Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffipalstojen hissukat

Vierailija
07.01.2026 |

Ensin otetaan yhteyttä ja kerrotaan itsestään jotain - esim. omassa profiilissa toivon, että mies on luotettava ja osaa keskustella yms. - sen jälkeen kun vastaan, on keskustelu pelkkää "hyvää huomenta. Juon aamukahvit ja lähden töihin. Mukavaa päivää sulle!" 

Kerron itsestäni ja kyselen miehen historiasta ja millainen on, mistä tykkää ym. Mies vastaa kysymyksiin, mutta ei tee ensimmäistäkään vastakysymystä vaan jos itse en kysele mitään niin sitten jatkuu tuo mukavan päivän toivottelu. Miten joillekin voi olla kommunikointi noin vaikeaa ja varsinkin kun on ensin kehunut olevansa hyvä kommunikoimaan? Naisen pitäisi hoitaa kaikki aloitteet. Miten tuollaiset on koskaan edes päätyneet naimisiin ja saamaan lapsia? Aika toivottamalta näyttää, että tuolta ketään löytäisi.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka puhui mitään siitä, että ap kaipaa jotain einoleinoa toiseen päähän. Miten siinä toiseen tutustuu, jos ei yhtään kysymystä esitä, vastaa vain toisen kysymyksiin ja toivottelee mukavat päivät. Kommunikointi = vastavuoroinen dialogi. 

Vierailija
22/25 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinulta pitäisi kysyä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen keskustelu, missä toinen ei kysy mitään, on todella loukkaavaa, törmännyt tähän myös paljon. Joko kyseessä on tosi itsekeskeinen luonne tai sitten ei ole mitään sosiaalista pelisilmää. Yleensä nämä ihmiset on vielä sellaisia, että heitä kiinnostaa vain mitä se toinen osapuoli voi antaa heille eikä yhtään tajuta, että itselläkin pitäisi olla jotain annettavaa toiselle.

Itse olen muutaman kerran yrittänyt ylläpitää tällaisia keskusteluja ja kyllästynyt myös siihen, kun toinen innostuneesti kertoo itsestään, mutta ei koskaan kysy mitään. Joskus on paljastunut, että mies on ollut aiemmin suhteessa, missä kumppani on kohdellut huonosti. Sitten kun vastaan tulen minä, joka empaattisesti ja kohteliaasti kyselen, mies luuleekin että nyt hän saa vihdoin kaiken huomion ja menee lapsivaihteelle, missä minä olen 'äiti' ja kaiken pitäisi pyöriä miehen ympärillä. Juu ei, minä en aio paikata kaikkia kamalia asioista, mitä maailma on tehnyt miesparalle.

Vierailija
24/25 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen keskustelu, missä toinen ei kysy mitään, on todella loukkaavaa, törmännyt tähän myös paljon. Joko kyseessä on tosi itsekeskeinen luonne tai sitten ei ole mitään sosiaalista pelisilmää. Yleensä nämä ihmiset on vielä sellaisia, että heitä kiinnostaa vain mitä se toinen osapuoli voi antaa heille eikä yhtään tajuta, että itselläkin pitäisi olla jotain annettavaa toiselle.

Itse olen muutaman kerran yrittänyt ylläpitää tällaisia keskusteluja ja kyllästynyt myös siihen, kun toinen innostuneesti kertoo itsestään, mutta ei koskaan kysy mitään. Joskus on paljastunut, että mies on ollut aiemmin suhteessa, missä kumppani on kohdellut huonosti. Sitten kun vastaan tulen minä, joka empaattisesti ja kohteliaasti kyselen, mies luuleekin että nyt hän saa vihdoin kaiken huomion ja menee lapsivaihteelle, missä minä olen 'äiti' ja kaiken pitäisi pyöriä miehen ympärillä. Juu ei, minä en aio paikata kaikkia kamalia asioista,

Sujuvassa keskustelussa ei tarvitse esittää niitä haastattelukysymyksiä ollenkaan vaan toinen osaa jatkaa siitä aiheesta mihin toinen on jäänyt.

X: "Mitä harrastat?"

Y: "Oon soittanut viulua monta vuotta ja käyn paljon teatterissa ja oopperassa."

X: "Kuulostaa kivalta! Mä soitan pianoa ja matkustelen vähintään kerran vuodessa."

Mitä lisäarvoa keskusteluun tuo, jos Y laittaa vastauksensa perään kysymyksen "entäs sä?"? Vai etkö uskalla kirjoittaa omista harrastuksistasi ilman "lupaa"? Lähtökohta keskustelussa kuitenkin on se, että kumpikin on kiinnostunut.

Vierailija
25/25 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kuvaama ilmiö ei ole mitenkään sukupuolesta riippuvaista. Osa ihmisistä ei priorisoi nettiviestittelyä mitenkään korkealle tai lähinnä vastaavat suoriin ksysymyksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän