitsin murjaisit. Martin kaikki talot ei todellakaan ole rakennettu kallion päälle. Kyllä ne on paalutettu ja ongelma onkin näissä vanhoissa taloissa se, että varsinkin ennen 50 -lukua rakennetut talot on käytännössä kaikki puupaalutettuja ja on suuri riski, että taloja joudutaan uudelleentukemaan vajoamisen vuoksi. Ja se on todella kallista.

Vierailija
30/30 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä vitsin murjaisit. Martin kaikki talot ei todellakaan ole rakennettu kallion päälle. Kyllä ne on paalutettu ja ongelma onkin näissä vanhoissa taloissa se, että varsinkin ennen 50 -lukua rakennetut talot on käytännössä kaikki puupaalutettuja ja on suuri riski, että taloja joudutaan uudelleentukemaan vajoamisen vuoksi. Ja se on todella kallista.

Asunnonvälittäjien Martti on huomattavasti isompi kuin Martti oikeasti on. Monilla on tullut peruskallio vastaan kun ovat muuttaneet kellaritiloja asuinkäyttöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi