Minkä helv..in takia isot lottovoitot menevät aina niille urpoille jotka eivät halua lopettaa työntekoa tai nauttia rahoistaan muuten?
Tämäkin 74 miljoonaa voittanut älyn jättiläinen ilmoitti vain että ei enää tee pyhäpäivisin töitä voittonsa jälkeen. 🤦 Sitten on myös näitä jotka ilmoittavat vain että korkeintaan uusivat rintamamiesmörskänsä ikkunat ja jatkavat työntekoa hautaan asti vaikka tili pursuaa miljoonia. Perilliset sitten korjaavat hedelmät.
Miksi isot voitot menevät aina noille? En itsekään ostaisi urheiluautoja tai törsäisi hölmösti mutta takuulla sijoittaisin ja toimisin niin ettei tarvitsisi tehdä päivääkään normi palkkatyötä toisen palveluksessa.
Kommentit (321)
Vierailija kirjoitti:
Itse ostaisin uuden purjeveneen ja lähtisin kiertämään maapalloa läheisten kanssa. Kiertäisin kaikki maailman upeimmat kolkat, sukeltaisin koralliriutoilla, näkisin ja kokisin paratiisisaaret Tyynellämerellä..
Viimeistään roskasaarien ja koralliriuttojen jälkeen olisit menettänyt uskosi ihmiskuntaan tai lahjoittaisit valtavan määrän merien suojeluun.
Voittaja saa itse päättää mitä rahoillaan tekee (kunhan ei rikollista). Ja mitä kertoo muille.
Ymmärrän kyllä valituksen siitä jos rahaa makuutettaisiin tilillä kun se kuuluu kiertoon, tai pidetään työpaikka tarpeettomasti vaikka sillekin olisi monilla tarve joilla ei ole satumaista määrää tilillä. Mutta ulkopuolisena emme tiedä toisen motiiveista. Voi olla oikeasti kutsumusammatti tai oma yritys, tai sekin on ihan inhimillistä että kokee tarvitsevansa työpaikkaa sosiaalisten suhteiden takia vaikka implikaatio onkin surullinen - oikeita ihmissuhteita kun ei voi rahalla ostaa. Joku ihmetteli miksi remontoida kun voisi jyrätä ja rakentaa uutta, mutta henkilö voi hyvinkin asua historiallisesti merkittävässä talossa tai sitten itselleen sentimentaalisessa rakennuksessa.
Olen itse syntynyt rikkaaseen sukuun, mutta sillä tavalla erikoiseen tilanteeseen että äitini nai ns. huonon miehen ja siksi perheemme eli keskiluokkaista elämää kuin jossain rinnakkaistodellisuudessa. Ja itselläni menee vielä sitäkin huonommin, omaishoitajana. Eli minulla on käsitys siitä mitä rikkauksilla voi saada koska olen katsonut koko elämäni sivusta ja päässyt joskus harvoin nauttimaan siitä vieraana, mutta minulla on vaikeuksia kuvitella mitä itse tekisin sillä koska en ole ikinä kokenut sitä millaista on kun voi oikeasti tehdä mitä tahansa. En koe olevani osallinen sellaiseen.
Tällä hetkellä ainoa asia jonka tiedän varmasti on se että veisin lapseni yksityiselle lääkärille selvittämään nopeammin että onko hänellä nyt sitten se verisyöpä tai jotain muuta vakavaa, ja sitten tietysti hoidot siihen. Ja pyrkisin tekemään hänen elämästään parempaa, senkin varalta ettei hän selviäisi. Kaikki muu oikeastaan riippuu siitä. Tällä hetkellä en osaa edes ajatella tulevaisuutta, se on liian pelottava. Nopeampi ja parempi diagnosointi ja hoito, se riittäisi nyt.
Veikkaus on laillinen ryöstö, mutta siihen ei ole pakko osallistua, eikä kannatakaan. Veikkaus voittaa aina. Paremmin saa tuottoa rahoillesi sijoittamalla vaikka indeksirahastoihin.
Vierailija kirjoitti:
74 miljoonaa olisi voitu jakaa vaikka 74 osaan ja jakaa miljoona useammalle, veikkaan että kelpaisi sellainenkin rahamäärä. Nyt tuo yksi voittaja jemmailee niitä rahoja jossain sukassa kuolemaansa asti eikä hyödytä ketään.
Sillä jaolla saataisiin Suomen talous nousuun kun ihmisillä olisi rahaa kuluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ne monet sanoo alkujärkytyksissään, että työnteko jatkuu, mutta kun asiaa on tutkittu (esim. ne eurojaskan porukkamiljonäärit), niin moni jää vähin äänin töistä pois jonkun ajan päästä, kun summa alkaa konkretisoitua.
Mulla ei kyllä teettäis mitään ongelmaa sanoa itseäni irti ihan samoin tein!
En tiedä mitä itse vastaisin jos veikkauksesta soitettaisi, mutta luultavasti tätä kliseisintä "huvila laittaa ja kiertää maailmaa" settiä. Harvalla on valmiit suunnitelmat esim. 5-10 yllärimiljoonan käytölle valmiina :D Saati sitten 70 miljoonan.
Oikeasti 70 miljoonalla varmaan jättäisin turhan vakiotyön ja rupeaisin elämään sijoittamisella yms. Mutta tuota tuskin kannattaa sanoa ääneen haastattelussa kun kateus on likimain 100% varmaa.
On ihmisiä, joilla työ on se ainoa elämän sisältö. Paljon kuulee jopa kehumisia kuinka ei keksisi mitään tekemistä jos ei olisi töissä. Itse rakastan työtäni, mutta ei todellakaan tule olemaan tekemisestä puutetta kun jään eläkkeelle, jos pysyn terveenä. Itse vastaavassa tilanteessa lähtisin vähentämään vähitellen. Varsinkin kun olen sen ikäinen, että muutaman kuukauden päästä saisin ovea. Sitä ei olisi pakko nostaa, mutta voisin sanoa kaikille, että olen osittaisella vanhuuseläkkeellä, niin kukaan ei epäilisi mitään. Sitten vaan jäisin eläkkeelle vähän etuajassa. Aika harva tietää tarkkaa syntymäaikaani, niin voisin jäädä muka täydelle jo alkuvuodesta, vaikka synttärit on loppuvuodesta. En haluaisi työnantajanikaan tietävän, jos voittaisin suuren summan, vaan vähentäisin vähitellen. Voisin perustaa puuhasteluyrityksen, jos keksin jotain ja ehkä keksisinkin.
minulla on vaikeuksia kuvitella mitä itse tekisin sillä koska en ole ikinä kokenut sitä millaista on kun voi oikeasti tehdä mitä tahansa
Sinusta ei kuitenkaan voi vetää johtopäätöksiä muihin ihmisiin, ja muutenkin tuollainen lause vähän vihjaa ajatusmalliin, että köyhien ei pitäisi ikinä saada rahaa, koska tämä ei osaa sitä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiss... miksi kukaan jäisi toisten pompotettavaksi, kun olisi mahdollisuus olla toisin? Ja kyllä: pompotettavana sitä aina palkollisena ollessaan on, vaikka kuinka tykkäisi siitä työstään (eli pompotettavana olosta).
Jos on kutsumusammatissaan johon on opiskellut ja satsannut ja oikeasti tykkää työstään, niin onhan se ymmärrettävää. Kai niitä sellasiakin on, ei kaikki töitä tee vaan rahan takia vaikka itse niin luulisikin.
No minä olen kutsumusammatissani ja satsannut siihen paljon. Tuollaisella summalla alkaisin harrastella työtäni ja pyörittäisin pientä yritystä, jolla ei väliä, menestyykö. Kunhan vaan olisi itsellä kivaa ja ihanaa.
Olisiko sittenkin niin ap, että teet hätäisiä johtopäätöksiä?
Kun tuommoista voittajaa haastatellaan, niin eivät ole vielä sisäistäneet voiton suuruutta, että millaisia mahdollisuuksia tuo. Monikohan lopultakaan työelämässä jatkaa, vaikka ensin niin sanovatkin. Pitäisi olla aika kiva työ, että niin tekisivät.
Jos minä voittaisin miljoonia niin.........jaa mutta enhän edes pelaa rahapelejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne monet sanoo alkujärkytyksissään, että työnteko jatkuu, mutta kun asiaa on tutkittu (esim. ne eurojaskan porukkamiljonäärit), niin moni jää vähin äänin töistä pois jonkun ajan päästä, kun summa alkaa konkretisoitua.
Mulla ei kyllä teettäis mitään ongelmaa sanoa itseäni irti ihan samoin tein!
Voithan sinä silti sanoa, että jatkat työssäsi.
Vierailija kirjoitti:
Rahanpesua tehdään suuressa mittakaavassa kuten veikkauksen toimesta.
Eli rahanpesua / korruptiota / sisäpiiri keikkoja. - Suomessa - siitähän on todisteita kuten se että mukamas pienelle paikkakunnalle Siilinjärvelle olisi mennyt peräkkäin valtava Eurojackpot voitto - maksimisummalla ja sitten perään valtava lottovoitto - maksimisummalla... sellaista todennäköisyyslaskentaa ei olekaan että nämä kaksi olisivat voineet toteutua ja maksimisummilla nimenomaan
Nämä vain eivät ole mitään tuuria vaan järjestettyjä asioita muuten mikään ei näitä selitä... siis rahanpesua, korruptiota...
Tämä on sitä tutkivaa journalismia mikä meillä on estetty
Joko tämä on nostettu uutisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä ei ole mielikuvitusta eikä kykyä tarttua tilaisuuteen. Esim. tässä olisi tilaisuus sijoittaa ja investoida ja saada omalta pieneltä osalta ehkä taloutta nousuun ja liudalle ihmisiä töitä. Mut ei, raha makaa jossain pankin sijoitustilillä jossa se hyödyttää lähinnä pankin (ulkomaisia) omistajia ja rikas saa siitä roposet tuottona ja lopulta valtio rahastaa rahansa takaisin perintöveroina.
Jos keski iässä saa monta kymmentä miljoonaa, ei ole mitään järkeä sijoittaa, vaan elää.
Juuri tämän ajattelutavan vuoksi Suomessa ei ole isoja pääomia niin kuin Ruotsissa. Ihmiset törsäävät tällaisen rahan sen sijaan että se laitettaisiin tuottamaan ja lopulta olisi rikas suku, joka voisi perustaa säätiöitä tai maksaa esim historiallisesti arvokkaiden rakennusten korjauksia. Kuten Ruotsissa Wallenbergit. Tämä suku tekee Ruotsissa paljon sellaista hyvää, mitä valtion kuuluisi tehdä, mutta mihin välttämättä ei ole varaa.
Suomessa sen sijaan Pudasjärven lottovoittaja ostaa Espanjan asunnon, citymaasturin ja muuta junttimaista, eikä investoi isompiin hankkeisiin myöhemmin.
Tässä on juuri sivistyksen ja junttiuden ero.
Veikkauksella on velvollisuus myös valistaa pelaamisen haitoista. Siksi ne julkaisee näitä muka vaatimattomia voittajien haastatteluja, ettei kukaan innostuisi tosissaan pelaamaan. Varmasti kaikki voittajat tuulettaa ja törsää kuten normaalit ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä itse vastaisin jos veikkauksesta soitettaisi, mutta luultavasti tätä kliseisintä "huvila laittaa ja kiertää maailmaa" settiä. Harvalla on valmiit suunnitelmat esim. 5-10 yllärimiljoonan käytölle valmiina :D Saati sitten 70 miljoonan.
Ei se nyt ihan niinkään mene, ettei kukaan koskaan edes huvikseen miettisi mitä lottomiljoonilla tekisi. Lukuisat aiheeseen liittyvät ketjut tälläkin palstalla todistavat, että suunnitelmia kyllä on.
Sijoittajat on kyllä yksi sietämättömimmistä ihmistyypeistä ja tänä aloitus todistaa miksi: arvostellaan lottovoittajaa työpaikan pitämisestä, koska siinä ei ole järkeä, mutta sitten itse kertoo että sijoittaisi sillä - vaikka se voittosumma itsessään on niin valtava ettet eläessäsi pysty sitä tuhlaamaan ja sitä kumuloituu pankkitilillä makuuttaessakin lisää vaikka et nostaisi evääsikään. Mikä järki on siis yrittää kahmia vielä lisää rahaa itselleen? Elon Muskiksi Elon Muskin tilalle? (vai kuka se maailman rikkain mies tällä hetkellä onkaan) Maailmassa on jo liikaa näitä miljonääri-biljonäärejä joille mikään ei riitä, koko elämän tarkoitus on vain kasvattaa sitä numeroa tilillä kuin se olisi peliä, ja antaa muiden ja koko maailman palaa siinä sivussa.
Onhan myös paljon niitä töillään rikastuneita, jotka jatkavat töissä hautaan saakka vaikka voisi irtautua. En näe lojumisessa mitään mieltä jos aivot tarvitsee aktiivista päivärutiinia ja haasteita. Mieti joku Elok Musk tai Bill Gates? Ei kukaan upporikas ikinä jää laakereille lepäämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat suomalaiset on sisimmältään syntyneet orjaksi eivätkä osaa ajatella oravanpyörän ulkopuolelle. Vapaus pelottaa. Siksi moni, varsinkin vanhemman sukupolven kasvatti, ei uskalla hypätä tuntemattomaan.
Moni tarvitsee arkeensa rytmiä ja kavereita ja työ antaa noita molempia. Työtön ja miljonääri joka ei käy töissä on oikeastaan samalla viivalla.
Olen työtön, tunnen kaksi miljonääriä, entistä duunaria ja kyllä, sama elämäntyyyli meillä on. Miljonääreillä on puuhaa omistamissaan vuokra- asunnoissaan, meikäläisellä kotipaikassa ja mökissä. Hyvin aika kuluu ilman töitäkin. Entinen työkaveri jäi eläkkeelle, oli kova tekemään töitä aikanaan. Puoliso kuoli niin putosi tyhjän päälle. Aika yksinäiseltä kaveri vaikuttaa.
"...Kuten Ruotsissa Wallenbergit. Tämä suku tekee Ruotsissa paljon sellaista hyvää, mitä valtion kuuluisi tehdä, mutta mihin välttämättä ei ole varaa.
Suomessa sen sijaan Pudasjärven lottovoittaja ostaa Espanjan asunnon, citymaasturin ja muuta junttimaista, eikä investoi isompiin hankkeisiin myöhemmin.
Tässä on juuri sivistyksen ja junttiuden ero."
Kannattaakin ottaa esimerkiksi Wallenbergit, eikä esim. Nilssonin perhettä Malungista tai Sjöbergin yksinhuoltajaa Helsinborgista. Heistähän ei kukaan törsännyt rahaa junttimaisesti vaan perustivat säätiöt. Kyllähän se niin on, että kaikki ruotsalaiset käyttävät lottopottinsa järkevällä tavalla. :D
En ole ap ja en vihaa työtäni mutta en tykkää työkavereistani ja sen vuoksi jäisin pois töistäni jos voittaisin Eurojackpotissa tai Lotossa. Jotain tekemistä kyllä pitäisi keksiä.