Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin reissuun lähtisit jos näistä kohteista pitäisi valita: Irlanti, Skotlanti, Sveitsi junalla, Tonavan-risteily?

Vierailija
06.01.2026 |

Matka-ajankohta elokuu, ryhmäkiertomatkat kyseessä. Kaikissa sama hintaluokka 2500-3000 (yksinmatkustavan lisällä)

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlanti tai Skotlanti.

Vierailija
2/97 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skotlanti, ainoa noista, jossa en ole käynyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsissä olen käynyt, ihan ok jos ei siitä hätkähdä että passintarkastus on junassa konepistoolia roikottavan vahtiporukan tekemä.

Irlanti tai skotlanti voisi kiinnostaa. 

Vierailija
4/97 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi mihinkään ryhmäkiertoajelulle.

Vierailija
5/97 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti Skotlantiin lähtisin. Ihana maa ja ihmiset.

Vierailija
6/97 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vasta viime heinäkuussa Dublinissa viikon. Muuten olisin valinnut sen. Noista jäljelläolevista valitsisin Tonavan risteilyn. On mukavaa katsella maiseman vaihtumista tarvitsematta istua autossa tai junassa.

Vierailija
7/97 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä olisi ensimmäinen "soolomatkani" niin siksi ajattelin ryhmämatkaa

Vierailija
8/97 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsiä junalla.

Skotlannissa olen jo ollut patikoimassa ja Irlanti on siinä vähän liian lähellä. Tonavan risteily taas ei juuri nyt kuulosta tarpeeksi houkuttelevalta.

Vierailija
9/97 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irlanti tai Skotlanti.

Komppaan. Risteilylle tai junaan ei tarvitse lähteä ryhmämatkalle. Irlannissa tai Skotlannissa ryhmästä ja valmiiksi järjestetyistä kuljetuksista voisi olla hyötyä. 

Vierailija
10/97 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse eläkeläinen? Noitten matkojen keski-ikä osallistujilla pyörii 70v ympärillä.

Vierailija
11/97 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlanti ensin, sitten seuraavalla Skotlanti, toki on minkään ryhmän kanssa lähtisi 

Vierailija
12/97 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irlanti tai Skotlanti.

Komppaan. Risteilylle tai junaan ei tarvitse lähteä ryhmämatkalle. Irlannissa tai Skotlannissa ryhmästä ja valmiiksi järjestetyistä kuljetuksista voisi olla hyötyä. 

Niin, Skotlannissa voisi olla hankalaa suunnistaa vaikka jonnekin Isle of Skyelle täysin omatoimisesti ja aloittelevana matkailijana, enkä ainakaan ikinä uskaltaisi ajaa autoa siellä vääränpuolisessa liikenteessä

Vierailija
13/97 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skotlanti. Sieltä pääsee kätevästi myös Irlantiin kun kerran jo nurkilla muutenkin kuleksii.

Vierailija
14/97 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioi elokuu kahdesta syystä: Euroopassa lomat kuumimmillaan ja ilmat samoin. Sveitsin matka voi olla tukala, samoin Tonavan risteily. Irlanti ja Skotlanti voisi olla parempi. Onko jollakin kokemusta elokuussa noissa?

Ryhmämatka on hyvä idea! 

Vierailija
15/97 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlantiin lähtisin. Sinne halusin joskus nuorena flikkana muuttaa. On ihana maa.

Vierailija
16/97 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut monellakin ryhmämatkalla ja aina ollut ihan mukavaa. Ehkä paras matkani oli kun 10 päivää kierrettiin bussilla Toscanan maaseutua, viinitiloja ja etruskien arkeologisia kaivauksia ja nekropoleja, museoita ja pieniä historiallisia kaupunkeja. Yöpymiset olivat aina pienissä paikoissa, samoin erinomaiset ruoat. Meitä oli vain 14 henkeä, joten ei ollut tungosta ja muut olivat tosi mukavia kaikesta kiinnostuneita henkilöitä. Saksasta käsin tein tämän matkan joku vuosi sitten. Onnea matkaan minne sitten menetkin.

Vierailija
17/97 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kivoja vaihtoehtoja. Varmaankin lähtisin Skotlantiin, koska siitä aiemmin haaveilin, mutten koskaan mennyt. Toisena vaihtoehtona Sveitsi. 

Vierailija
18/97 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse eläkeläinen? Noitten matkojen keski-ikä osallistujilla pyörii 70v ympärillä.

Eivät kaikki ole yhtä rajoittuneita kuin sinä. Olin kaksvitosena viikon mittaisella bussikiertoajelulla ja vaikka suurin osa oli eläkeläisiä, kaikki olivat tosi mukavia ja meillä oli vaikka mitä puhuttavaa. 

Vierailija
19/97 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlantiin juomaan single malt viskejä.

Vierailija
20/97 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki käy. Tonavan risteily ja Irlanti vielä käymättä.

Skotlantiin haluaisin vielä Tireen saarelle, Sveitsiin tulee varmaan piipahdettua muutaman kerran lisää kun tässä 2h matkan päässä asutaan.