Oletteko huomanneet, että mikään sää ei ole huono jos pukeutuu sen mukaisesti?
Esim kiva kävely, kylmässä, tuulisessa, Helsingin rannikossa, muuttuukin aika äkkiä nautinnolliseksi kun puet sen talvitakin ja hanskat päällesi :O
Kommentit (100)
Aina kun menee pakkasen puolelle, sää on huono. Limakalvot kuivuu ja juokseminen on ikävää.
Sade tai tuuli ei haittaa kunhan lämpötila on nollan yläpuolella.
Sää on huono jos on alle +15 astetta.
Vaikka tykkään talvesta, niin kyllä sillä seuraamuksensa on. Sä käyt kävelyllä, mutta mä oon koko työpäivän kylmässä. En koko päivää ulkona tai ulkolämpötiloissa, mutta kylmässä kuitenkin. Vaikka pukeudun lämpimästi, menen sellaiseen syväjäähän, että en meinaa siitä sulaa, ellen pääse saunaan. Ja tämän lisäksi iho kuivuu kamalasti ja on lihas- ja nivelkipuja.
Kylmä sää on huono sää. Jos en voi pukeutua kauniisiin vaatteisiin niin mieliala on matalalla, ja talvivaatteet eivät kauniita ole.
Haluaisin, että sää on +20c että voi vaikka maata parvekkeella auringossa.
En halua lähteä mihinkään pakkasella.
En ole huomannut. Mulla ei olekaan niin paljon ja niin hyviä vaatteita, että ne kävisivät jokaiseen säähän.
Kyllä silmälaseja käyttävälle sadekelit on ikäviä ulkoilusäitä. Piilolinssejä en silmälääkärin ohjeistuksesta enää koskaan voi silmiini laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kylmä sää on huono sää. Jos en voi pukeutua kauniisiin vaatteisiin niin mieliala on matalalla, ja talvivaatteet eivät kauniita ole.
Sinulla on todella rajoittunut tyylitaju jos olet tuota mieltä, itse pidän itseäni oikein tyylikkäänä villakangastakkien, poolopaitojen, kaulahuivien, eri päähineiden yms. kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö olla kengät.
Ei tietenkään, ei itseasiassa housujakaan koska ap ei niitä erikseen maininnut 🤪🤪🤪
Vierailija kirjoitti:
Kyllä silmälaseja käyttävälle sadekelit on ikäviä ulkoilusäitä. Piilolinssejä en silmälääkärin ohjeistuksesta enää koskaan voi silmiini laittaa.
Itse kiitän Jumalaa siitä, että voin sateella pitää silmäni auki kun linssit ottavat ne pisarat vastaan.
Helteellä on vaikea pukeutua sillai ettei ole liian kuuma ulkoilla. Myrskytuulessakin on ikävä ulkoilla kun ei tiedä milloin jotain kaatuu tai lentää päälle. Muut säät on kivoja
Kylmässä, tuulessa ja kosteassa säässä ei ole ilo liikkua.
Kylmästä ei saa mukavaa vaikka mitä laittaisi päälle. Pakkasvaatteissa olo on kuin michelinmiehellä ja iho tykkää huonoa.
Paskan marjat 😠 Pyöräilen työmatkat vuoden ympäri ja kun kova tuuli riepottelee ja räntää tai lunta tuiskuaa vaakatasossa, niin ei siinä vaatteet asiaa pelasta. Huono keli on huono keli, vaikka kuinka lässyttäisit muuta.
Naamaa en ole onnistunut vielä pukemaan pakkasiin sopivasti 100% peitolla.
Ei mene ihan noin. Naama on kuitenkin alttiina tuiskulle. Ja jos on silmälasit kuten mulla, ne menee huuruun, tulee pipsaroita tms ja sitten ei näe mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on todella rajoittunut tyylitaju jos olet tuota mieltä, itse pidän itseäni oikein tyylikkäänä villakangastakkien, poolopaitojen, kaulahuivien, eri päähineiden yms. kanssa.
Minulla on parikin kaunista ja laadukasta villakangastakkia, ja kaikkia noita mitä sanoit. Ne sopivat pikkupakkasille, mutta eivät ne kovemmilla pakkasilla riitä ulkoiluun mitenkään. Ei edes tuo villa-kashmir-angora-sekoituksesta tehty. Pitää olla joku kelkkahaalari ja lautailukengät jotta tarkenee jos mittari näyttää alle -4C. Tai sitten tunkea alle monta villapaitaa ja villahousuja, mutta sitten olo on epämukava ja tunkkainen.
Talvikengät ovat myös kamalia. Noilla villavuorisilla nahkasaappaillakaan ei kovin kylmässä tarkene. Lautailukenkiä käytän jos tulee mökille asiaa pakkasella.
Kun ei ole ylimääräistä rasvaa eristeenä niin sitä palelee helposti. Ja jos sitä vaatetta kovin monta kerrosta joutuu laittamaan niin olo tosiaan ei ole kovin notkea ja kevyt, vaan kömpelö ja tunkkainen.
Pitääkö olla kengät.