Mistä voi johtua että pohkeita kihelmöi ja särkee?
Tunne molemmissa pohkeissa ja säärissä kuin olisi nokkosilla pistelty.. Särkee, kuumottaa, pistelee, kihelmöi.. Jalat ei ole turvoksissa eikä mitään näy päällepäin.. Kokemuksia?
Kommentit (18)
Levottomat jalat? Johtuu useimmiten alhaisesta ferritiinistä.
Itsellä juuri pistelyä/kihelmöintiä + toisen jalan pohkeen hetkellinen turvotus, todettiin munuaisten vajaatoiminta.
Voi olla kaikkea yllä ehdotetuista.
Onko otettu labrat milloin viimeksi? 2. tyypin dibeteksen tyypillisiä oireita ovat.
Onko oireita jalkaterissä? Sukka mutrulla-tunne?
Selässä voi olla välilevynpullistuma. Niin oudolta kuin kuulostaa niin selkäongelmat eli nimenomaan välilevyihin liittyvät vaivat tuntuu kumma kyllä jaloissa. Puutumista, pistelyä, outoja kipuja ja särkyjä missä tahansa lonkasta varpaisiin vaihtelevasti.
Ota magnesiumlisää jos käytät runsaasti alkoholia ja muista nesteytys juonnin päälle.
Mulla on kans särkenyt jalkoja ja erityisesti pohkeita jo muutaman päivän ajan. Nukkuessa ei särkyä.
kokeile ainakin magnesiumia myös jos on suonenvetoa.
Lihavuus ja liikkumattomuus, ihan selkee juttu.
Magnesiumia ja sitten jalat lämpimään veteen ja sitten villasukat. Auttaa mulla ainakin.
Minulla alkoi nivelreuma tuolla tavalla. Lääkäriin menin kun kipu säärissä muuttui viiltäväksi.
Minulle tuli tuota kun oli hoitamaton diabetes ja verensokerit oli ollut koholla kuukausitolkulla. Jalkojen ja pohkeiden verenkierto ja nesteytys kuivui ja hermosto vaurioitui. Tämä vaikka kuinka liikkui,söi ja joi.
Suosittelen hankkimaan sokerimittarin(ovat halpoja ja helppokäyttöisiä ja testaamaan verensokerisi. Paastomisen jälkeen ja tunnin syömisen jälkeen. Jos ovat viitearvoja korkeimpia ota yhteyttä lääkäriin.
Kuvailemasi oireet voivat esiintyä myös huonon verenkierron seurauksena ilman diabetestä. Yleensä oireet tulevat istuma tai makuuasennossa. Silloin suosittelen kokeilemaan tukisukkien käyttöä ja varovaisen liikunnan esim kävelyn lisäämistä.
Vika voi olla selässä ja säteilee jalkoihin..
Kylmällä seisoskelu voi tehdä talvisaikaan. Betoni esim.