Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kertokaapas että mihin asti sitä on järkeä huudella "No sopeuta vaan menoja", kun köyhältä vaan leikataan ja leikataan tukia

Vierailija
06.01.2026 |

Aina sama mantra täällä että "no kuluta vähemmän" kun joku kertoo että tuet leikkaantui. Mihin asti te aiotte tuota hokea, kun tuntuu että vaikka ihmisellä jäisi 100e/kk elämiseen, niin edelleen vain hoette samaa??!!!
Mikä se summa on jonka jälkeen ette enää syyllistä ihmistä siitä että hän "tuhlaisi" rahaa muka jotenkin, kun todellisuudessa tuet ovat leikkaauntunet sellaiselle tasolle ettei niillä voi pärjätä, vaikka minkälainen fakiiri olisi.

Kertokaa miksi te hoette tuota samaa aina vaan!!

Kommentit (192)

Vierailija
81/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun me voidaan laittaa Etiopian säähavaintojärjestelmään 7,4 miljoonaa euroa, meillä on menoja leikattavaksi. 

Vierailija
82/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minua itse asiassa kiinnostaisi tällainen talousopetus, ihan viihdearvon vuoksi. Haluaisin nähdä sen punastelevan nolon opettajan kun yrittää neuvoa miten 600 eurolla maksaa yksin kaiken. Veikkaan että tunti loppuisi lyhyeen ja tietotaito vielä nopeammin. Kannatan ehdotusta ja oletan että tästä myös maksetaan kulukorvaus 9€/p ja järjestetään omalla paikkakunnalla. Koska pääsee kurssille?"

Samaa mieltä. Ylipäätään pidempään köyhänä olleet on pakosta joutuneet tulemaan taitaviksi rahankäyttäjiksi, elleivät ole sellaisia alkujaan olleet.  Monella paremmin toimeentulevalla olisi isoja vaikeuksia pysyä sellaisissa budjeteissä, joilla esim. monet tt-tukiasiakkaat joutuvat tulemaan toimeen.

Absoluuttista p* skapuhetta. Köyhän rahankäyttö on täysin holtitonta. Sillä sekunnilla kun on vähänkin ylimääräistä tilillä, se on törsätty os

Mikä mielenterveysongelma sulla on? Provoilet viikosta toiseen ja kolmanteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää vähemmän (edelleen valtaosa työttömistä lihoo)

Tyytykää hitaampaan nettiin.

Tyytykää vanhempaan puhelimeen.

Muutama kodinkone riittää, ei tarvitse jokaiselle riisille ja perunalle ja muulle omaa keitintä.

Kohtuullisen mittaiset suihkut kohtuulliselle veden lämpötilalla riittää.

Lista on loputon, nuo voi korjata alkuun...

Vierailija
84/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ilmeisesti jotkut päihdeonglmaisten kokoontumisajot käynnissä, kun luullaan, että köyhien rahat menee alkoholiin ja tupakkaan.  Eihän tuollainen tule kai edes mieleen, ellei itse käytä noita runsaasti. 

Ei ainakaan mulla tulisi kun köyhänä ja terveysongelmaisena kamppailen sen kanssa, että miten pystyisin parhaani mukaan huolehtimaan omasta terveydestäni ja hyvinvoinnistani näiden minimaalisten rahojen kanssa.

On törkeyden huippu kuvitella, että joisin tai polttaisin rahani. Kertoo kyllä tosi paljon ihmisestä ja hänen elämäntavoistaan, kun tuollaisia päässä liikkuu. Tosin palstan keskustelun taso on kyllä sellainen, että moni varmaan kirjoittelee joissain aineissa tai on pilannut niillä aivonsa. Joten siinä mielessä ymmärrän kyllä.

Niin joo. Jokainen teistä on monisairas ja -vammainen ja ties mitä moti

Tämä

Vierailija
85/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osa-aikatyössä enkä saa tukia niin on pakko sopeuttaa.

Liikun esimerkiksi töihin kesät talvet pyörällä (maksoin toissa 40e) niin en tarvitse edes bussikorttia ja lisäksi painokin pysyy kurissa.

Tämän nerokkkaan keksinnön saa vapaasti kopioida ja ottaa käyttöön, täysin ilmaiseksi.

Vierailija
86/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkejä: Trump=Danelin kirjan pieni sarvi

Harkitkaa tätä merkkiä: 

Corpse=carcas, Caracas (Venezuela) vultures, eagles (king James -Raamattu), kotka (U.S.An symboli) 

Venezueasa tapettiin paljon lähetyssaarnaajia, siellä oli ihmis-syöjiä, mikä merkittiin 1600 -luvun karttoihin varoitukseksi. ->esi-isien synnit, demoninen viha Jeesusta Kristusta ja hänen seuraajiaan kohtaan. 

Harkitkaa myös: 3iii Atlas

lFor as the lightning comes from theeast and shines as far as the west, so will be mthe coming of the Son of Man.28 nWherever the corpse is, there the vultures will gather.

The Coming of the Son of Man

29 Immediately after othe tribulation of those days pthe sun will be darkened,and the moon will not give its light, and qthe stars will fall from heaven, and thepowers of the heavens will be shaken. 30 Then rwill appear in heaven sthe sign ofthe Son of Man, and then tall the tribes of the earth will mourn, and they will see the Son of Man coming on the clouds of heaven with power and great glory.31 And he will send out his angels with a loud xtrumpet call, and they willygather hiselect from athe four winds, bfrom one end of heaven to the other.

Vierailija
87/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaatte monilla alapeukuilla viestiäni tulevasta Herran päivästä, MUTTA se on täysin Raamatullinen ja kerrotaan Jumalan Sanassa: Jeesus tulee toisen kerran tuomarina jakamaan kansat lampaisiin tai vuohiin ja tuomitsemaan ne jotka eivät usko häneen vaan elävät synneissään ja synnissä rypevä

maailma, ihmiset jotka antoi ja otti pedon merkin, joilla on pedon nimi tai numero, tulee palamaan ja se on pian, Amen. 

Ai niinkö? No siinä on sitten uskovaisilla hätä kohta kädessä, sen verran paljon pahaa ovat maanpäällä saaneet aikaan. Itse voin levollisin mielin odotella.

Vierailija
88/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on hieman väärässä paikassa sosiaaliturvan leikkaamisten kannalta. Ainakin jos ajatellaan että meillä on 20 astetta pakkasta ulkona talvisin. Mutta toki jos halutaan rikollisuuden kasvavan sellaisiin mittasuhteisiin että täällä ei ole kiva kenenkään asua niin leikatkaa ihmeessä. 

Vierailija
89/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ymmärrän hyvin että tukien leikkaaminen sattuu. Mutta kertokaa minulle, onko elämänne perusta tukien varassa? Oletteke suunniteelleet elävänne niiden varassa? Ei kai se ole tarkoitus elää niiden varassa vaan toimia tukkiverkkona kun elämässä sattuu ja tapahtuu?

Vierailija
90/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun me voidaan laittaa Etiopian säähavaintojärjestelmään 7,4 miljoonaa euroa, meillä on menoja leikattavaksi. 

Amen!

Vierailija
91/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minua itse asiassa kiinnostaisi tällainen talousopetus, ihan viihdearvon vuoksi. Haluaisin nähdä sen punastelevan nolon opettajan kun yrittää neuvoa miten 600 eurolla maksaa yksin kaiken. Veikkaan että tunti loppuisi lyhyeen ja tietotaito vielä nopeammin. Kannatan ehdotusta ja oletan että tästä myös maksetaan kulukorvaus 9€/p ja järjestetään omalla paikkakunnalla. Koska pääsee kurssille?"

Samaa mieltä. Ylipäätään pidempään köyhänä olleet on pakosta joutuneet tulemaan taitaviksi rahankäyttäjiksi, elleivät ole sellaisia alkujaan olleet.  Monella paremmin toimeentulevalla olisi isoja vaikeuksia pysyä sellaisissa budjeteissä, joilla esim. monet tt-tukiasiakkaat joutuvat tulemaan toimeen.

Taloustaitoa onkin se että osaa rakentaa taloutensa siten ettei JOUDU tilanteeseen että pitäisi maksaa kaikki 600 eurolla... 

Vierailija
92/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökää vähemmän (edelleen valtaosa työttömistä lihoo)

Tyytykää hitaampaan nettiin.

Tyytykää vanhempaan puhelimeen.

Muutama kodinkone riittää, ei tarvitse jokaiselle riisille ja perunalle ja muulle omaa keitintä.

Kohtuullisen mittaiset suihkut kohtuulliselle veden lämpötilalla riittää.

Lista on loputon, nuo voi korjata alkuun...

Jatkapa listaa, kun nuo on tullut tehtyä jo 30 v sitten töissä ollessani, eikä silti rahat riitä nyt työttömänä.

Vierailija
93/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaatte monilla alapeukuilla viestiäni tulevasta Herran päivästä, MUTTA se on täysin Raamatullinen ja kerrotaan Jumalan Sanassa: Jeesus tulee toisen kerran tuomarina jakamaan kansat lampaisiin tai vuohiin ja tuomitsemaan ne jotka eivät usko häneen vaan elävät synneissään ja synnissä rypevä

maailma, ihmiset jotka antoi ja otti pedon merkin, joilla on pedon nimi tai numero, tulee palamaan ja se on pian, Amen. 

Ai niinkö? No siinä on sitten uskovaisilla hätä kohta kädessä, sen verran paljon pahaa ovat maanpäällä saaneet aikaan. Itse voin levollisin mielin odotella.

Se mitä nimität USKOVAISUUDEKSI ei varsinkaan tässä ajassa välttämättä tai ehkä lainkaan (vrt. esim. sodomian syntejä nk. kirkossaan siunaavat piispat) tarkoita JEESUKSEN seuraamista ja seuraajia, uskovaisissa on monia demonisia susia lampaiden vaatteissa. Herran oma kääntää toisen posken aivan kuten Jeesus on käskenyt, Herran oma on syntynyt uudelleen kuten Jeesus on käskenyt ja hylännyt entisen syntisen elämänsä ja täyttynyt Pyhällä Hengellä joka johdattaa KAIKKEEN TOTUUTEEN. Herran oma näkee ja tuntee tämän ajan ja on varmistanut, että lampussa on tarpeeksi öljyä ottamaan Jeesus vastaan kun hän tulee toisen kerran tuomitsemaan maailman, Amen.

Vierailija
94/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joo ymmärrän hyvin että tukien leikkaaminen sattuu. Mutta kertokaa minulle, onko elämänne perusta tukien varassa? Oletteke suunniteelleet elävänne niiden varassa? Ei kai se ole tarkoitus elää niiden varassa vaan toimia tukkiverkkona kun elämässä sattuu ja tapahtuu?

Sanot ymmärtäväsi ja kuitenkin heti seuraavassa lauseessa kerrot että et ymmärrä.

Vierailija
95/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikun esimerkiksi töihin kesät talvet pyörällä (maksoin toissa 40e) niin en tarvitse edes bussikorttia ja lisäksi painokin pysyy kurissa.

Tämän nerokkkaan keksinnön saa vapaasti kopioida ja ottaa käyttöön, täysin ilmaiseksi.

Niin olen minäkin, tosin aloitin asuntosijoittamisen mieheni kanssa 20v sitten, ja olemme nyt muutamat myyneet, 7 jäljellä. Teen osa-aikatöitä, omasta tahdosta, kokopäivähommia en tahdo tehdä, tahdon antaa aikaa tyttärellemme ja harrastaa itse. Tämänkin nerokkaan keksinnön saa kopioida ja ottaa käyttöön.

Vierailija
96/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet on rikkaiden antamaa rahaa sulle. 

Vierailija
97/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot ymmärtäväsi ja kuitenkin heti seuraavassa lauseessa kerrot että et ymmärrä.

Olen pahoillani, en ymmärrä mitä tarkoitat? 

Vierailija
98/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloustaitoa onkin se että osaa rakentaa taloutensa siten ettei JOUDU tilanteeseen että pitäisi maksaa kaikki 600 eurolla... 

No voi hitsi kun piti muuttaa väkivaltaisesta lapsuudenkodista pois. Ois pitänyt sijoittaa johonkin rahastoon ensin.

Vierailija
99/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan että ei ole yhtään ilmaista rahaa. Mene töihin!

Vierailija
100/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt noin:  6 km matka -30 pakkasella pyörällä. Siitä vaan muutkin yh äidit tekemään samoin. En tiedä yhtään ikäpolveni miestä joka olisi tehnyt samoin tai koskaan edes kuvittelisi tekevänsä.  Paino ei kyllä pudonnut, oli sen verran kovaa rääkkiä kun työkin oli erittäin raskasta fyysisesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi