Mikä sinua rajoittaa elämästä onnellista elämää
Kommentit (88)
Parisuhde. Olemme kasvaneet erilleen, enkä saa suhteesta enää mitään irti. Puoliso istuu mieluiten sohvalla ja tuijottaa puhelinta. Tiedän, että pitäisi lähteä.
Ei mikään. Mä elän onnellista elämää. Toki olisi ihan kiva jos olisi vakituiset tulot, kiva työpaikka ja kumppani jonka kanssa voisi perustaa perheen ja ystäviä joiden kanssa viettää aikaa. Mutta olen myös täysin tyytyväinen elämääni yksin persaukisena opiskelijana.
Narsisti ja tylsä vaimo josta ei pääse eroon kun ei ole rahaa
Vaikka olen työtön, köyhä ja sairas, olen onnellinen. Se on aika pitkälti myös luonteesta kiinni, sillä herkkyys auttaa nauttimaan niistä pienistä, samoista asioista päivästä toiseen. Ja myös uutisten jättäminen minimiin auttaa omassa mielenterveydessä.
Kuitenkin tuntuu että nyt on yleisesti vaikeat ajat, tai näin on ainakin omilla läheisilläni. Osa on ihan eron partaalla, osalla on rahavaikeuksia ja onpa jopa jalat alta vievää alkoholismiakin. En tiedä onko kaikki vain sattumaa, vai onko yleisesti ankeutunut ilmapiiri osallisena. Ihmisten toivo on katoamassa.
Sairaudet ja työttömyys. Osa on vakavia sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Raha
niin miutakin...v i t u t t a a olla köyhä läpi elämän...muut kyllä vetää perintöjä,lottovoittoja yms..itse ei saa elämältä mitään..
Useampikin asia eikä elämässäni ole ainuttakaan asiaa mikä olisi aidosti omannäköinen ja siten kuin sen haluaisin olevan. Tämän tosiasian tajuaminen n. vuosi sitten oli melko lamaannuttava kokemus ja etenkin kun samalla kertaa jouduin myös yrittää hyväksyä sen, ettei näille ole oikein mitään enää myöskään tehtävissä. Jotenkin tuon jälkeen on tuntunut niin turhalta kaikki.