Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut pystyy syömään eilen tehtyä ruokaa vielä seuraavana päivänä?

Vierailija
07.01.2026 |

Tein eilen lohikeittoa jota yritin tänään syödä mutta sehän maistuu ihan hirveältä jo seuraavana päivänä? 🤮

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on huono kokki vissiin. Vaikeaksi tulee, jos pitää joka päivä kokata. Kauheasti menee aikaa hukkaan. 

On monta hölmömpääkin asiaa mihin aikaa kuluu kuin ruoan valmistamiseen kotona.

Vierailija
42/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut jostain, että edellispäivien lämmitetyssä riisissä ja perunoissa esim. ovat hiilihydraatit erityisen terveellisessä ja hyvin sulavassa muodossa.

Ap ei saa siis koskaan nauttia tästä terveysedusta. Sääli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on huono kokki vissiin. Vaikeaksi tulee, jos pitää joka päivä kokata. Kauheasti menee aikaa hukkaan. 

Miten niin? Jonkun keiton tai pastaruoan tekee 20 minuutissa

Vierailija
44/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On monta hölmömpääkin asiaa mihin aikaa kuluu kuin ruoan valmistamiseen kotona.

Ei mun mielestä. No, ehkä tämä palstailu tosiaan. Menenkin heti tekemään muuta. 

Vierailija
45/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helposti. Ainoastaan mikrossa lämmitetty kana tökkii. Siinä on outo maku. Mutta silti syön paremman puutteessa.

Vierailija
46/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kestää tunnin kyllä kokonaisuudessaan. + Astiat on kaikki sitten likasena. Ei pienessä keittiössäni riitä kattilat joka päivä kokkailuun. Kauheaa tuhlausta, jos astianpesukoneellisen pesisin sinkkuna joka päivä.

Vierailija
47/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kestää tunnin kyllä kokonaisuudessaan. + Astiat on kaikki sitten likasena. Ei pienessä keittiössäni riitä kattilat joka päivä kokkailuun. Kauheaa tuhlausta, jos astianpesukoneellisen pesisin sinkkuna joka päivä.

Niitä kattiloita voi pestä myös käsin. Paistinpannuja ei edes kannata laittaa astianpesukoneeseen.

Vierailija
48/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä arvostan hyvää ja maukasta ruokaa ja olen kyllä hyvä kokki.Lämmityksiä en juurikaan harrasta, joskus jos teen alusta asti lihakeiton  kokolihasta niin se on hyvää lämmitettynä.Muuten teen uuden ruoan joka päivä, viikonloppuna tuoreen ruoan lounaalle + päivällisen.Meneehän siihen aikaa, mutta tykkään kokata ja hyvä ruoka on nautinto eikä vain polttoainetta.

Vierailija
49/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen ruokaa 3-4 viikon välein. Sen välin sitten syön puuroa ja sulatan pakkasesta noita kerran kuussa tehtyjä ruokia.

Vierailija
50/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

helposti syö kolme, neljäkin päivää samaa ruokaa, vaikka kahdesti päivässä

En mä kyllä viitsisi kolmena päivänä peräkkäin syödä samaa ruokaa vaikka se ihan syömäkelpoista olisikin. Mieluiten teen uuden ruoan joka päivä.

Mä en viitsi tehdä joka päivä ruokaa. Mielelläni otan tähteitä jääkaapista ja lämmitän.

Vierailija
51/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä arvostan hyvää ja maukasta ruokaa ja olen kyllä hyvä kokki.Lämmityksiä en juurikaan harrasta, joskus jos teen alusta asti lihakeiton  kokolihasta niin se on hyvää lämmitettynä.Muuten teen uuden ruoan joka päivä, viikonloppuna tuoreen ruoan lounaalle + päivällisen.Meneehän siihen aikaa, mutta tykkään kokata ja hyvä ruoka on nautinto eikä vain polttoainetta.

Juuri näin. Hyvä keittiö, hyvät työvälineet ja hyvät raaka-aineet niin ruoanlaitto on oikein mieluisaa puuhaa.

Vierailija
52/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut jostain, että edellispäivien lämmitetyssä riisissä ja perunoissa esim. ovat hiilihydraatit erityisen terveellisessä ja hyvin sulavassa muodossa.

Ap ei saa siis koskaan nauttia tästä terveysedusta. Sääli. 

Ne nopeasti sulavat hiilihydraatit on huonompi juttu kuin hitaasti sulavat. 

Vierailija
53/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

helposti syö kolme, neljäkin päivää samaa ruokaa, vaikka kahdesti päivässä

En mä kyllä viitsisi kolmena päivänä peräkkäin syödä samaa ruokaa vaikka se ihan syömäkelpoista olisikin. Mieluiten teen uuden ruoan joka päivä.

Mä en viitsi tehdä joka päivä ruokaa. Mielelläni otan tähteitä jääkaapista ja lämmitän.

Hyvä, että voimme molemmat tehdä niin kuin meille parhaiten sopii.

Vierailija
54/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.    

Vierailija
55/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitot esim. ovat minusta parhaimmillaan seuraavana päivänä.

Kunnolliset lihasopat vasta kolmantena päivänä. Kalasopalle tuo toinen päivä on paras.

Vierailija
56/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti ruokahan maistuu paremmalta aina seuraavana päivänä?

Ei maistu ainakaan pastaruoat, liharuoat ja kastikkeet on ihan hirveän makuista mössöä seuraavana päivänä.

Ymmärrettävää tuo on tosi yleinen ongelma 😅
Se ei ole mielikuvitusta, vaan tärkkelys, rasva ja neste käyttäytyvät eri tavalla yön yli, ja siksi moni ruoka muuttuu mössöksi.

Tässä syyt ja käytännön keinot välttää se:

Miksi pastaruoat, liharuoat ja kastikkeet mössöytyvät?

Pasta imee nestettä jäähtyessään turpoaa ja pehmenee liikaa

Kastikkeen rasva ja vesi erottuvat jääkaapissa

Liha menettää mehunsa ja muuttuu kuivaksi tai rakeiseksi

Uudelleenlämmitys tekee rakenteesta entistä huonomman

Vierailija
57/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihmettelen ,että mikähän vika sinussa ap oikein on. Tuo on täysin korvienväliongelma. Kurjaa sinulla.

Vierailija
58/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ruoka vaan paranee kun lämmitetään! 

Esim padat ja kasviskeitot teen aina päivää ennen, samoin makaroni- ja kaalilaatikko on herkkua pannulla lämmitettynä.

Kun on tiivis kansi kattilassa tai padassa ei mitään jääkaapin makua tule.

Mutta jotain jääkaappikylmää rosollia tai viikon säilöttyä joulukinkkua en voi syödä, ne maistuu jääkaapilta!

Vierailija
59/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkön kallistumisen takia, olen  valmistanut lähes 4vuotta :

-ruokaa  a i n a  3päivän  ruuan verran kerrallaan.

Syömme sitä 2:na iltana päivälliseksi  perheen kanssa ( minä, mieheni ja teini poika)

Loput pakastan , se syödään  "joku päivä".

Vierailija
60/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeasti rehulla kasvatettu lohi. Maistuu keitossa aika usein seuraavana päivänä rehulta. Joskus tarjouslohia ostaessa maku oli paha jo samana päivänä.

Ei tule kalakeittoa tehtyä 2 päivän annoksiin. Sekä halvimman kotimaisen kirjolohen oston lopetin kokonaan.

Vaihda kala. Niin ei ole niin pahaa huomenna.

Nykyään se on niin päin, että kirjolohi on paremmanlaatuista kuin norjanlohi, on se sitten täydellä hinnalla tai tarjouskalaa. Norjanlohi on myrkyllisimpiä elintarvikkeita, mitä kaupasta ostetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä