Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kertokaapas että mihin asti sitä on järkeä huudella "No sopeuta vaan menoja", kun köyhältä vaan leikataan ja leikataan tukia

Vierailija
06.01.2026 |

Aina sama mantra täällä että "no kuluta vähemmän" kun joku kertoo että tuet leikkaantui. Mihin asti te aiotte tuota hokea, kun tuntuu että vaikka ihmisellä jäisi 100e/kk elämiseen, niin edelleen vain hoette samaa??!!!
Mikä se summa on jonka jälkeen ette enää syyllistä ihmistä siitä että hän "tuhlaisi" rahaa muka jotenkin, kun todellisuudessa tuet ovat leikkaauntunet sellaiselle tasolle ettei niillä voi pärjätä, vaikka minkälainen fakiiri olisi.

Kertokaa miksi te hoette tuota samaa aina vaan!!

Kommentit (192)

Vierailija
121/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti nyt vaan vähillä rahoilla on pakko sopeuttaa menonsa ja miettiä mikä oikeasti on tarpeellista ja mikä ei. 

Ei sossun rahoilla kuulu elää kuin miljonääri 

Ei tietenkään. Tiedätkö yhtään sellaista miljonääriä?

Vierailija
122/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnekin ne kuitenkin törsäät...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: lopeta että -sanan turha viljely.

Vierailija
124/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun tulee tämmöinen aloitus, joissa tukien leikkauksista valitetaan, tukiloiset oikein innostuvat kirjoittelemaan.

Ja tukien lopettamista puolustelevat innostuvat lyömään, silmät vihasta kiiluen osaamatta perustella yhtään väitettään mitenkään järkevästi, sokealla vihalla vaan lyötte. Mt ongelmaiset vihaa.

Vierailija
125/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökää vähemmän (edelleen valtaosa työttömistä lihoo)

Tyytykää hitaampaan nettiin.

Tyytykää vanhempaan puhelimeen.

Muutama kodinkone riittää, ei tarvitse jokaiselle riisille ja perunalle ja muulle omaa keitintä.

Kohtuullisen mittaiset suihkut kohtuulliselle veden lämpötilalla riittää.

Lista on loputon, nuo voi korjata alkuun...

tämän vähempää ei juuri voi enää syödä, olen normaalipainon alarajalla

netti kuuluu vuokraa, en ole koskaan siitä maksanut

ei juuri ole tuota vanhempaa, 4g Nokia

yksi kattila, yksi paistinpannu ja vedenkeitin on

en ole kesän jälkeen käynyt suihkussa eli kohta puoleen vuoteen

kerro nyt oikeasti jotain päteviä ohjeita, eikä näitä itsestään selvyyksiä.

Vierailija
126/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole 😂😂😂😂🤣🤣. Koko ihmisen elämä on täysin tuurista kiinni. Joka sen kieltää on tyhmääkin tyhmempi.

Siinäpä malliesimerkki siitä miksi joku on köyhä. Mitään ei kannata itse tehdä eikä nähdä minkään eteen yhtään vaivaa, kun odotellaan vaan että joku satumainen tuuri tuo jonkun pelastuksen. Ja sitä pelkkää huonoa tuuria syytetään omasta saamattomuudesta. 

Vierailija
127/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole 😂😂😂😂🤣🤣. Koko ihmisen elämä on täysin tuurista kiinni. Joka sen kieltää on tyhmääkin tyhmempi.

Siinäpä malliesimerkki siitä miksi joku on köyhä. Mitään ei kannata itse tehdä eikä nähdä minkään eteen yhtään vaivaa, kun odotellaan vaan että joku satumainen tuuri tuo jonkun pelastuksen. Ja sitä pelkkää huonoa tuuria syytetään omasta saamattomuudesta. 

Joo. Ei voi opiskella, ei perustaa yritystä, ei muuttaa kaupunkiin, jossa olisi työpaikkoja. Eurojackpotin voi ostaa :)

Vierailija
128/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen osa-aikatyössä enkä saa tukia niin on pakko sopeuttaa.

Liikun esimerkiksi töihin kesät talvet pyörällä (maksoin toissa 40e) niin en tarvitse edes bussikorttia ja lisäksi painokin pysyy kurissa.

Tämän nerokkkaan keksinnön saa vapaasti kopioida ja ottaa käyttöön, täysin ilmaiseksi.

Niin olen minäkin, tosin aloitin asuntosijoittamisen mieheni kanssa 20v sitten, ja olemme nyt muutamat myyneet, 7 jäljellä. Teen osa-aikatöitä, omasta tahdosta, kokopäivähommia en tahdo tehdä, tahdon antaa aikaa tyttärellemme ja harrastaa itse. Tämänkin nerokkaan keksinnön saa kopioida ja ottaa käyttöön.

Niin että ota rikas mies niin voit kahdenkymmenen vuoden päästä kehua julkisesti miten miehen rahoilla olet rikastunut eikä tarvitse tehdä täyttä työviikkoa. Ok. 

Vierailija
129/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katherine.Rosemary kirjoitti:

Syödään  epäterveellisesti ja paljon.

Kasvikset ja puuro eivät maistu.

Puuron ravintoköyhyyteen nähden se on ihan hyvä ettei maistu. Kuin nestemäistä höttöleipää.

Vierailija
130/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ole köyhä, mistä ihmeestä sellaisen käsityksen sait? Näen joka päivä vaivaa että saan lisää sijoitettavaa. Mutta ei se tee minusta tunnekylmää idioottia.

Vierailija
131/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Ei voi opiskella, ei perustaa yritystä, ei muuttaa kaupunkiin, jossa olisi työpaikkoja. Eurojackpotin voi ostaa :)

Kaikki nuo olen tehnyt, monta kertaa. Paitsi jackpottiin en luota.

Vierailija
132/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo ymmärrän hyvin että tukien leikkaaminen sattuu. Mutta kertokaa minulle, onko elämänne perusta tukien varassa? Oletteke suunniteelleet elävänne niiden varassa? Ei kai se ole tarkoitus elää niiden varassa vaan toimia tukkiverkkona kun elämässä sattuu ja tapahtuu?

Sanot ymmärtäväsi ja kuitenkin heti seuraavassa lauseessa kerrot että et ymmärrä.

Olen pahoillani, en ymmärrä mitä tarkoitat? 

Kerroit sen jo edellisessä kommentissasi. Minä ymmärrän että et ymmärrä.

Vierailija
133/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmassa osassa maailman maista ei saa mitään työttömyyskorvausta tai saa määräajan tukea. Miksi yhteiskunnan pitäisi elättää terveitä työikäisiä ilman vastiketta. Eikö vastuu pitäisi olla yksilöllä itsellään vai olenko vanhanaikainen kun ajattelen näin. 

Sosiaalitukien varassa elävät vinkuvat koko ajan lisää tukea niin että elintaso olisi samalla tasolla kuin työtä tekevillä. Käytännössä se tarkoittaa että veroastetta on jouduttu koko ajan nostamaan ihan sen takia kun työtön ei viitsi mennä töihin tai alkaa yrittäjiksi. 

Kansantalous on ongelmissa kun veroaste on korkealla. On hankala alkaa yrittäjäksi tai työllistää kun valtio vetää aina puolet välistä oli kyse mistä tahansa. Verottamalla ei talous ole koskaan lähtenyt kasvuun missään maassa eikä koskaan.

Vierailija
134/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaajalta tosiaan näkyy puuttuvan jotain muutakin kuin rahaa, kun tuokin kaikille muille itsestään selvä asia pitää hänelle selittää!

Vierailija
135/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukia saavan tukien määrä pitää olla tasolla.

Puhelin/netti: 22e/kk

Ruoka: Ei valmisruokia. Ainoastaan raaka-aineita. Makkara sallitaan, ei leikkeleitä. Soija ok. Jauhoja kaupasta. Leivät leivotaan kotona tai alelaarista.

Ei limsaa, naksuja, karkkia, olutta, tupakkaa, ei kahvilakäyntejä, ei ulkona syömistä, hampparit tehdään kotona.

Lomailu: Ei kuluja. Pyöräilyä lähialueilla, marjaan, sienee, puutarhapalstalle, kalastamaan.

Vaatetus:  Käytetään loppuun, Kengät, ostetaan rippille pääsyä varten, sieltä töihin, ja sitten kotiin ja lopuksi nämä riparikengät viedään mökille.

Kaikki muu: Jätetään kaupan hyllyyn.

Vierailija
136/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja aiheellinen kysymys ap. Erittäin hyvä. Mutta katsos kun siinä on sellainen aivan fundamentaalinen ajatustapaero koko asiassa. Tuet maksaa pers'nahallaan aina työssäkäyvä, eli se että hän menettää itselleen kuuluvia rahoja jollekin toiselle pakon sanelemana, on lähtökohtaisesti aina väärin - vaikkakin toki tarpeellista sinun elossa pysymisen takia, mutta siitä huolimatta.

Se mitä todellisuudessa kysyt on, että "paljonko voi varastaa kaupasta, että se on ok?" tai vaikka että "kuinka hiljaa mun pitää läpsiä sua naamalle, että se on ok?". Koska teko on lähtökohtaisesti väärin tästä toisesta osapuolesta, niin sellaista "riittävän vähän" ei ole olemassakaan. Se on vähän kuin kysyisin nyt sinulta, että kuinka syvällä saan työntää kullini sun anaaliin, kun väkivaltaisesti otan sut. Vastaat todennäköisesti, että "ei kun sä et saa ottaa mua peräreikään ollenkaan".

Eli oikea vastaus on, että sopeutat menosi niin, että elät 0e kenekään toisen rahoilla. Voit elättää itsesi vaikka jumalan hengellä, työtä tekemällä tai ihan sama.... pulloja keräämällä. Mutta aina kun viet joltain toiselta väkisin hänen rahojaan, niin ei ole olemassa sellaista määrää mikä olisi tästä toisesta osapuolesta kiva.

Vierailija
137/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"moni vähävarainen voisi muuttaa muuttotappio kuntiin tai maaseudulle.

Etenkin eläkeläiset tai ne ihmiset jolla ei ole aikomustakaan työllistyä."

Luettele ne muuttotappiopaikkakunnat, jotka ottavat vastaan toisten kaupunkien työttömät?

Vierailija
138/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan tukien varassa notkuvat tuhosivat maan laiskottelullaan. Eikö noista voisi muodostaa työprikaateja joihin olsi pakko liittyä. Valtio tarjoaisi asumisen parakeissa, vaatetuksen ja ruoan. Noita voisi käyttää vaikka Tunnin junan rakentamisessa moniin eri tehtäviin. Ei tarvitsisi työttömän makoilla kotona tekemättä mitään. 

Vierailija
139/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin vtun idiootti.

Vierailija
140/192 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää elää, niin ettei tukia leikata. Mitäs olet asiasi sössinyt.

Näin juuri!. T. Nettomaksajat

Miten se on asioiden sössimistä jos sairastuu niin pahasti ettei pysty töitä tekemään? Kyseessä perinnöllinen sairaus jonka puhkeamista ei voi estää mitenkään. Ei saa sairauslomaa, sairauspäivärahaa eikä eläkettä. Pakko olla työttömänä työnhakijana jotta saa 595€/kk. Mitään muuta tukia ei saa, asumistuki loppui vuosi sitten. Joka kerta kun huudat "mene töihin", lyöt lyötyä työkyvytöntä joka taatusti menisi töihin jos kykenisi. 

Työkyvyttömät pääsevät työkyvyttömyyseläkkeelle. Ei sinne tietenkään kevyin perustein pääse, mutta ei ole tarkoituskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi