Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut pystyy syömään eilen tehtyä ruokaa vielä seuraavana päivänä?

Vierailija
07.01.2026 |

Tein eilen lohikeittoa jota yritin tänään syödä mutta sehän maistuu ihan hirveältä jo seuraavana päivänä? 🤮

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä arvostan hyvää ja maukasta ruokaa ja olen kyllä hyvä kokki.Lämmityksiä en juurikaan harrasta, joskus jos teen alusta asti lihakeiton  kokolihasta niin se on hyvää lämmitettynä.Muuten teen uuden ruoan joka päivä, viikonloppuna tuoreen ruoan lounaalle + päivällisen.Meneehän siihen aikaa, mutta tykkään kokata ja hyvä ruoka on nautinto eikä vain polttoainetta.

Juuri näin. Hyvä keittiö, hyvät työvälineet ja hyvät raaka-aineet niin ruoanlaitto on oikein mieluisaa puuhaa.

Rakastan ruuanlaittoa ja viimeiset n 15v etätöissä olemme syöneet kotonatehtyä 2x päivässä.

Mutta teen mielelläni isomman satsin kerralla. 2 pv syödään ja loput pakastan annoksina kiirepäivien varalle.  

Varsinkin silloin kun kotona oli 4 lasta aikaa kului muuhunkin kuin ruuanlaittoon, näin saatoin keskittyä lapsiin enemmän joka toinen päivä. Ja kun muuttivat kotoa saattoivat sunnuntailounaalla käydessään ottaa muutaman annoksen mukaan pakkasesta ja sunnuntailta yli jäänyttä. Säästöä heille suoraan. 

Vierailija
62/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on lohi, joka pn ollut nyt erittäin huonolaatuista tai ei niin maittavaa lohitäin takia.  Ja tarkistitko päivämäärän, kun kaupassa saatetaan myydä jopa viikon vanhaa kalaa. 

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut jostain, että edellispäivien lämmitetyssä riisissä ja perunoissa esim. ovat hiilihydraatit erityisen terveellisessä ja hyvin sulavassa muodossa.

Ap ei saa siis koskaan nauttia tästä terveysedusta. Sääli. 

Keitetyissä perunoissa on tolkuttoman iso glykeeminen indeksi. Sen saa putoamaan, kun jäähdyttää ne ja kuumentaa uudelleen. Paistetut perunat ovat tuolla perusteella terveellisempiä kuin keitetyt perunat. Itselläni pomppaa verensokerit pilviin keitetyillä perunoilla eli syön niitä lähinnä kesällä, kun uusia perunoita saa. Niissä on maltillisempi GI vielä. Peruna-sipulisekoitusta voin syödä huoletta, se kun on esikeitettyä.

T DM1

Vierailija
64/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas. Sä teet saman virheen joka toinen päivä.

Vierailija
65/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko trolliväki ikinä kuullut jääkaapista ja mikrouunista? 

Vierailija
66/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antropologisesti kiinnostavaa: miehet opettelevat ensimmäisen kerran länsimaiden historiassa  ruokahuollon alkeita.

Vierailija
67/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitot esim. ovat minusta parhaimmillaan seuraavana päivänä.

Perunat menee koviksi keitoissa lämmitettynä. 

Riippuu lajista.

Vierailija
68/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan yön yli huoneenlämmössä seissyt pizza tai grillimakkara herkkua aamupalaksi. 

Vierailija
69/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aikuisen pojan herkkuruoka on eilen tehty lihaperunalaatikko. Tietysti paistinpannulla lämmitettynä.

Vierailija
70/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin ja teen aina kahden päivän ruoat kerralla. 

Vierailija
71/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on huono kokki vissiin. Vaikeaksi tulee, jos pitää joka päivä kokata. Kauheasti menee aikaa hukkaan. 

Miten niin? Jonkun keiton tai pastaruoan tekee 20 minuutissa

Mulla kestää tunnin kyllä kokonaisuudessaan. + Astiat on kaikki sitten likasena. Ei pienessä keittiössäni riitä kattilat joka päivä kokkailuun. Kauheaa tuhlausta, jos astianpesukoneellisen pesisin sinkkuna joka päivä.

Etkö pese kattilat ja paistinpannut käsin? Tosi nopeaa enkä kyllä astianpesukoneeseen niitä laittaisi. 

Vierailija
72/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ruuasta. Kana maistuu parhaalta samana päivänä mutta myöhemmin tulee ainakin omaan suuhun maistuva vähän inhottava jälkimaku.

Vierailija
73/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut jostain, että edellispäivien lämmitetyssä riisissä ja perunoissa esim. ovat hiilihydraatit erityisen terveellisessä ja hyvin sulavassa muodossa.

Keitetyissä perunoissa on tolkuttoman iso glykeeminen indeksi. Sen saa putoamaan, kun jäähdyttää ne ja kuumentaa uudelleen. Paistetut perunat ovat tuolla perusteella terveellisempiä kuin keitetyt perunat. Itselläni pomppaa verensokerit pilviin keitetyillä perunoilla eli syön niitä lähinnä kesällä, kun uusia perunoita saa. Niissä on maltillisempi GI vielä. Peruna-sipulisekoitusta voin syödä huoletta, se kun on esikeitettyä.

T DM1

Entä sitten, siksi perunan kanssa syödään proteiinia ja rasvaa, se pienentää IG numeroa. 

Vierailija
74/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalakeitto, varsinkin maitoon tehty, on meillä sellainen että tehdään vain 1 päivän annos. Vaikka miten keittelis, niin se on jotenkin ällö. Muut ruuat taas on ihan ok mikron kautta kierrätettynä.  Makaronilaatikon paistan monesti pannulla rapeaksi.

Vierailija
75/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T DM1

Entä sitten, siksi perunan kanssa syödään proteiinia ja rasvaa, se pienentää IG numeroa. 

Ei auta minulla, aika monta kertaa olen tuotakin kokeillut ja aina sama tulos, vs liian korkealla.

Vierailija
76/76 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi menee aikaa ja rahaa, jos joka päivä laittaa ruoan. Ei ainakaan lasten kanssa ole sellaista mahdollisuutta. Totuin laittamaan kahdeksi päiväksi ruoan kerralla ja teen niin edelleen, vaikka aikuiset lapset muuttaneet jo pois. Kolmas päivä samaa on vähän liikaa, esim broileri alkaa olla aika pahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi