Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhusten itsekkyys on loputonta :(

Vierailija
06.01.2026 |

Monet jatkavat töissä pitkälle yli työuran, vaikka olisi tiedossa, että hommaan rekryttäisi (nuorempi) seuraaja. Enää harva nykyeläkeläinen auttaa omia lapsiaan ruuhkavuosien lastenhoito- ym. haasteissa, tai auttaa lastenhoidon hankinnassa.

Omassa harrastusryhmässä on siellä yli 20 vuotta olleita vanhuksia, jotka eivät enää fyysisesti jaksa mutta eivät myöskään ymmärrä lopettaa, vaikka tilalle olisi tulossa nuorempia (mutta ei voida ottaa, koska kaikki eivät mahdu mukaan).

Esimerkkejä on lukemattomia! Tuleeko meistä nyt keski-ikäisistä yhtä ajattelemattomia ja itsekkäitä, kun olemme eläkkeellä, onko tässä kyse jostain iän myötä syntyvästä ominaisuudesta? Toivottavasti ei!

Kommentit (123)

Vierailija
1/123 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en ole tommonen, älä yleistä!

Vierailija
2/123 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

He kaikki maksavat sosiaalietujasi, miten kilttiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/123 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö eläkepäivät sun mielestä vaan tuijottaa telkkaa neljän seinän sisällä, kun rahat ei riitä enempään? Nuorille löytyy aina hommia, jos vain jaksaa etsiä. Eläkeläisillä kunto ei taas riitä enää kaikkeen, mutta osaamista ja kokemusta on vielä paljon jaettavana. 

Vierailija
4/123 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän se tämmöinen harrastus ryhmä on? Meillä täällä pikku kylässä on kyllä vanhemmalle väelle ihan omat harrastus ryhmät eikä tulisi mieleenkään itsekään yli kuusikymppisenä tunkea itseäni johonkin nuorten. harrastus ryhmään enkä tiedä ketään muutakaan niin toimivaa joten taidot vain ärsyttääksesi heittää tuon 

Vierailija
5/123 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas minä sun lapsiasi pystyisi edes hoitajan kun vielä vuosi alimpaan mahdolliseen eläkeikään .nimimerkki mummo 64v

Vierailija
6/123 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä vaan on oltava siihen asti vähintään kun alin eläkeikä tulee täyteen. Sille et sinäkään kiukuttelee alla mitään voi.

Vierailija
7/123 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan taas provo, ap.

Vierailija
8/123 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vanhuuseläkkeellä pari vuotta. Maksan työeläkkeestäni veroa 25 %. Teen myös töitä freelancerina, koska niitä minulle tarjotaan. Miksi? Koska osaan tehdä ne paremmin kuin nuoremmat. Ansiotulojeni ennakonpidätys 35 %.

Itsekäskö? Hell yes. Sairastan parantumatonta syöpää ja autan työtöntä poikaani ja sairasta miniääni. Valitettavasti he eivät ole minun alani ammattilaisia, joten en voi delegoida töitäni heille. Kaiken lisäksi aloin sokeutua ja pääsin kaihileikkaukseen, jotta saisin hoidettua sovitut tilaustyöt. Ampukaa minut.

Vierailija
9/123 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö eläkepäivät sun mielestä vaan tuijottaa telkkaa neljän seinän sisällä, kun rahat ei riitä enempään? Nuorille löytyy aina hommia, jos vain jaksaa etsiä. Eläkeläisillä kunto ei taas riitä enää kaikkeen, mutta osaamista ja kokemusta on vielä paljon jaettavana. 

Ei, vaan heidän pitäisi ymmärtää tappaa itsensä. Sitähän tässä ajetaan takaa. 

Vierailija
10/123 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun vanhat jaksaa olla aktiivisia! Itse se on itsestään huolta pidettävä vaikka sitten pitkäaikaisten harrastusten avulla. Sitten pitää perustaa toinen ryhmä eikä häätää pois, mutta tämä nyt olikin tällainen pieni provokaatio. 
Old is Gold! 

Vierailija
11/123 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se nyt menee niin, että ne jotka pysyvät aktiivisina ihan loppuun asti, pysyvät yleensä henkisestikin virkeinä. Lehdet pelottelevat dementialla joka toinen päivä. Mikä ihme se on, että haluavat pysyä elämässä kiinni?

Suurin osa vanhuksista ei pysty olemaan niin aktiivisia kuin haluaisivat, saatikka sitten mukana työelämässä, koska fyysiset rajoitteet tulevat vastaan, vaikka pää toimisikin. Ja ikäsyrjintä nyt tulee vastaan jo viisikymppisenä, joten noilla vanhuksilla on käynyt loistava tuuri, ettei ole savustettu ulos työpaikalta. 

Ihan mielelläni näen vanhoja ihmisiä töissä ja osallistumassa harrastuksiin, jos sitä omasta tahdostaan tekevät. Useimmille työpaikoille (jos ei nyt ihan raksasta ole kyse) tekisi hyvää, jos olisi kirjo eri-ikäisiä työntekijöitä erilaisilla kokemuspohjilla.

Ja itse olen siis nelikymppinen, mutta lähipiirissäni on aina ollut paljon aktiivisia vanhoja ihmisiä, ja hyvä niin.

Vierailija
12/123 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oikein ihastelen aktiivisia ja osallistuvia ikäihmisiä.

Vierailija
13/123 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin! Onhan se nyt itsestään selvää että mitä kauemmin jaksavat olla aktiivisia ja pitää kunnostaan huolta sen vähemmän aikaa tarvitsevat kallista laitoshoitoa.Muuten harvoin nykyään ylipainoisia vanhuksia,nuoria sen sijaan sitäkin enemmän.

Vierailija
14/123 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teistä voi tulla enään yhtä itsekkäitä. Olette jo nyt paljon,paljon itsekkäämpiä! Yhtään mitään kunnioitusta kun ei ole teidät kasvattaneeseen sukupolveen.Vihaat siis oman äitisi tai isoäitini ikäluokkaa.p.s vanhenet se sinäkin sille ei kukaan mitään voi.Muista sitten itsekin pysyä pois nuorempien lähistöltä

Vierailija
15/123 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisen itsekkyys ja ahneus näkyy siinä, että jättivät uudet veronmaksajat tekemättä ja rakensivat täysin elinkelvottoman talousjärjestelmän tänne.

Vierailija
16/123 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän ikäluokasta han ne lapset jäi tekemättä.oon viiden äiti joten enköhän ole jo osani tehnyt.ei ollut myöskään isovanhempia mun lapsia hoitamassa ,kun olivat maanviljelijöitä ja asuivat 300 km.n päässä

Vierailija
17/123 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä työpaikoilla on vanhuksia? En ole nähnyt kuin kerran lääkärinä sairaalassa mummelin. Oli selvästi aivan kypsä hommiinsa ja potilaisiin. Jätti hoitamatta tulehtuneen leikkaushaavani, koska "ei siinä mitään ole". Miksi oli edes töissä ihmisten henkiä vaarantamassa?

Vierailija
18/123 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisen itsekkyys ja ahneus näkyy siinä, että jättivät uudet veronmaksajat tekemättä ja rakensivat täysin elinkelvottoman talousjärjestelmän tänne.

Mistä näitä i.d.i.o.o.t.t.e.ja oikein sikiää 😳?!

Vierailija
19/123 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako lasta sinulla on?

Vierailija
20/123 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt, "tuleeko meistä keski-ikäisistä yhtä ajattelemattomia ja itsekkäitä...." No ei tarvitse kysyä, sinusta on jo tullut kirjoituksesi perusteella.