Olitko koulukiusaaja? Miksi?
Kommentit (55)
Haluttiin vähän viihdettä ja vipinää tylsiin välitunteihin. Ei sen ihmeempää syytä.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä oli ihan älyttömän huono itsetunto ja tuli kiusattua, jotta tuntisin itseni paremmaksi. Nyt aikuisena haluaisin pyytää anteeksi, kaduttaa ihan kamalasti.
Turpaan pitäis vetää. Kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Haluttiin vähän viihdettä ja vipinää tylsiin välitunteihin. Ei sen ihmeempää syytä.
Olisitte homoilleet kun homoja olette. Ruotsinlaiva varmaan tuttu panopaikka ?
Inhosin köyhiä ja halusin kohdistaa heihin kouluaikanani henkistä väkivaltaa. Niistä sitten kasvoi persuja.
Kaikilla kädet ylös, kellä on kakat housussa 🤓🖐
Minulla 🤭
En ollut vaan olin kiusattu. Olin hiljainen, ujo ja arka. Minua kiusattiin mm. ulkonäköni takia, olin ruma ja mitä kaikkea. Nyt kun aikuisena katselen luokkakuvia niin olin lähestulkoon kaunein kaikissa kuvissa. Nämä itseään kaunottarina pitäneet ovat todellisuudessa rumia jotka vaan jollain kampauksella, meikillä tms ulkoisella "kaunistivat" itseään. Pojat myös kiusasivat minua. Vielä nytkin, kymmenien vuosien jälkeen tunnen palavaa vihaa heitä kohtaan. Haluaisin kostaa kun vaan tietäisin miten. Ei haittaa tippaakaan jos minua pidetään huonona ihmisenä tämän takia. Eivät hekään ole pyytäneet koskaan anteeksi saati yrittäneet hyvittää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä oli ihan älyttömän huono itsetunto ja tuli kiusattua, jotta tuntisin itseni paremmaksi. Nyt aikuisena haluaisin pyytää anteeksi, kaduttaa ihan kamalasti.
Ei tyhjillä sanoilla mitään hyvitetä. Vasta kun aletaan puhua rahallisista korvauksista on puheilla jotain painoa. Paljonko olisit valmis hyvittämään kiusaamillesi ihmisille. Aloitetaan nyt vaikka tiedolla, että 45 minuuttia psykoterapiaa maksaa lähes 100 e. Nämä olisivat pelkkiä kulukorvauksia, varsinainen kipukorvaus olisi vasta sen päälle.
En ymmärtänyt olevani ajoittain myös kiusaaja koska koin niin pahaa kiusaamista. Rima oli alhaalla.
Miltä teistä kiusaajista tuntuu tieto että olette saaneet kiusaamisellanne toisen ihmisen lopettamaan elämänsä. Tämä ihminen ei koskaan ehtinyt saamaan lapsia, ei saanut elää huoletonta elämää, kaikki oli pilattu teidän toimestanne. Ei ihania perhejouluja, ei mitään. Kiihottaako ajatus? Ei tosiaan kannattaisi. Kuolleilla on ihmisiä jotka rakastavat heitä ikuisesti eivätkä koskaan anna teille anteeksi. He eivät toivo teille mitään hyvää.
Jännää muuten kun monesta entisestä koulukiusaajasta on tullut psykiatrinen sairaanhoitaja. Jotkut jäivät mielenterveyshoitaja tasolle, jotkut sitten jatkoivat psyk. sh:ksi. Miksi? A) katuvat tekojaan ja haluavat hoitaa rikkomiaan ihmisiä vai B) Haluavat aikuisina jatkaa samalla linjalla kuin aiemmin.
En. Silti pistin alle kouluikäisenä nuoremman tytön syömään leppäkertun. Tyttö oli mielestäni tosi ärsyttävä.
Rakastan eläimiä ja olen kaikille ystävällinen, en ymmärrä miten olen voinut tehdä noin. Anteeksi T.
No en paha, mutta jonkun verran kyllä. Syynä oli alkoholismi perheessäni joka aiheutti pahaa oloa. Nälvin ja härnäsin sitten joskus muita koulussa. Tätä kadun. Onneksi en sentään vainonnut ketään tai ollut väkivaltainen, vaan saatoin olla ilkeä tilannekohtaisesti. Ketään tiettyä en kiusannut erikseen. Vaikka eipä tuo tietysti ole mikään selitys. Joo, kiusasin ja kadun.
No kyllä olin. Ja olen ollut myös aikuisena. Jotenkin siitä vallan tunteesta vaan nauttii.
Vierailija kirjoitti:
Jännää muuten kun monesta entisestä koulukiusaajasta on tullut psykiatrinen sairaanhoitaja. Jotkut jäivät mielenterveyshoitaja tasolle, jotkut sitten jatkoivat psyk. sh:ksi. Miksi? A) katuvat tekojaan ja haluavat hoitaa rikkomiaan ihmisiä vai B) Haluavat aikuisina jatkaa samalla linjalla kuin aiemmin.
C) sattuma ilman sen kummempia motiiveja.
Ja tiedän yhden vähän rajumman tyypin joka ei aina ollut koulussa kiva, mutta hän on ihan erilainen aikuisena ja tekee juuri noita hommia. Kohtelee hyvin potilaita eikä käytä valtaansa väärin.
Jokainen sovittaa tavallaan, tietoisesti tai tietämättään.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kaduta. Se oli mukavaa aikaa kun nörtti pinko sai kärsiä...
Mitä tunsin aikanaan kiusaajia,, niin jakautuivat hieman eri tyyppehin.
Tyyppi 1 oli hyvän perheen poika tai tyttö, jolla oli persoonallisuuden häiriötä, lähinnä narsistista. He pärjäsivät usein koulussa hyvin ja olivat "suojassa", koska vanhemmat tuli heti tueksi jos näitä yritettiin saada vastuuseen. Tässä porukassa oli myös muutamia yllättävän väkivaltaisia tapauksia, jotka kuitenkin saivat kiitettäviä koulussa. Pahin kiusaajatyyppi, koska olivat omalla tavallaan fiksuja ja siten kekseliäitä.
Tyyppi 2 oli näiden hännystelijä, joka halusi suosiota ja nuoli näiden persettä, He varmaan nykyään kuvaavat ja nauravat taustalla kun jotakin nöyryytetään.
Tyyppi 3 oli rikkonaisista ja köyhistä perheistä tulevat aggressiiviset raakalaiset, jotka oli usein tarkkiksella tms. Näiden tie vei aina vankilaan. He olivat aika paljon omissa oloissaan tai omiensa kanssa, mutta kohdalle sattuessa piru oli irti.
Vierailija kirjoitti:
No en paha, mutta jonkun verran kyllä. Syynä oli alkoholismi perheessäni joka aiheutti pahaa oloa. Nälvin ja härnäsin sitten joskus muita koulussa. Tätä kadun. Onneksi en sentään vainonnut ketään tai ollut väkivaltainen, vaan saatoin olla ilkeä tilannekohtaisesti. Ketään tiettyä en kiusannut erikseen. Vaikka eipä tuo tietysti ole mikään selitys. Joo, kiusasin ja kadun.
Tässä muuten lisään sen että olen jutellut ainakin yhden kiusaamani tyypin kanssa aikuisena ja pyytänyt anteeksi. Ihan vilpittömästi. Hän antoi anteeksi. Joskus tullut myöhemminkin vastaan ja tervehtii kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
C) sattuma ilman sen kummempia motiiveja.
Ja tiedän yhden vähän rajumman tyypin joka ei aina ollut koulussa kiva, mutta hän on ihan erilainen aikuisena ja tekee juuri noita hommia. Kohtelee hyvin potilaita eikä käytä valtaansa väärin.
Jokainen sovittaa tavallaan, tietoisesti tai tietämättään.
SOVITTAA TAVALLAAN?? Jos on saanut todella pahaa jälkeä aikaan niin mitä ihmeen sovittamista, miten se hyödyttää häntä jonka elämä on pilattu tai hänen vanhempiaan ja muita läheisiään jotka ovat menettäneet lapsensa/rakkaansa? Että tässä kun nyt sovitetaan niin juu, olen hyvä ihminen ja olin silloin aikanaan nuori enkä tajunnut, juu ei haittaa vaikka mitä tapahtui, kaikki on mennyttä ja sovitettu juu. Millään ei pysty hyvittämään kaikkia asioita. Toki sovittaminen ja hyvittäminen ovat kaksi eri asiaa. Sitäpaitsi, kukaan ei täysin muutu edes aikuisena, perusluonne säilyy.