Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyokkarista tuli lappu " koulutukseen osoituksesta" ja lukee etta " osallistumatta jattaminen SAATTAA johtaa ansiosidonnaisen paivarahan evaamiseen" . Mika ihmeen sanamuoto tuo SAATTA

Vierailija
25.04.2007 |

A on? Joko raha evätään tai sitten ei. Osaatteko sanoa mistä on kyse???

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jätät menemättä, raha todennäköisesti evätään. minulla oli mielestäni ihan pätevä syykin olla menemättä ja niin vaan rahat otettiin pois... kyllä nappaa!!

Vierailija
2/77 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä että jos sinulla ei ole hyväksyttävää syytä kieltäytyä, menetät päivärahan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän nuhasta ei tietenkään, mutta se ei varamasti estä osallistumasta koulutukseen.. ensimmäisen päivän voi varmasi olla pois..

Vierailija
4/77 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai miksi vältät kurssia? Etkö ole kiinnostunut itsesi kehittämisestä? Onko ansiosidonnaisella olo kivaapalkallista lomaa?

Vierailija
5/77 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni yli 2vk kestävä työ? Jos sinulla on tiedossa keikkatyötä, et saa lastenhoitoa järjestymään tms. väliaikainen este, kannattaa soittaa työkkäriin ajoissa ja sopia kurssin siirtämisestä seuraavaan mahdolliseen ajankohtaan, jos niitä on useampia tulossa. Ei me työkkärit tädit ilkeitä olla, mutta lakia täytyy noudattaa, muuten menee oma työpaikka.

Mutta jos estettä ei oikeasti ole, niin mitä haittaa jostakin (ilmeisesti aika lyhyestä?) kurssista sitten olisi?

Vierailija
6/77 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän on revittävä rahat sieltä mistä saa - valitettavasti.

Vierailija
7/77 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että valitettavasti työkkäri joskus " pakottaa" huonoillekin kursseille.

MUTTA MUTTA: niin ne lakipykälät ja muut menee, että jos on työtön työnhakija, niin koulutukseen on osallistuttava, tai päivärahat lähtee. Jos on sairaslomalla, siitä pitää ilmoittaa työkkäriin, ja esittää sairauslomatodistus. tällöin et ole työtön työnhakija, vaan " työtön sairaslomalainen" , eli et ole työmarkkinoiden käytettävissä.

Tässä työttömyysetuuden saajan velvollisuudet:

# hakea aktiivisesti työtä, olla valmis vastaanottamaan työtä tai koulutusta sekä parantaa osaamistaan työvoimatoimiston kanssa sovitulla tavalla

# saapua työvoimatoimiston kutsusta työnhakuhaastatteluun

# laatia yhdessä työvoimatoimiston kanssa työnhakusuunnitelma, jossa sovitaan siitä, miten työnhakija etsii työtä tai parantaa osaamistaan sijoittuakseen työmarkkinoille

# toimia yhteisesti laaditussa työnhakusuunnitelmassa sovitulla tavalla ja ilmoittaa työvoimatoimistolle, miten työnhakija on toteuttanut työnhakusuunnitelmaa

# osallistua työvoimatoimiston tarjoamiin työvoimapoliittisiin aktiivitoimiin, esimerkiksi ottaa vastaan työharjoittelupaikka

# pitää työvoimatoimistoon ilmoitetut yhteystiedot sekä työhakutiedot ajan tasalla

Ja myös seuraava teksti löytyy mol:n sivuilta:

" Työttömyysturvan saanti edellyttää, että työtön on työmarkkinoiden käytettävissä. Jos henkilö asettaa rajoituksia, jotka estävät tarjotun työn tai koulutuksen vastaanottamisen tai jotka johtavat työstä tai koulutuksesta eroamiseen, hän ei ole työmarkkinoiden käytettävissä. Mahdollisten esteiden, kuten lastenhoidon, kulkuvaikeuksien tms. poistamiseen työnhakijalle varataan kohtuullinen aika. Työttömyysturvaan ei myöskään ole oikeutta henkilöllä, joka on esimerkiksi asevelvollisuuden tai sairaalahoidon vuoksi estynyt olemasta työmarkkinoilla."

Vierailija
8/77 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ap: koska kurssisi alkaisi? Voitko AIKUSTEN OIKEESTI vedota syyhyn että et saa lasta hoitoon? Haluatko AIKUSTEN OIKEESTI menettää päivärahat?

Itse ottaisin kuukauden kurssin vastaan! Ja eikös siltä ajalta saa vielä päivässä +8¿ lisää verottomana?

Vierailija
9/77 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on sanottu että selvähän se on. Meillää on kolme lasta - miettikää nyt jumalauta mitä sekin maksais viedä ne hoitoon?!?! Ja mistä niille saisin hoitopaikan äkkiä? En mistään. Eikä nykyään velvoiteta työtöntä siihen, että olis oltava hoitopaikka valmiina. Se oli joskus ennen muinoin se.

Vierailija
10/77 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä valehtelen, että olen saanut työn, joka alkaa parin kuukauden kuluttua, enkä näin ollen tarvitse KUUKAUDEN KURSSIA, jossa opetellaan kirjoittamaan cv:tä... herranjumala sentään.

Vierailija
11/77 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siellä on sanottu että selvähän se on. Meillää on kolme lasta - miettikää nyt jumalauta mitä sekin maksais viedä ne hoitoon?!?! Ja mistä niille saisin hoitopaikan äkkiä? En mistään. Eikä nykyään velvoiteta työtöntä siihen, että olis oltava hoitopaikka valmiina. Se oli joskus ennen muinoin se.

Vierailija
12/77 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sulla ainakin asenne.. (vaiko -vamma?).

Eipä se paljoa paina vaikka olet työkkärin tädille sanonut että lapsiasi et hoitoon vie. Se täti kun ei yksin tästä lainsäädännöstä yms päätä. Osanottoni, jos päivärahan menetät oman jääräpäisyytesi takia. Jos koulutuksen alkuun on vielä hyvä aika, niin itsepähän rahasi siinä menetät (kahdenkuukauden karenssiko?!) jos et lapsille hoitopaikkaa järjestä. Ja mielestäni kunnilla on velvollisuus järjestää kahdessa viikossa hoitopaikka hoitopaikan hakijalle!! Joten siihenkään et voi vedota.

Vierailija
13/77 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei sinulla ihan oikea asenne ole... Eli haluat hoitaa lapsiasi, mutta yhteiskunnalta siitä korvauksen, muodossa tai toisessa.

Vierailija
14/77 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata valehdella! Ne kuules kysyy siellä tarkat päivät, että koska työsi alkaa ym, ja kirjoittavat ne ylös! etkös ole kuullut (ehkä AIKUINEN IHMINEN?!) että valheella on paskanen loppu?

Vierailija
15/77 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta välillä on ollut pieni jakso työtöntä kautta ja silloin täällä meillä ollaan heti laittamassa kursseille että saadaan pois tilastoista. Niistä olen kieltäytynyt enkä ole saanut mitään uhkauksia enkä karensseja vaan on ymmärretty.

Me hoidetaan lapset kotona miehen kanssa yhteistuumin kuten tähänkin asti.

Tottakai semmoiset työttömät, jotka ei edes halua saada töitä, täytyy motivoida työnhakuun keinolla jos toisella, mutta en ymmärrä sitä, että pari päivää työttömyyttä, niin heti ollaan pakottamassa jonnekin kurssille väkisin - vaikka nyt vaan opettelemaan työnhakua, vaikka olisi monta työpaikkaa, jossa on jalka oven välissä.

Kaiken lisäksi työkkärissä on sanottu, että minun alani töitä ei ole heillä vaan ne täytyy itse hakea, ja sen tiedän ja siksi minulla niitä kontakteja niin paljon onkin. Virkoja on vaan vaikea saada, mutta olen tottunut tähän sijaisen elämään jo.

Vierailija
16/77 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

*punastuu* eli minä olin se joka oli sanonut, ettei hoitoon lapsia vie ja meidän työkkärissä on se tähän asti ymmärretty

Vierailija
17/77 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi meidän pitäisi verorahoilla ja jäsenmaksuillamme elättää sinunlaiset luuserit? Jää hoitovapaalle, jos et kerran mene koulutukseen. MIksi nostat päivärahaa jos kerran et aio lähteä töihin tai koulutukseen. Hitto, kokoomuksen pitäisi jo toimia, nämä loiset pois listoilta, paranisi työhalutkin kun olisi pakko.

Vierailija
18/77 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä voin olla koko kuukauden töissä, välillä voin olla 2 päivää viikossa töissä. Itse olen liiton rahat maksanut, Kelasta en saa mitään muuta kun lapslisän ja sen käytänkin lapsiini, mistään emme mitään apuja saa. Omillamme pärjäämme. Mekö olemme loisia?

Vierailija
19/77 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi meidän pitäisi verorahoilla ja jäsenmaksuillamme elättää sinunlaiset luuserit? Jää hoitovapaalle, jos et kerran mene koulutukseen. MIksi nostat päivärahaa jos kerran et aio lähteä töihin tai koulutukseen. Hitto, kokoomuksen pitäisi jo toimia, nämä loiset pois listoilta, paranisi työhalutkin kun olisi pakko.

on pakotettu töihin ja on nyt sairaslomalla jatkuvasti. meidän kannalta siis parempi, jos olisi roikkunut työttömänä vaan, ennemmin kuin työllistetty väkisin harmiksemme.

Vierailija
20/77 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos välillä on karenssilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan