Mikä on sinun tekosyysi olla ostamatta suomesta ja suomalaisilta?
Kommentit (51)
Suomalaisuus perustuu silkkaan myyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin temusta 2kpl ja maksoi noin kolme euroa yhteensä. Suomesta olis saanu yhden tuotteen yli 15e.
Niin ne russakat tekee. Tukee kiinan taloussotaa ja heikentää euroopan kaupan. Venäjän etu tämäkin. 🙏💃
Vierailija kirjoitti:
Koska kaikki "suomalaiset" tuotteet tulevat Kiinasta.
Kyllä saa suomalaisia tuotteita jos viitsii tutkia taustat. Laadukkaitakin löytyy jos pystyy ostamaan. Ja jos ei pysty niin voipi miettiä tarviiko sitä.
Suomitavaroissa on liikaa veroja sisällä. Siksi ne on niin kalliita.
Eli toki ostan ulkolaista
Siksi verotusta tulisi leikata voimakkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Aika monet 'suomalaiset' tuotteet on tehty ulkomailla
Mutta ei niitä temussa myydä. Ostamalla Suomesta vaikka olisikin kiinassa tehtyä, suomalainen kauppias saa siitä jotain.
Ostan aina Suomessa valmistettua, kun voin. Tällä viikolla esim kosmetiikkaa.
Ihan suolalaisessa marketissa asioin. Ostan siis suomesta ja suomalaisilta, mutta ei ne kaikki elintarvikkeet ja muut tilpehöörit silti suomalaisia ole
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisuus on keksitty tarina. Ei oikein tiedetty mitä se suomalaisuus oli Elias Lönnrot kokosi satukirja Kalevalan.
Ostan aina suomalaista jos se on mahdollista. Se raha mitä ei tarvii kuitata valtion alijäämään hyödyttää meitä kaikkia
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sinun teko*syysi tehtailla tänne lapsellisia kysymyksiä?
Olin tulossa kysymään ihan samaa :D
Kerro ap, mikä on sinun tekos*yysi sille, että teet näitä aloituksia jatkuvasti?
Pakko se on näillä palkoilla jossain yrittää säästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisuus on keksitty tarina. Ei oikein tiedetty mitä se suomalaisuus oli Elias Lönnrot kokosi satukirja Kalevalan.
Höpö höpö. Aina jaksaa ihmetyttää tämä ihmisten loputon typeryys ja tietämättömyys.
Ja nämä vielä kuvittelevat olevansa viisaampia, kuin muut.
Lapsellista on olla kysymästä mistä johtuu valtion velka. Vaihtotase on se mistä se velka johtuu ja jokainen ulkomailta rahdattu turha kulutusosto lisää vaihtotaseen alijäämää.
Valtio ollaan me.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin temusta 2kpl ja maksoi noin kolme euroa yhteensä. Suomesta olis saanu yhden tuotteen yli 15e.
Eli sulle suuri lukumäärä määrä on se juttu?
Sen takia kun olen venyttelyt lapsena silmiäni niin joudun hyvitetään sen pahan teon sillä että ostan vastineeksi kiinakrääsää. Olisko muuta kysyttävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Aina jaksaa ihmetyttää tämä ihmisten loputon typeryys ja tietämättömyys.
Ja nämä vielä kuvittelevat olevansa viisaampia, kuin muut.
Juuri ne kirjaoppineet kuvittelee olevansa viisaampia kuin muut ja uskovat satuihin ja jonkun muun kirjoittamaan teoreettiseen humpuukiin.
En ole ikinä ostanut mitään Temusta. Ostan sen mitä tarvitsen lähikaupoista. Voitte vain toivoa, että minulla olisi enemmän rahaa, niin ostaisin enemmän. Aika vähällä tulee toimeen, kun on pakko.
Suomalaiset ovat niin olevinaan muita parempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monet 'suomalaiset' tuotteet on tehty ulkomailla
Mutta ei niitä temussa myydä. Ostamalla Suomesta vaikka olisikin kiinassa tehtyä, suomalainen kauppias saa siitä jotain.
Lisäksi verot tulee maksetuksi, toisin kuin Temussa, joka jättää rikollisesti alv:t maksamatta. Temu-tilaajilta pitäis velottaa alv:t korkoineen leikkaamalla tukia.
Et vaan osaa tilata. Itse olen ottanut ihan kaikki Kiinasta tilatut tuotteet käyttöön, ovat olleet erinomaisia. Kannattaa vähän katsoa, että mitä tilaa. Temu ja AliExpress ovat erinomaisia verkkokauppoja.