Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikani täyttää muutaman viikon päästä 16-vuotta ja murrosikä ei ole vielä laisinkaan alkanut

Vierailija
06.01.2026 |

Hänellä ei ole alkanut kasvupysähdystä eikä mitän murrosiän merkkejä, ei edes finnejä. Asia vaivaa häntä selvästi ja olen luvannut, että menemme käymään asiasta yksityislääkärillä. Kouluterveydenhoidon kautta yritimme jo asiasta kysellä, mutta meitä ei kyllä kuunneltu laisinkaan. Osaisitko suositella Kerava/Järvenpää-akselilla hyvää lastenlääkäriä, joka aidosti kuuntelisi nuoren huolen asiasta? Kiitos avustasi.

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella jälkeenjäänyt teini jos käy vielä samaan aikaan muiden perheen ukkojen kanssa saunassa... 

Vierailija
42/117 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei kävisi numero 42? Eikö teinit sauno?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin tuon ikäisenä jo pari vuotta kivunnut pillun päälle...

Kivunnut?

Vierailija
44/117 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yhtään kiinnostunut pimpetistä? Jospa on joku muunsukupuolinen, transsu tai mitä näitä nyt oli...

Vierailija
45/117 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan eunukki mahdollisesti.🤔

Vierailija
46/117 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneepä keskustelu taas oudoksi, kun aikuiset ihmiset paljastavat nimettömänä omia fantasioitaan. Nuori on täysin normaali hetero, jolle ei ole vain nyt jostain syystä tullut murrosikää. Se tuskin on hänen oma vikansa.

ap

Vierailija
47/117 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkastaa onko karvoitusta peräaukon alueella

Vierailija
48/117 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneepä keskustelu taas oudoksi, kun aikuiset ihmiset paljastavat nimettömänä omia fantasioitaan. Nuori on täysin normaali hetero, jolle ei ole vain nyt jostain syystä tullut murrosikää. Se tuskin on hänen oma vikansa.

ap

No mutta voi olla joku kromosomihäiriökin.

Vierailija
49/117 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille. Kyllä minä taidan nuorelleni lastenlääkärikäynnin varata, jonne hän saa mennä yksin. Tulee ainakin tunne, että häntä on kuultu.

ap

Vierailija
50/117 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla että onkin kuitenkin tyttö?

Vierailija
51/117 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie ihmeessä lääkäriin ja jos ensimmäinen ei vaikuta ottavan tosissaan niin viekää jollekin toiselle. Tässä kohtaa kannattaa panostaa myös yksityiseen jos julkiselta ei meinaa saada apua.

Kannattaa panostaa omiin lapsiin ja heidän hyvinvointiin. Rakkaudesta vanhemmat tekevät mitä vain lastensa puolesta.

Vierailija
52/117 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että ei ole murrosiän merkkejä. Meillä perheen miehet käyvät yhdessä saunassa ja mieheni on myös huolissaan tilanteesta. Nuori itse on puhunut myös avoimesti perheessä huolestaan.

ap

Anteeksi, kun en muista tarkasti, mutta luultavasti Helsingin sanomien liitteessä kerrottiin viime vuonna suomalaisesta miehestä, joka oli ollut joitakin vuosia aikaisemmin kutsunnoissa. Siellä tehtiin lääkärintarkastus.  Kun mies riisui housut, lääkäri oli hetken ihan hiljaa. Mies oli alapäästä kuin pikkupoika. Nuori mies tiesi itse, että kehitys on myöhässä, mutta kukaan ei ollut puuttunut asiaan ja tutkinut häntä. Armeijan lääkäri antoi hänelle lykkäystä varusmiespalvelukseen ja passitti lisätutkimuksiin. Sopivalla lääkityksellä (varmaan hormoneja) nuori mies alkoi kehittyä ihan niin kuin pitääkin. Pyytäkää, vaatikaa pojalle tutkimuksia ja hoitoa. Ei kannata vitkastella. Tietysti voi olla, että poika on vain myöhässä kehittyvä (samaa viivettä on joillakin tytöillä), mutta asia täytyy nyt selvittää.

Vierailija
53/117 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tarkastaa onko karvoitusta peräaukon alueella

Tarkastus tehdään taskulampulla ja suurennuslasilla saunareissujen yhteydessä. Yksi karva löydetty

-ap

Vierailija
54/117 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että on hetero? Tarkoitatko, että vain heterouus on normaalia, ja muut epänormaaleja?

Vierailija
55/117 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin tuon ikäisenä jo pari vuotta kivunnut pillun päälle...

Kivunnut?

Näinhän sitä vanhemnat miehet silloin aina kyselivät että "jokos oot päässyt kipuamaan pillun päälle" ja kipuaminen tietenkin tarkoittaa kiipeämistä. 

Vierailija
56/117 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä lääkärissä voi johtua monista asioista.

Vierailija
57/117 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

autistinen mies ja poika, LOL :D

Vierailija
58/117 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille. Kyllä minä taidan nuorelleni lastenlääkärikäynnin varata, jonne hän saa mennä yksin. Tulee ainakin tunne, että häntä on kuultu.

ap

Mikäli nuori haluaa mennä yksin anna mennä. Muuten menisi kyllä itsekin mukaan niin saa suoraan lääkäriltä tietoa ja samalla arvion miten lääkäri suhtautuu asiaan. Ja toiselle lääkärille jos ensimmäinen ei ota vakavasti. Menkään molemmat vanhemmat seuraavalla kerralla mukaan vähintään.

Vierailija
59/117 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut tämä ap

Tarkastus tehdään taskulampulla ja suurennuslasilla saunareissujen yhteydessä. Yksi karva löydetty

-ap

Vierailija
60/117 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti saa mennä yksin lääkäriin, jos sinne päädymme. Nyt vain mietin, että onko turha maksaa siitä, jos suhtautuminen samaa kuin koululääkärillä.

ap

Joskus potilaan täytyy olla päättäväinen ja tosiaan "vaatia" tutkimuksia ja hoitoa. Kyse on nuoren ihmisen koko  elämästä. On tunnettu tosiasia, että nykyään jotkut naiset suhtautuvat torjuvasti lyhyisiin miehiin. Tiedän pari miestä, jotka ovat kuulleet pilkkaa ja ilkeyksiä, vaikka muussa fyysisessä kehityksessä ei ollut vikaa.