Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomanneet, että mikään sää ei ole huono jos pukeutuu sen mukaisesti?

Vierailija
07.01.2026 |

Esim kiva kävely, kylmässä, tuulisessa, Helsingin rannikossa, muuttuukin aika äkkiä nautinnolliseksi kun puet sen talvitakin ja hanskat päällesi :O

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö olla kengät.

Vierailija
2/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin jo 1960-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun menee pakkasen puolelle, sää on huono. Limakalvot kuivuu ja juokseminen on ikävää. 

Sade tai tuuli ei haittaa kunhan lämpötila on nollan yläpuolella. 

Vierailija
4/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää on huono jos on alle +15 astetta.

Vierailija
5/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tykkään talvesta, niin kyllä sillä seuraamuksensa on. Sä käyt kävelyllä, mutta mä oon koko työpäivän kylmässä. En koko päivää ulkona tai ulkolämpötiloissa, mutta kylmässä kuitenkin. Vaikka pukeudun lämpimästi, menen sellaiseen syväjäähän, että en meinaa siitä sulaa, ellen pääse saunaan. Ja tämän lisäksi iho kuivuu kamalasti ja on lihas- ja nivelkipuja.

Vierailija
6/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä sää on huono sää. Jos en voi pukeutua kauniisiin vaatteisiin niin mieliala on matalalla, ja talvivaatteet eivät kauniita ole. 

Vierailija
7/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin, että sää on +20c että voi vaikka maata parvekkeella auringossa.

En halua lähteä mihinkään pakkasella.

Vierailija
8/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. Mulla ei olekaan niin paljon ja niin hyviä vaatteita, että ne kävisivät jokaiseen säähän.

Vierailija
9/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä silmälaseja käyttävälle sadekelit on ikäviä ulkoilusäitä. Piilolinssejä en silmälääkärin ohjeistuksesta enää koskaan voi silmiini laittaa. 

Vierailija
10/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huomattu jo ajat sitten.

Vierailija
11/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmä sää on huono sää. Jos en voi pukeutua kauniisiin vaatteisiin niin mieliala on matalalla, ja talvivaatteet eivät kauniita ole. 

Sinulla on todella rajoittunut tyylitaju jos olet tuota mieltä, itse pidän itseäni oikein tyylikkäänä villakangastakkien, poolopaitojen, kaulahuivien, eri päähineiden yms. kanssa.

Vierailija
12/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö olla kengät.

Ei tietenkään, ei itseasiassa housujakaan koska ap ei niitä erikseen maininnut 🤪🤪🤪

Vierailija
13/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä silmälaseja käyttävälle sadekelit on ikäviä ulkoilusäitä. Piilolinssejä en silmälääkärin ohjeistuksesta enää koskaan voi silmiini laittaa. 

Itse kiitän Jumalaa siitä, että voin sateella pitää silmäni auki kun linssit ottavat ne pisarat vastaan.

Vierailija
14/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteellä on vaikea pukeutua sillai ettei ole liian kuuma ulkoilla. Myrskytuulessakin on ikävä ulkoilla kun ei tiedä milloin jotain kaatuu tai lentää päälle. Muut säät on kivoja

Vierailija
15/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmässä, tuulessa ja kosteassa säässä ei ole ilo liikkua.

Vierailija
16/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmästä ei saa mukavaa vaikka mitä laittaisi päälle. Pakkasvaatteissa olo on kuin michelinmiehellä ja iho tykkää huonoa. 

Vierailija
17/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskan marjat 😠 Pyöräilen työmatkat vuoden ympäri ja kun kova tuuli riepottelee ja räntää tai lunta tuiskuaa vaakatasossa, niin ei siinä vaatteet asiaa pelasta. Huono keli on huono keli, vaikka kuinka lässyttäisit muuta.

Vierailija
18/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamaa en ole onnistunut vielä pukemaan pakkasiin sopivasti 100% peitolla.

Vierailija
19/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene ihan noin. Naama on kuitenkin alttiina tuiskulle. Ja jos on silmälasit kuten mulla, ne menee huuruun, tulee pipsaroita tms ja sitten ei näe mitään.

Vierailija
20/100 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on todella rajoittunut tyylitaju jos olet tuota mieltä, itse pidän itseäni oikein tyylikkäänä villakangastakkien, poolopaitojen, kaulahuivien, eri päähineiden yms. kanssa.

Minulla on parikin kaunista ja laadukasta villakangastakkia, ja kaikkia noita mitä sanoit. Ne sopivat pikkupakkasille, mutta eivät ne kovemmilla pakkasilla riitä ulkoiluun mitenkään. Ei edes tuo villa-kashmir-angora-sekoituksesta tehty. Pitää olla joku kelkkahaalari ja lautailukengät jotta tarkenee jos mittari näyttää alle -4C. Tai sitten tunkea alle monta villapaitaa ja villahousuja, mutta sitten olo on epämukava ja tunkkainen. 

Talvikengät ovat myös kamalia. Noilla villavuorisilla nahkasaappaillakaan ei kovin kylmässä tarkene. Lautailukenkiä käytän jos tulee mökille asiaa pakkasella. 

Kun ei ole ylimääräistä rasvaa eristeenä niin sitä palelee helposti. Ja jos sitä vaatetta kovin monta kerrosta joutuu laittamaan niin olo tosiaan ei ole kovin notkea ja kevyt, vaan kömpelö ja tunkkainen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi