kertokaapas että mihin asti sitä on järkeä huudella "No sopeuta vaan menoja", kun köyhältä vaan leikataan ja leikataan tukia
Aina sama mantra täällä että "no kuluta vähemmän" kun joku kertoo että tuet leikkaantui. Mihin asti te aiotte tuota hokea, kun tuntuu että vaikka ihmisellä jäisi 100e/kk elämiseen, niin edelleen vain hoette samaa??!!!
Mikä se summa on jonka jälkeen ette enää syyllistä ihmistä siitä että hän "tuhlaisi" rahaa muka jotenkin, kun todellisuudessa tuet ovat leikkaauntunet sellaiselle tasolle ettei niillä voi pärjätä, vaikka minkälainen fakiiri olisi.
Kertokaa miksi te hoette tuota samaa aina vaan!!
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vuosia pärjännyt tulojensa ja menojensa kanssa on muutos aina hankalaa. Olen ap:n kanssa samaa mieltä, ettei tilanteeseen pitäisi suhtautua pinnallisesti ja heitellä asiattomia kommentteja. Ennen kuin ihminen löytää tasapainon, ratkaisee taloudenpitonsa haasteet siihen menee aikaa. Siksi olisi kohtuullista antaa asiantuntijoiden apua, jopa henkilökohtaisella tasolla, miten selvitä. Ratkaisut ovat usein yksinkertaisia, mutta muutos on monelle liian suurta selvitä yksin.
Työttömille pitäisi olla tarjolla sosiaaliohjausta, esimerkiksi mitä ruokaa kannattaa ostaa ja mitä ei. Ja woltit ja foodorat pois puhelimesta, niissä on aina lisähintaa. Tupakka ja alkoholi myös kerrasta poikki.
Ei mitään pupukursseja työttömille. Taloushallinnan opetus pitäisi olla kaikille jo pienestä pitäen. Monella koht
Ironista kyllä, noita asioita harjoitellaan juuri niillä "pupukursseilla".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vuosia pärjännyt tulojensa ja menojensa kanssa on muutos aina hankalaa. Olen ap:n kanssa samaa mieltä, ettei tilanteeseen pitäisi suhtautua pinnallisesti ja heitellä asiattomia kommentteja. Ennen kuin ihminen löytää tasapainon, ratkaisee taloudenpitonsa haasteet siihen menee aikaa. Siksi olisi kohtuullista antaa asiantuntijoiden apua, jopa henkilökohtaisella tasolla, miten selvitä. Ratkaisut ovat usein yksinkertaisia, mutta muutos on monelle liian suurta selvitä yksin.
Työttömille pitäisi olla tarjolla sosiaaliohjausta, esimerkiksi mitä ruokaa kannattaa ostaa ja mitä ei. Ja woltit ja foodorat pois puhelimesta, niissä on aina lisähintaa. Tupakka ja alkoholi myös kerrasta poikki.
Ei mitään pupukursseja työttömille. Taloushallinnan opetus pitäisi olla kaikille jo pienestä pitäen. Monella koht
Minua itse asiassa kiinnostaisi tällainen talousopetus, ihan viihdearvon vuoksi. Haluaisin nähdä sen punastelevan nolon opettajan kun yrittää neuvoa miten 600 eurolla maksaa yksin kaiken. Veikkaan että tunti loppuisi lyhyeen ja tietotaito vielä nopeammin. Kannatan ehdotusta ja oletan että tästä myös maksetaan kulukorvaus 9€/p ja järjestetään omalla paikkakunnalla. Koska pääsee kurssille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien piti osallistua säästötalkoisiin! Ei vain köyhien
No paljonko OSALLISTUIT köyhänä yhteisten TULOJEN kartuttamiseen. Minä osallistuin vähän päälle 38 k€+kulutusverot.
Jumalattomat ja omista töistään ylpeät jotka vihaa köyhää ja Jeesusta Kristusta tulee pian palamaan kuin lyhteet kun Jeesus palaa ja se on pian. Katsokaa vaikka Suomen ja maailman tilaa ja kaikkia merkkejä jotka on jo ollut taivaalla. Katukaa ja ottakaa Jeesus vastaan te jotka ette ottaneet MOTBtä eli CV19 -injetioita.
https://m.youtube.com/post/UgkxNwgzYeqj2BTnhoI8ieekLvbMP_QkhF3C
Täällä on ilmeisesti jotkut päihdeonglmaisten kokoontumisajot käynnissä, kun luullaan, että köyhien rahat menee alkoholiin ja tupakkaan. Eihän tuollainen tule kai edes mieleen, ellei itse käytä noita runsaasti.
Ei ainakaan mulla tulisi kun köyhänä ja terveysongelmaisena kamppailen sen kanssa, että miten pystyisin parhaani mukaan huolehtimaan omasta terveydestäni ja hyvinvoinnistani näiden minimaalisten rahojen kanssa.
On törkeyden huippu kuvitella, että joisin tai polttaisin rahani. Kertoo kyllä tosi paljon ihmisestä ja hänen elämäntavoistaan, kun tuollaisia päässä liikkuu. Tosin palstan keskustelun taso on kyllä sellainen, että moni varmaan kirjoittelee joissain aineissa tai on pilannut niillä aivonsa. Joten siinä mielessä ymmärrän kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Satasella kuukaudessa ruokaan ja muihin välttämättömiin ihminen pysyy hengissä. Koettu on.
Hengissä pysyy, luulen että tulisi puutostauteja.
Vierailija kirjoitti:
Pitää elää, niin ettei tukia leikata. Mitäs olet asiasi sössinyt.
Heti ensimmäinen vastaaja ei osannut vastata muuta kuin ölisemällä.
Onko siellä äitin ja iskän kellarissa kylmä?
"Minua itse asiassa kiinnostaisi tällainen talousopetus, ihan viihdearvon vuoksi. Haluaisin nähdä sen punastelevan nolon opettajan kun yrittää neuvoa miten 600 eurolla maksaa yksin kaiken. Veikkaan että tunti loppuisi lyhyeen ja tietotaito vielä nopeammin. Kannatan ehdotusta ja oletan että tästä myös maksetaan kulukorvaus 9€/p ja järjestetään omalla paikkakunnalla. Koska pääsee kurssille?"
Samaa mieltä. Ylipäätään pidempään köyhänä olleet on pakosta joutuneet tulemaan taitaviksi rahankäyttäjiksi, elleivät ole sellaisia alkujaan olleet. Monella paremmin toimeentulevalla olisi isoja vaikeuksia pysyä sellaisissa budjeteissä, joilla esim. monet tt-tukiasiakkaat joutuvat tulemaan toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ilmeisesti jotkut päihdeonglmaisten kokoontumisajot käynnissä, kun luullaan, että köyhien rahat menee alkoholiin ja tupakkaan. Eihän tuollainen tule kai edes mieleen, ellei itse käytä noita runsaasti.
Ei ainakaan mulla tulisi kun köyhänä ja terveysongelmaisena kamppailen sen kanssa, että miten pystyisin parhaani mukaan huolehtimaan omasta terveydestäni ja hyvinvoinnistani näiden minimaalisten rahojen kanssa.
On törkeyden huippu kuvitella, että joisin tai polttaisin rahani. Kertoo kyllä tosi paljon ihmisestä ja hänen elämäntavoistaan, kun tuollaisia päässä liikkuu. Tosin palstan keskustelun taso on kyllä sellainen, että moni varmaan kirjoittelee joissain aineissa tai on pilannut niillä aivonsa. Joten siinä mielessä ymmärrän kyllä.
Niin joo. Jokainen teistä on monisairas ja -vammainen ja ties mitä motivaation puutetta on sopivasti silloin kun pitäisi katsoa työpaikkoja.
"Hengissä pysyy, luulen että tulisi puutostauteja."
Kuten mitä? Keripukkiako meinasit?
En kyllä hetkeäkään usko, ettetkö saisi täydentävää toimeentulotukea.
Et vastannut ap:n kysymykseen. Oliko liian vaikea?
Vierailija kirjoitti:
"Minua itse asiassa kiinnostaisi tällainen talousopetus, ihan viihdearvon vuoksi. Haluaisin nähdä sen punastelevan nolon opettajan kun yrittää neuvoa miten 600 eurolla maksaa yksin kaiken. Veikkaan että tunti loppuisi lyhyeen ja tietotaito vielä nopeammin. Kannatan ehdotusta ja oletan että tästä myös maksetaan kulukorvaus 9€/p ja järjestetään omalla paikkakunnalla. Koska pääsee kurssille?"
Samaa mieltä. Ylipäätään pidempään köyhänä olleet on pakosta joutuneet tulemaan taitaviksi rahankäyttäjiksi, elleivät ole sellaisia alkujaan olleet. Monella paremmin toimeentulevalla olisi isoja vaikeuksia pysyä sellaisissa budjeteissä, joilla esim. monet tt-tukiasiakkaat joutuvat tulemaan toimeen.
Absoluuttista p* skapuhetta. Köyhän rahankäyttö on täysin holtitonta. Sillä sekunnilla kun on vähänkin ylimääräistä tilillä, se on törsätty osamaksuelektroniikkaan, uusiin muotivaatteisiin, laukkuihin ja sohvaan. Sitten ihmetellään kun kaikki rahat uppoaa Klarnaan.
Vierailija kirjoitti:
Jossain vaiheessa raja toki tulee vastaan. Sen jälkeen on sopivaa sanoa: Mene v ttu töihin niin saat rahaa.
Sinäkään et osannut vastata. Oliko liian vaikea kysymys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Absoluuttista p* skapuhetta. Köyhän rahankäyttö on täysin holtitonta. Sillä sekunnilla kun on vähänkin ylimääräistä tilillä, se on törsätty os
Onko nuo sun stereotypiat merkki älykkyydestä?
Vierailija kirjoitti:
No tuohan on niin koominen mielikuva työttömästä. Ihan työvoimavirkailijat, terveydenhuollon ihmiset heti ensimmäisenä kysyy minkä verran alkoholia kuluu. Teininä kun on viimeksi kokeillut ja todennut että hyi hvetti mitä litkua, niin naurattaahan nuo stereotypiat mitä työttömistä jatkuvasti viljellään. Ja toinen kysymys on aina ahdistaako tai masentaako. No ei, mikään muu kuin rahanpuute. Nuo kaksi kysymystä kertoo kysyjästä enemmän eli tietävät että jos itse joutuisivat työttömäksi niin sortuisivat juopottelemaan ja olisivat itsetuhoisia. Heikkoja ihmisiä joiden itsetunto rakentuu pelkästään työn varaan. Minun ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kenenkään perusosa 100 euroa vaan siinä kuudensadan kieppeillä.
Et vastannut kysymykseen. Oliko liian vaikea?
Olen tiedustellut ap:n kysymystä tällä palstalla monessa ketjussa enkä koskaan saanut vastausta. Nyt ajattelin, että nyt kun aiheesta on ihan oma aloitus, joku ehkä vastaa, mutta päästyäni sivulle kolme, huomaan että sama vastauksen välttely jatkuu ja jatkuu. Kukaan ei vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien piti osallistua säästötalkoisiin! Ei vain köyhien
Mites köyhät niihin talkoisiin on osaa ottaneet kun muutenkin elävät kädet toisten taskuilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko oikeasti että joku 4000€/kk palkalla osaisi neuvoa miten työtön pärjää 600€/kk t
Sosiaaliohjaajalla ei ole 4000 euron palkkaa. Mutta sosiaaliohjaajalla on koulutus nimenomaan sosiaalitapausten ohjaamiseen. Ei tarvitsisi valittaa täällä vauvapalstalla, kun ammattilainen opettaisi, miten rahat saadaan riittämään.
Vihaatte monilla alapeukuilla viestiäni tulevasta Herran päivästä, MUTTA se on täysin Raamatullinen ja kerrotaan Jumalan Sanassa: Jeesus tulee toisen kerran tuomarina jakamaan kansat lampaisiin tai vuohiin ja tuomitsemaan ne jotka eivät usko häneen vaan elävät synneissään ja synnissä rypevä
maailma, ihmiset jotka antoi ja otti pedon merkin, joilla on pedon nimi tai numero, tulee palamaan ja se on pian, Amen.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Satanen kuussa on aivan liikaa. Jos lorvit päivät pitkät sohvalla, riittää sinun hengissäpitämiseen mainiosti kuppi riisiä päivässä.
Älä ole typerä provoilija. Hanki parempi harrastus, mene vaikka ulos tuulettamaan tunkkaisia ajatuksiasi. Sulla kuulostaa kuukaudesta toiseen olevan hyvin paha olo. Oletko yksinäinen? Lievitätkö sitäkin alkoholilla?
Mihin rahan pitäisi riittää? Tukiloiset vaativat itselleen työssäkäyvän elintasoa ansaitsematta sitä.